Effekthysteri.........
Du får ju en del andra grejer på köpet om du köper en modern sporthoj.
Superbromsar, fint chassi o väghållning, däck med bra fäste etc.
Kan ärligt säga att jag inte kör så speciellt mycket fortare på favoritkrokvägarna på en sporthoj än på
någon av de andra hojarna jag...
Verkar som oljepluggen ofta knasar till sig med gängorna och har samma problem med min 450.
Har nu provat att skippa kopparbrickan helt och satt dit en tredobricka istället.
Behövs inte mycket kraft för att förbandet ska täta o tycker även att brickan "nyper" rätt OK rent momentmässigt. Har kört...
När jag körde upp var det alla fingrar på bromshandtaget-raka armar-blicken framåt och kontrollerad inbromsning som gällde.
Första hojen man köper är inte sista hojen så är man inte nöjd kan man ju alltid byta om man känner för det.
Ducce är ju charmigt men kräver lite mer (min egen åsikt)...
Tror de drivande krafterna i Thn/Vbg försvunnit lite från forumet angående gruppkörningarna.
Känns lite trist även om jag bara varit med några enstaka turer genom årens lopp.
Kanske skulle försöka starta upp nåt med en fast tidpunkt o plats för uppsamling?
Shelltappen vid Högskolan Väst i Thn...
Olja o grus ja - vad är det för skit?
Gestadsvägen mot Sikhall ser ut som ren sörja på sina håll nu i värmen.
Fattar inte hur dom (VV?) kan klanta sig så.
Provkörde en "naken" 650 hyosung för rätt många år sedan och det bestående minnet var att den var tung o framförallt topptung.
Är det glidare som gäller kan jag föreslå Suzuki VS800. Fick ta över farsans VS800 för några år sedan o lade några hundra mil på den innan försäljning. Helt OK...
Tror du har rätt där.
Är nöjd med ZX9an (finns naturligtvis bättre men vill inte lägga några större summor) och skulle det vara skitväder kan man ta bilen till jobbet. Då är det ju roligare att ha något lite rappare än Pan European.
Hade väl från början någon idé att sälja andrabilen o pendla...
Crossrunnern har jag provat och tyvärr är körställningen fel för mig.
Relativt skarp benvinkel och högt styre gjorde att 99% av vikten hamnar på
några kvadratcentimeter röv - fick ont efter en kvart.
Tycker även motorn är för toppig för hojtypen.
XT660X o KTM 390 är kanske lite spartanska för 9...
Lite återkoppling.......
Har pendlat sedan i våras med gammelninjan (några dagar i veckan åtminstone) och det funkar fint.
Nya 45an har jag åkt en gång -jäkligt trist. Resten har blivit gamla vägen väster om älven.
Förbrukningen har varit ett stort utropstecken - 0.45-0.5 l/mil vilket jag...
Provade också J300an i början av veckan och hade aldrig kört scooter innan.
Blev rätt positivt överraskad faktiskt.
Går att ha kul på kurvvägen och är rätt avspänd i 120 knyck på motorvägen med bra komfort.
Bromsarna tyckte jag var rätt bra - hade förväntat mig något i customväg.
Rutan kunde...
Växelspaken började "slira"lite i splinesen idag och behöver nog bytas ut.
Letar runt lite men det är, förvånande tycker jag, inte helt enkelt att hitta nya och speciellt inte om man vill ha nån fräsigare eftermarknadsvariant.
Har ni några tips på firmor/hemsidor?
//F
Körde Night trainen på nån provkörningsdag för 5-6 år sedan och det bestående minnet var tyngden och den svajiga bakfjädringen. Men visst kände man sig tuff när man blåste om kepsgubben i SAAB 99an.
Breakouten har väl fått rätt goda vitsord både angående väghållning så den kanske är ett lyft?
//F