Växelknas på enstånka..

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Var och provkörde en dr350 idag. Allt såg bra ut men det var något knas med växlarna, den ville gärna hoppa ur 2:an om man gasade mycket och ibland kom den i nåt rasslande mellanläge. Jag kom överens med ägaren att vi kunde fixa problemet tillsammans och göra upp affären sen. Det jag behöver veta är vad det kan tänkas vara för fel och vad man kan räkna med att det kostar. Vi gör allt mekjobbet själva.. Har läst någonstans att denna modellen kan vara lite knas i växellådan, men kom inte ihåg vad det var som knasade...

ola_sandin skrev:
Var och provkörde en dr350 idag. Allt såg bra ut men det var något knas med växlarna, den ville gärna hoppa ur 2:an om man gasade mycket och ibland kom den i nåt rasslande mellanläge. Jag kom överens med ägaren att vi kunde fixa problemet tillsammans och göra upp affären sen. Det jag behöver veta är vad det kan tänkas vara för fel och vad man kan räkna med att det kostar. Vi gör allt mekjobbet själva.. Har läst någonstans att denna modellen kan vara lite knas i växellådan, men kom inte ihåg vad det var som knasade...

Utan att vara växellådsexpert skulle jag gissa på dreven eller gafflarna....eller bägge.

ola_sandin skrev:
Skulle gissa att doggarna är sneslitna, dvs drevens pinnar som går i varandra är väck + att motsvarande drev är hålen som doggarna går in i sneslitna. Endera får ni köpa bägge dreven ny eller lämmna in till nån verkrta som kan gnistra skiten rak igen :) Besikta alla drev/doggar/hål noga!! Pris? 2792,50Kr + olja o filter de blir 3120kr :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back