ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
J.Nyström skrev:Ja jag trodde den skulle gå som en moped ungefär men tycker den gick hyffsat bra för att bara ha 38 hk, och ja jag har provat andra cyklar. Effekt är inte allt man ska klara hantera det med!! och vill jag leka av mig ordentligt så gör jag det på crossbanan. Den här ska jag ha att åka till jobbet osv på istället för bil. Gör den 150 så räcker det för mig. Låg 120 idag landsvägsfart och det tyckte jag funkade fint kan man plocka 10 hk till så tror jag den blir riktigt rolig.
Ska skruva isär ljuddämparna och kolla lite. Munstycken tror jag att jag har för jag antar att det sitter en Keihin förgasare på den bestyckar gör jag själv men det är ju inte fel med lite tips på vilka munstycke och ev nål man ska ha. Och borrar massa hål i luftburken gör jag inte det gjorde man på moped tiden när inte man visste bättre men jag får ta mig en titt på den med.
Är det nån som vet vart jag köper tillbehör som tex avgassystem? har kollat runt men inte hittat något men har sett endel i annonser med Leovince dämpare.
tro mig..de gör en grym skillnad o öppna upp burken på sidan.
de gör de flesta med sina motarder då man bara kör gata.
har du aldrig sett på bilder av motarder att dom har som små hål på sidan av kåpan med ett nät innanför.
men man ska inte öppna för mycke..hellre lite i taget.
tyckte hasighetsmätarn på den jag körde börja sacka vid 130 redan

bestyckning har jag tyvärr ingen anning om..
kanske kolla runt med nån som haft en dominator då de ska va "typ" samma motor.