Jag kroknar nog också före hojen men jag vill gärna se resultatet en gång för alla så att det inte behöver diskuteras mer.
Alltså inte mätning av en skogsmulle som glider runt i skogen och tittar på fåglarna. Såna finns det ju på Youtube, 13 på dussinet redan.
Ja men det ju liksom min poäng. Det här är testat 100 gånger på olika banor med olika elitförare och tar du ut max så räcker batteriet 12-20 minuter beroende på bana. Det här har vi vetat länge så jag förstår inte varför det ska tjatas? Javisst, Stark gick för hårt ut i sin marknadsföring, det vet vi, och jag tror att de vet om det här misstaget. Men de var också tvungna att leverera hojar för att överleva.
i många tävlingar där Vargarna tillåts att delta (det är inte alla) kräver att den är strypt, finns färdigt i programvaran, max 48 hästar annars blir för överlägsen, men då räcker också batteriet betydligt längre. Det är precis som när Yamaha kom med den första 4-takts crossen
Om vi bortser från "Elitförare på Luleås sandbana" så har vargen fungerat ypperligt för tusentals människor runt om i världen, och säg vilken tillverkare av något fordon som inte ljuger i sin marknadsföring? Fråga John Lord om gretags växellådor i Range Rovers bilar till exempel, det är en mycket underhållande historia
Elitförare som uteslutande kör tunga sandbanor kanske inte är målgruppen? Vi alla väljer ju hojar som passar våra ändamål, vissa kör 125 två takt, vissa kör 250 eller 450 fyrtakt, och några kör elektrisk.
Vi ser ju worldwide hur tävlingsformerna ändras också, från 45 min plus 2 varv till flera korta heat som är lätt för publiken att följa, lätt att tv-sända, och där publiken finns finns också sponsorerna. För att inte tala om arenamotocross och enduro som bara blir större och större med stora kända förare i startfälten. Korta, snabba heat.
Sen har vi miljö och bullerhotet som hindrar sporten att utvecklas, banor stängs över hela världen. I alla dessa fall passar ju elhojarna perfekt och är i många fall en lösning på ett problem.
Jag är definitivt målgruppen för vargen och för mig är det den absolut bästa och roligaste hojen jag någonsin kört. Att köra min 300 nu känns som ett museiföremål och alla som provat våra hojar i Boden kommer tillbaka med stora flin. Vi är minst tre, kanske fyra som kör Varg nu och det finns en anledning. Det kommer att bli fler...
...och jag garanterar att det finns mängder med förare där vargen skulle passa perfekt men de väljer bort den på grund av rädsla för något "okänt", precis som när elbilarna kom.
Btw så sökte jag på "range test stark varg deep sand", duger Jay Dalton som "snabb förare"? Han tävlar inte i AMA men är ruskigt duktig på att köra.