Recent content by Boost 2

  1. Värre förknasare till Xr650R

    sopa dit 42!! och ta bort luftburken, sätt dit ett stylingfilter till en bil så stort som möjligt! insugslängd till filter lika som orginal mynning i luftburk! Vipps så har du 4-6hk farbröder till :tummenupp
  2. slopad vevhusventilation bättre gång!

    Jag körde med 2dl mer i husabergaren 650, inga probbs åkte flera km på baken! Rekomenderas starkt. Visserligen rasar dom ändå :rolleyes:
  3. Hojfirma kan inte fixa hojen!

    Skulle gissa på redventilerna eller dåligt komp = byte av kolv!
  4. "Klapprande" RS 38:or

    På min xr650 klapprade trotteln så in i h så jag var säker på vevstakslagret höll på att flyga. Snål som man är så spacklade jag på trotteln med tanktät och slipade till, Ett jäkla jobb innan det både går lätt o inte klapprar! Håller skapligt har kört 350mil utan klapper. Obs alutrottel klapprar...
  5. KTM DUKE -01 Topplockspackning sönder..vanligt probl?

    det är packboxen innanför vattenpumen!!
  6. Växelknas på enstånka..

    Skulle gissa att doggarna är sneslitna, dvs drevens pinnar som går i varandra är väck + att motsvarande drev är hålen som doggarna går in i sneslitna. Endera får ni köpa bägge dreven ny eller lämmna in till nån verkrta som kan gnistra skiten rak igen :) Besikta alla drev/doggar/hål noga!! Pris...
  7. Help!...Yamaha TT 600 eller Honda XR 600?

    Till att börja med kolla att luftskruven är öppen 1,5varv eller ännu bättre om du vet hur man ställer in en luftskruv, Sedan skulle jag monterat en vajer från dekompen på toppen till styret, så att man kan ställa in kolven snabbt i läge för start och även suveränt vid urluftning.
  8. Lustgas till motard!

    Man måste väl ha en bränslepump mod högtryck till detta här ?,och en sån kostar runt 1000-3000kr
  9. Mikuni flatside

    Sopa dit gasaren och smägga dit 150 i hF munstycke då har du garanterat inte för litet, ställ nålen i mitten, glömm ej att avaktivera axpumpen. Då går den hyffsat förutsatt att det är rätt nålmunstycke och nål!! men det lär du märka, se bara till att det är stora hål in till luftburken! bäst är...
  10. Husa 650 el. KTM 660???

    De e samma pang pang i motorerna både vrid o hk. Men det är mer bly på ktmen vager runt 131-134kg o husan run 112kg torr. husan ska vara på bana inte till nått annat!
  11. Mikuni flatside

    Vet inte hur van du är på bestyckning, så därför utgår jag från en ovan bestyckare. Kolla in hur axpumpe verkligen fungerar, Du kan bestämma hur tidigt den ska slå till o hur mycket. (Skitbra) Men de första du gör är att avaktivera axpumpen och sedn bestycka in så bra som möjligt, Försök få bort...
  12. vad toppar er 660?

    Xren går inge tyngre än en husa genom luften! En helt oröd xr650 går lika fort som en bergare (toppfart) Har piskat min husabergare med storförgasare och Bredhängselavgssyem. Men inte vart det någon toppfart högst 180. därimot så gick xr650 fortare o bättre ax med samma trimmning! Kör med sigma...
  13. vad toppar er 660?

    När jag körde 215knyck med min xr (cyckeldat) med en zx9a i ryggen som låg på 220 så jag tror de är rätt rätt. Då laddad e jag 0,8 bar o de blir runt 105 hk på hjulet. Den varvade visserligen ur till v-stopp men de va rätt trögt tror evt att den skulle ha kunnat nått 220. Ska vara då att husan...
  14. vad toppar er 660?

    För att nå farter på 220 blås! krävs över 100hk på bakhjulet ( på en motard) Så dessa siffror tror jag inte ett smack på!
  15. Honda fmx 650 Feta problem!!!

    nej, Enda strypningen på xr 600 är kammen
Back
Top