Köpråd hyosung aquila 650 custom

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Tjenare.

Tanten har fastnat för denna modell och tycker själv den ser lute häftigt ut. Någon som vet nått om denna modell? Hur kvaliten, köregenskaperna m.m är? Sen hur lätt det är att få tag i delar? Det är en -06 det är i frågan son är väldigt fräsch (på bilderna då). Vad är ett rimligt pris på en sån här maskin samt hut andrahandsvärdet står sig?

Tack på förhand
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
De är en äldre hyosung.... andrahandsvärdet är väl stadigt på en väldigt väldigt låg nivå, de är väl de jag kan säga om hojen i fråga
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Finns egentligen inget vettigt skäl att köpa ett uddamärke som Hyosung. Trots flera tappra försök av olika generalagenter (den senaste var Max MC som avslutade samarbetet med Hyosung 2012) har man aldrig lyckats hitta särskilt många köpare. Jag har aldrig kört en Hyosung men det finns rätt många tester som vittnar om att kvalitet och köregenskaper är ett par snäpp under de närmaste konkurrenterna.

Går man bara på pris fine men andrahandsvärdet är rimligen riktigt uselt.

Mina två cent
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Verkar ju vara en alldeles förträfflig hoj, nästan så det är svårt att begripa varför folk köper andra cyklar, eller att det ens tillverkas andra cyklar, den har allt och lite till, och vilken bra musik..

Den där videon gör banne mig ont att se. :gnissla
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
nee jag får nog faktiskt hålla med er. verkar inte vara lätt att få tag i delar. sen kändes det inte helt 100 till slut. hon kollade aldrig ens på hojen. såg videon inatt med. verkar ju vara lite varierade åsikter ang modellen. enligt dom så finns det ju ingen bättre hoj
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Bike Guru: "And the sidepanels look very attractive".

Insugsrören :rofl



Glöm inte, you need guts to handle this beast on the road evo-offer, ta det lugnt :tungan
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
nee jag får nog faktiskt hålla med er. verkar inte vara lätt att få tag i delar. sen kändes det inte helt 100 till slut. hon kollade aldrig ens på hojen. såg videon inatt med. verkar ju vara lite varierade åsikter ang modellen. enligt dom så finns det ju ingen bättre hoj

Eftersom du ni verkar titta efter andra, liknande modeller, så tycker jag att du skall slänga ett öga på Kawasaki EN 500.
Samma stuk, men förmodligen bättre på allt.
Vill du ha en charmig liten glidare med eget stuk, så är det Suzuki LS 650 som gäller.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det måste va en ironisk framställan i videon....

Har sett två, båda hade rostat rätt friskt på ett antal ställen.
 

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Ort
På landet
Hoj
Oooooolika.
Iofs. Mindre lyckade prylar säljs i få exemplar, och blir med åldern samlarobjekt då dom är svåra att få tag i.

Köp den och spara den i 50 år. :hihi
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Hyosung Aquila 650 custom med andra Hyosung hojar är väl den sämre delen av asiatisk hojbyggarkultur.Lite som att tejpa en Audi logga på t ex en Yugo bil där Hyosung och Yugo förmodligen skulle kunna ta varandra i hand över billiga och gravt bristande fordons produkter.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det är mycket bättre att köpa något japanskt. hyosangen är delvis en kopia av suzuki sv 650. Orginalet är såpass billigt begagnat så att köpa kopian lönar sig knappast.
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Det måste va en ironisk framställan i videon....

Har sett två, båda hade rostat rätt friskt på ett antal ställen.

Kan förstå att man tycker hyosungen är häftig om den bästa hoj man tidigare kört är en käpphäst.
 

Fredde_M

--------
Gick med
16 May 2003
Ort
Vänersborg
Hoj
96 Kawasaki ZX-9R, 05 Husa 450
Provkörde en "naken" 650 hyosung för rätt många år sedan och det bestående minnet var att den var tung o framförallt topptung.
Är det glidare som gäller kan jag föreslå Suzuki VS800. Fick ta över farsans VS800 för några år sedan o lade några hundra mil på den innan försäljning. Helt OK körmässigt, lätt att personifiera o gav 500 kr/år i trafikförsäkring.

/F
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top