Jim Profit
Gudomlig sporthojare
Men kan du inte pruta lite då? Berätta hur den var att köra. Vad menar du att man kan vänta sig av en den, och hur var skicket? Den ser ju toppen ut på bilderna.
Såg att den har mittplacerade reglage, inte frontplacerade. Det hade jag nog inte fixat med mina långa ben. Jag kan inte sitta som en hukad liten spindel på hojen, jag måste sitta som en kunglig bamse på en Harley. Annars kan jag lika gärna köra en grom.
Såg bättre ut på bild än i verkligheten. Den var trevlig att köra men som du säger hade man behövt flytta fram fotpinnar samt bytt till en "Tall Boy sadel". Tyckte den var följsam, växellådan kändes bra. Bromsbelägg fram hade behövt bytas inom kort och jag fick ingen känsla för bakbromsen. Hade förväntat mig skönare ljud i den men upptäckte efter provkörningen att db killer satt i. Hade inte behövt låta högre men gärna lite dovare.
Lite ytrost på några ställen men det som störde mig mest var en del märken på gaffeln samt att det ärjat på gaffelbenen och fälgar. Magkänslan sa att den inte varit riktigt ompysslad, kanske förvarats utomhus utan skydd? Inget som inte går att åtgärda förvisso men det blev en stor kontrast mot den Fat Bob jag tittade på innan (och sedan köpte) som var i mkt bättre skick. Nu är jag ju iof vääääldigt petig!...
Eftersom det är en tidigare M8 hade man kanske velat se över oljepumpen också?
De kunde släppa den för 160" men sen var det stopp. Det störde mig lite att Northbike sålde den för 149" för 4 år sedan, saker har väl förvisso gått upp lite men ändå..