Vad skulle jag sakna på en Landmann för samma pris? Garanti?
Ungefär som Kratoz säger, men för att spinna vidare lite på det.
Landmann Rexon 4.1 - Grillning med Kraft och Flexibilitet En imponerande gasolgrill, förberedd för Modulus-tillbehör, Rexon 4.1 är skapad för att lyfta din grillning till oanade nivåer med extra stor kapacitet. Med sina fyra brännare imponerar Rexon 4.1 genom att erbjuda en extra hög...
grilltorget.se
Där har du en Landmann i samma prisklass och nära utförande som en Spirit E425, du får dock en kokplatta på sidan på Landmannen.
Porslinsemaljerat gjutjärnsgaller på Webern, ser bara ut att vara vanligt gjutjärnsgaller på Landmann, behöver inte fundera på rost öht med emaljerat och det är betydligt lättare att borsta rent.
Rostfria flavorizer bars på Weber, emaljerade på Landmann.
Emaljerat är kass där och Weber har gått ifrån det helt, deras rostfria håller minimum 5 år men inga problem att få ut närmare dubbla om man ser till att rengöra med jämna mellanrum.
Hållbarhet/garantier och framförallt tillgång till reservdelar är Weber stora styrka.
Det är inga som helst problem att få fram reservdelar till din 10, 15 eller 20 år gamla Weber, deras track record är ju riktigt bra också jämfört med Landmann som man mest hört folk hänvisa till som rostigt gammal skrot.
Finns massor med ÅF för Weber överallt i landet och har du bara ett serienummer till din grill så kan vilken som av dessa beställa precis vad som helst i reservdelar till dig, och är det något som ska gå på garanti så skickar Weber ut det omgående.
Det är möjligt att Landmann har skärpt till sig och höjt sin kvalitet något senaste åren, men jag har fortfarande inte sett något som talar för det och när priserna är relativt lika så hade jag alla dagar i veckan valt något som är väl beprövat och bevisat bra.
Blir spännande att följa det kommande år oavsett.