I dagsläget är det väl främst uppskjutningar (de är absolut billigast om du vill skjuta upp något i omloppsbana), satellitinternet och AI-teknologi som genererar intäkter, ca 19 miljarder dollar förra året. Sen får vi se vad de eventuellt kan ha att komma med i framtiden.
Nice

Ja, samma här. Och jag tror absolut på uppgång på lång sikt, om/när SpaceX hittar på något stort där uppe.
Skitbra är väl i och för sig att ta i, det är absolut mycket pengar och det är förvisso SpaceX största inkomstkälla men intäkterna var väl typ "bara" tio miljarder dollar förra året vilket är ganska långtifrån vad bolaget i sig ska vara värt och i dagsläget går de till och med back så... Men som sagt, låt oss hoppas att de kommer på något bra patent som gör att aktien skjuter i höjden. Vem vet, kanske blir det SpaceX som knäcker nöten kring snabbareänljusetshastighetrymdfärder eller en sann artificiell intelligens, och om något av det väl händer så ska man nog vara jävligt glad ifall man äger ett papper eller tre vid det laget för sen lär de bli dyra...

Nåja, man kan ju få drömma iallafall