Diskussionstråden om olyckor

Erfarenhet spelar roll också! :)..finns ju gubbar som ...nä fy fan över 70 ska vi inte köra. Haha men de lever ju också!:hjarta

Erfarenhet spelar roll också! :)..finns ju gubbar som ...nä fy fan över 70 ska vi inte köra. Haha men de lever ju också!:hjarta

Vi hade med 5 deltagare som var mellan 72 och 78 år gamla till Slovakien i somras. Inget som märktes förutom att värmen kanske tog lite hårdare på dem än på oss under 60…

En kamrat som tog kortet när han var 65 (ja han hade A på köpet men var klok) är 83 nu och kör för fullt. Han har kört till många ställen inkl Iran, Kazakhstan, Uzbekistan osv med sin bästa hojkompis. Som är ett år äldre.

Kör snyggt!

Vi hade med 5 deltagare som var mellan 72 och 78 år gamla till Slovakien i somras. Inget som märktes förutom att värmen kanske tog lite hårdare på dem än på oss under 60…

En kamrat som tog kortet när han var 65 (ja han hade A på köpet men var klok) är 83 nu och kör för fullt. Han har kört till många ställen inkl Iran, Kazakhstan, Uzbekistan osv med sin bästa hojkompis. Som är ett år äldre.

Kör snyggt!
Erfarenhet så blir man ju klokare Absolut! Kan bara tala om min egen erfarenhet! Ungdomens dagar gick 2 st bort. Hornen växte och man kör Hoj över sin egen förmåga! Hemskt va det det! :hjarta Haft tyvärr några till som gått bort genom Åren...Och det är så jävla Tråkigt!. Men jag tror ändå att lära känna sin Hoj och att bli Ett med den. Så kan man ju skapa ett långt Hoj liv! Sen finns det ju Krasch mongon som aldrig lär sig och ska klota i tid och otid typ gubbe Mossberg på Bana! :hjarta

Det stora problemet i trafiken tycker jag är att så många bakom ratten inte planerar körningen. Oväntade svängar, svänga utan blinkers, plötsliga filbyten, tvära inbromsningar, oförmåga att hålls avstånd, omotivetade omkörningar där många lägger sig framför den omkörde i samma hastighet osv osv.

Alla tycker väl att de är bättre bilförare än alla andra. Men jag tror att har blivit en betydligt bättre bilförare av att köra motorcykel just för att då MÅSTE man planera körningen.

Det stora problemet i trafiken tycker jag är att så många bakom ratten inte planerar körningen. Oväntade svängar, svänga utan blinkers, plötsliga filbyten, tvära inbromsningar, oförmåga att hålls avstånd, omotivetade omkörningar där många lägger sig framför den omkörde i samma hastighet osv osv.

Alla tycker väl att de är bättre bilförare än alla andra. Men jag tror att har blivit en betydligt bättre bilförare av att köra motorcykel just för att då MÅSTE man planera körningen.
Bilförare är Idioter punkt slut! Och alla bilförare är ute för att döda dig! Utgå från det så har du en bra start på MC-karriären... :hjarta

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt