sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Ja, poängen var att tekniken inte var helt ny - som det påstods125 år efter Ferdinand Porsche....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, poängen var att tekniken inte var helt ny - som det påstods125 år efter Ferdinand Porsche....
Definitivt
Efter. Toyota lanserar solid state om två år, vilket de skulla ha gjort sen åtminstone 2017.Men blir det före eller efter dom revolutionerande batterierna?
All teknologi som är ”tio år bort” är obefintlig. Nu som femtipluss har jag lärt mig att sitta väldigt lugnt i båten när jag hör påståenden om vad som sägs finnas om x antal år, speciellt tio år eller mer.
Det är förtäckta ord för ”vi hoppas och jobbar för det men har ingen som helst aning om hur det ska lösas”.
Marknaden (beg) svänger rätt vilt. På ett år har dieselbilar blivit non grata medan en gammal elbil ökat med 20%…
Förutsatt att man bor i obygden och har klen inkomst.Det är kanske inte så konstigt när man får statens hjälp attt köpa elbilar för 200kr just nu
Jag räknade konservativt. Tydligen finns tekniken redan eftersom det redan lanseras hypersportbilar med navmotorer.10 år bort? Då borde vi då få det några år innan fusionsenergi.
Det är ju just detta man försöker komma runt. Dels genom lättare fälgar och däck, dels genom att göra motorn till en strukturell del av navet, dels genom ny teknik såsom axialflödesmotorer som levererar mer kraft i ett mindre och lättare paket. Sedan används aktiv momentkontroll för att maskera/motverka den lilla viktökning som blir.Ja den ofjädrade vikten lär ju öka med några hundra procent
När jag var liten fanns någon typ av teknikmagasin vi prenumererade på. Minns inte namnet, men där fanns oändligt med spekulationer om vad vi skulle kunna göra i framtiden, utifrån de senaste rönen och forskningen.Ja, samtidigt som det där dom lovar ska finnas aldrig dyker upp så får visar det sig istället att vi 10 år senare har fått och använder sånt som ingen kunde tro.
När jag var liten fanns någon typ av teknikmagasin vi prenumererade på. Minns inte namnet, men där fanns oändligt med spekulationer om vad vi skulle kunna göra i framtiden, utifrån de senaste rönen och forskningen.
Minns särskilt de revolutionerande elektriska gälarna som kunde utvinna andningsluft ur vatten. Inom 10 år skulle ingen använda tunga otympliga dykartuber längre.
|
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!
Foto: Karin Tornblom Pre... |
|
|
|
Allt om MC på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|
Bike på Rapidos öppet hus!
Kom och hälsa på Rapido MCK... |
|
|