Recent content by fastwheeler

  1. Smäller vid växling

    Japps, när man växlar ner måste man nästan "mellan gasa", annars kan det låta för [censur]. + man kan motorbromsa mycket bättre då. Men när man växlar upp ska man inte behöva göra det, bara man är nog snabbt på stickan. Eller så kan man ju skita i att koppla alls :) går ju bra det med :crash
  2. Smäller vid växling

    Har du tänkt på vid vilket varvtal du växlar? Är det så att varvtalet är mycket lägre när du lägger i växeln än när du sedan släppt upp kopplingen kommer det att smälla lite i växellådan. Det är helt naturligt. Försök växla innan varvtalet sjunker så kommer det att smälla mycket mindre. :tummenupp
  3. Skillnad på Slip-on

    Om man bara är ute efter ljudet ska det inte vara några större problem. Men för maximal effektökning så är det längder och diametrar som är noggrant uträknade.
  4. Olja är mums mums, eller??

    Jag tror iaf om man kör mycket på höga varv, ofta över 10000 rpm så drar motorn olja. Med en sporthoj då, tror det är oundvikligt.
  5. Vilken däckprofil ska jag välja...

    180 är bättre vid aktiv körning... men har för mig att 190 är bättre vid normal körning, håller lite längre pga den bredare plattare profilen. Kan det stämma?
  6. Irriterande trafikskollärare.

    Det skadar inte att dom ovetande läser om det ...............
  7. Järnspikar!!!Var kan man snabbt byta däck

    Tyvärr vet jag inte något i dom trakterna. Men här långt uppe i lappmarkerna så får man ett nytt däck för mycket liten peng på nån minut :) , ca 1000:- för fram.. +200:- för bak.
  8. Olja är mums mums, eller??

    Jag påstår att det är lite. Min GIXXER har dragit uppåt 3 dl på 100 mil vid riktigt hård körning :fakta Efter det jag läst på andra trådar här så verkar det vara helt normalt :D
  9. Hur får man upp hojjen i farten?

    Växla ner är ett måste om det inte sitter ett kärnkraftverk under kåpan :D GIXXER 750:n får jag upp på 2:an vid 10000 rpm (100-110 blås) genom att pumpa på gasen o rycka i styret.
  10. Däcktryck

    Har aldrig testat, men när jag tänker efter så har det nog blivit vingligare sen jag höjde trycket i däcket :rolleyes:
  11. Svenska Stuntare

    Stunt... GIVETVIS!!! Det är ju det som är nöjet med hojåkning. Visst är det frihet och bla bla bla, men det är stuntandet som är KUUL :D
  12. Balanspunkt... Var?

    Det är nog väldigt svårt att förklara.. men när det känns som att man inte behöver gasa allt för mycket för att hålla hojen upprät så börjar det vara rätt :D Om varvräknaren dessutom stannat så är det perfekt (hojen på slangen fortfarande då).
  13. styra på slangen

    Nääääjj! Styr inte med arslet... det kanske hjälper, men så länge man inte styr åt fel håll går det inte att göra större kurs ändringar på slangen :fakta Styr åt fel håll + flytta arslet funkar bra. Man får nog nöta lika mycket på att svänga på slangen som att lära sig köra på slangen, det är...
  14. hur drar ni upp hojen på bakhjulet???

    Gör i stort sett så, men när man lärt sig det ordentligt kan man göra det redan före effekttoppen :D Har fått upp GIXXER 750:n vid ca 4000 rpm med bara gas :crash
  15. Att växla på slangen?

    En sak som man lätt fastnar på i början är längden, man vill bara komma långt på slangen. Skippa det och träna på höjden, försök hitta balans punkten. När det är gjort kan man köra i stortsett hur långt som helst (om man vågar). Och har man lite effekt i motorn så är det ju en orsak till att...
Back
Top