Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har besökt SMHI och deras experter sa utan omsvep att det är teoretiskt omöjligt oavsett datorkraft, att pricka mer än 50% rätt i prognoser dagen efter.View attachment 529903
Ökenklimatet närmar sig med klimatsteg!
View attachment 530066
ovan från gp.se
Inget konstigt. Sverige ligger på plats 5 i "kriminalitetsidex", Ryssland på plats 17
Det beror antagligen på att Sverige har så hög anmälningsbenägenhet.
Men vinsten kommer sen.

View attachment 530094
![]()
Europe: rate of reported sexual violence 2023| Statista
The four Nordic countries Sweden, Iceland, Norway, and Denmark are between the five countries with the highest rate of reported sexual violence in Europe in 2023.www.statista.com
View attachment 530094
![]()
Europe: rate of reported sexual violence 2023| Statista
The four Nordic countries Sweden, Iceland, Norway, and Denmark are between the five countries with the highest rate of reported sexual violence in Europe in 2023.www.statista.com
Om de fortfarande anser att "SMSade en kompis" är bevis och skadeståndet fortfarande är 100 papp...Kanske beror det där på våra samtyckeslagar?
Om de fortfarande anser att "SMSade en kompis" är bevis och skadeståndet fortfarande är 100 papp...
Ja,13.99kr/l.Nån som tankat idag?

proletaren.se
Rätt om dom höjer hastigheten på släp & husvagn så spelar det ingen roll. För vi kommer fortfarande ha alla husbilar som kör lika sakta.Regeringen vill tydligen höja högsta tillåten hastighet för släp och husvagnar till 100 km/t för att förbättra trafikflödet på motorvägar och motortrafikleder.
Många kör redan i runt 100 knyck, vilket jag tycker är helt galet med tanke på hur spåriga våra snabbaste vägar är.
Vidare så är husvagnsägare inte så vana vid att dra last bakom bilen eftersom man endast gör det 2 gånger per år, till campingen och hem igen.
Summa summarum kommer alltså att bli fler olyckor där ett husvagnsekipage är vållande i mitt tycke.
Regeringen vill tydligen höja högsta tillåten hastighet för släp och husvagnar till 100 km/t för att förbättra trafikflödet på motorvägar och motortrafikleder.
Många kör redan i runt 100 knyck, vilket jag tycker är helt galet med tanke på hur spåriga våra snabbaste vägar är.
Vidare så är husvagnsägare inte så vana vid att dra last bakom bilen eftersom man endast gör det 2 gånger per år, till campingen och hem igen.
Summa summarum kommer alltså att bli fler olyckor där ett husvagnsekipage är vållande i mitt tycke.
Hur gärna jag än skulle vilja vara ”för”, landar jag nog i motsatsen, trots att det teoretiskt sett skulle förbättra ”flytet”.Regeringen vill tydligen höja högsta tillåten hastighet för släp och husvagnar till 100 km/t för att förbättra trafikflödet på motorvägar och motortrafikleder.
Jag råkade kolla hastighetsmätarn när jag lånade en tvåaxlad zigenartermos, 160 på E18 från Norrtälje (glömde bort att jag hade släp), hur stadigt som helst.Regeringen vill tydligen höja högsta tillåten hastighet för släp och husvagnar till 100 km/t för att förbättra trafikflödet på motorvägar och motortrafikleder.
Folk har en trivselhastighet som de gärna ligger i, så jag är inte helt säker på att det kommer göra jättestor skillnad på hastigheten folk faktiskt håller. Det har ju visat sig tidigare på sträckor där trv höjt hastighetsbegränsingen så har folk inte ökat hastigheten speciellt mycket.Man kan aldrig förutse de oväntade och redan nu kör mina mottrafikanter i farter runt 90-100 km/t, blir det godkänt med 100 km/t så blir nya hastigheten för många 120 km/t.
Jag tar mig för pannan när jag fasar över hur detta ska hjälpa Trafikverket till nollvision.
Som Blueridge skrev att mer skit lär flyga ut ur släparna i 100 så lär släparna vara tomma när tokarna anländer till tippen på grund av att man alltid kör med moms på den lagliga hastigheten.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |