Honda fmx 650 Feta problem!!!

Dogge666

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Ducati 748, Ktm 450 sxf
Tja grabbar och flickor!!

jag har precis köpt en fmx och den e lite slö om man säger så. Inte direkt bra respons i gasen om man säger så! Alla mc handlare och även honda själva säger att cykeln e strypt ifrån fabrik. Då borde det sitta i avgassystemet och i förgasaren men det gör ju inte det som ni kanske vet. Nån som vet vart dom sitter innan jag strippar hela cykeln!!!

Ha de fint

ahaa..misstag 1. honda fmx :huvet
skulleköpt en drz400sm istället för nästan samma pengar.
ajaa misstaget gjort :rolleyes:

skojsas lite med dig lite bara..
byta avgasspoffen o bestycka om gasarn gör säkert ganska mycke.
det är ju en gammal dominatormotor i den o den var ju på 10hk mer än fmx så minst 10 på baken bör du hitta men de e fortfarande lite lite på den :(

kolla så de inte är nån kontakt på gasarn som ev bryter vid fullgas som på ktm.

Billson skrev:
Kopplar man bara bort den isf eller måste man bygla också?

om man bygglar en sån så går den skit hela tiden :3freak
då agerar den som om knappen på kontakten e intryckt hela tiden..
man drar isär kontakten på lämpligt ställe eller tar bort hella kontakten o spänner fast den därunder nånstans med nå buntband :tummenupp

står nog massa om det på nätet

Dogge666 skrev:
Tja grabbar och flickor!!

jag har precis köpt en fmx och den e lite slö om man säger så. Inte direkt bra respons i gasen om man säger så! Alla mc handlare och även honda själva säger att cykeln e strypt ifrån fabrik. Då borde det sitta i avgassystemet och i förgasaren men det gör ju inte det som ni kanske vet. Nån som vet vart dom sitter innan jag strippar hela cykeln!!!

Ha de fint
Vet inte hur de är på den... men xr650 har en bricka i insuget och litet h-fartsmunstycke + fessigt slutrör. Jo just det även strypt luftintag till burken!

Boost 2 skrev:
Vet inte hur de är på den... men xr650 har en bricka i insuget och litet h-fartsmunstycke + fessigt slutrör. Jo just det även strypt luftintag till burken!

sitter de nån strypn i insuget på xr600 oså?

tror nog min isf e bortplockad men man måste ju kika :)

Boost 2 skrev:
nej, Enda strypningen på xr 600 är kammen

förlåt att jag trådtjyvar lite.
hur blir karaktären om man sätter på nå vassare då?
gillar som de e nu..stark, stark lite svagare sen kommer den igen o får en lite stärkelse på slutet...så känns de när jag drar ur den.
vad är det som gäller i kamväg?

Boost 2 skrev:

Jävlar det var litegrann och kolla men jag skall kolla upp det här imorgon. Jag vet att det e väldigt klena ärtrör som blås och som täcks av svarta koner. men om man tar bort konerna borde man kunna såga av ärtrören. eller?

Dogge666 skrev:
Jävlar det var litegrann och kolla men jag skall kolla upp det här imorgon. Jag vet att det e väldigt klena ärtrör som blås och som täcks av svarta koner. men om man tar bort konerna borde man kunna såga av ärtrören. eller?

det hjälper nog mest bara ljudnivån upp. är nog massa tunnlar o gångar i systemet som stryper.
ska de bli riktigt så behövs slipon :tummenupp

Är det nån som fått fart på fmx:en än? Har precis köpt en och tänkte plocka ur lite mer effekt. Säljaren påstod att man kunde plocka bort ändarna eller byta ut dom på ljuddämparna samt bestycka om för att plocka ca 10 hk extra.

Och är det nån som vet nån sida med lite roliga tillbehör?

J.Nyström skrev:
Är det nån som fått fart på fmx:en än? Har precis köpt en och tänkte plocka ur lite mer effekt. Säljaren påstod att man kunde plocka bort ändarna eller byta ut dom på ljuddämparna samt bestycka om för att plocka ca 10 hk extra.

Och är det nån som vet nån sida med lite roliga tillbehör?

Såg den idag på Claessons Motor. Ger förmodligen mkt att plocka bort sugrören till avgassystem på den, ser ut som till en 125a. :lol

System, luftburk o ombestyckning e heta tips.

/Dave

Vad ska man göra åt luftburken då? sitter det nån strypning där? Eller kanske ett flamskydd man ska ta bort?

Köpte den igår så jag har inte hunnit kolla så mycket än. Men provkörde den iaf idag och den gick faktiskt bättre än jag trodde den skulle göra i orginalutförande.

J.Nyström skrev:
Vad ska man göra åt luftburken då? sitter det nån strypning där? Eller kanske ett flamskydd man ska ta bort?

Köpte den igår så jag har inte hunnit kolla så mycket än. Men provkörde den iaf idag och den gick faktiskt bättre än jag trodde den skulle göra i orginalutförande.

bättre än vaddu trodde! :brinnerup
har du kört nån annan hoj? :rolleyes:

skämt osidå..
du kan få den o gå mycke bättre men inte bra nog :hihi
man kan öppna upp luftburken med lite hål, köp nytt system eller lämna in för o fixa orginalburkarna..
bestyckning är ett måste.

ozeo skrev:
bättre än vaddu trodde! :brinnerup
har du kört nån annan hoj? :rolleyes:

skämt osidå..
du kan få den o gå mycke bättre men inte bra nog :hihi
man kan öppna upp luftburken med lite hål, köp nytt system eller lämna in för o fixa orginalburkarna..
bestyckning är ett måste.

Ja jag trodde den skulle gå som en moped ungefär men tycker den gick hyffsat bra för att bara ha 38 hk, och ja jag har provat andra cyklar. Effekt är inte allt man ska klara hantera det med!! och vill jag leka av mig ordentligt så gör jag det på crossbanan. Den här ska jag ha att åka till jobbet osv på istället för bil. Gör den 150 så räcker det för mig. Låg 120 idag landsvägsfart och det tyckte jag funkade fint kan man plocka 10 hk till så tror jag den blir riktigt rolig.

Ska skruva isär ljuddämparna och kolla lite. Munstycken tror jag att jag har för jag antar att det sitter en Keihin förgasare på den bestyckar gör jag själv men det är ju inte fel med lite tips på vilka munstycke och ev nål man ska ha. Och borrar massa hål i luftburken gör jag inte det gjorde man på moped tiden när inte man visste bättre men jag får ta mig en titt på den med.

Är det nån som vet vart jag köper tillbehör som tex avgassystem? har kollat runt men inte hittat något men har sett endel i annonser med Leovince dämpare.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025