Idag är jag förbannad därför att...

Skit! Ta reda på allt om företaget, gå ihop med grannar, gräv i tillståndsgivning, kontakta experter på att stoppa vindkraftsverk.
Era hus riskerar rasa i värde och infrabuller kommer påverka er…
Ja, jag har egentligen inte tid med den här skiten, men har iaf dragit igång en motståndsgrupp bland grannar och andra närboende, gjort research på företaget som skall bygga och de som äger marken, varit i kontakt med kommunalrådet i min kommun och skall försöka begära ut all dokumentation som finns enligt offentlighetsprincipen från grannkommunen, inklusive mailkorrespondens osv. Sen får vi väl gå till medierna.

Ja, jag har egentligen inte tid med den här skiten, men har iaf dragit igång en motståndsgrupp bland grannar och andra närboende, gjort research på företaget som skall bygga och de som äger marken, varit i kontakt med kommunalrådet i min kommun och skall försöka begära ut all dokumentation som finns enligt offentlighetsprincipen från grannkommunen, inklusive mailkorrespondens osv. Sen får vi väl gå till medierna.

Gå ut och se om ni hittar några sällsynta insekter på marken.

Härom året skulle det byggas ett reningsverk ett par 100 meter från mitt hus. Naturskyddsföreningen hittade några ovanliga paddor i området. Inget reningsverk blev det.

Trodde aldrig att jag skulle tacka Naturskyddsföreningen...

Anton Karlsson är tidigare kommunpolitiker för Vänsterpartiet i Alingsås och har suttit i den tekniska nämnden. Under påsken i fjol deltog han i en aktion vid Landvetter flygplats där man bland annat flög drönare för att störa flygtrafiken, något Alingsås Tidning först rapporterade om.​
Han beskriver det som ett sätt att uppmärksamma torvbrytning i Sverige, som han menar är mycket skadlig för klimatet.​
Bryts det mycket torv på flygplatser?

Han är vänsterpartist/aktivist, förvänta dig ingen logik.

Om det verkligen hade varit en aktion för att uppmärksamma torvbrytningen, borde man inte ha kommunicerat det där och då?
Till exempel med skyltar och banderoller kring flygplatsen och ett utskick till media?
Nu är det bara en efterhandskonstruktion.

Men jag hoppas han är medveten om hur många ton extra flygbränsle han orsakade förbränningen av, och att han får betala för varenda liter.

Han är vänsterpartist/aktivist, förvänta dig ingen logik.

Om det verkligen hade varit en aktion för att uppmärksamma torvbrytningen, borde man inte ha kommunicerat det där och då?
Till exempel med skyltar och banderoller kring flygplatsen och ett utskick till media?
Nu är det bara en efterhandskonstruktion.

Men jag hoppas han är medveten om hur många ton extra flygbränsle han orsakade förbränningen av, och att han får betala för varenda liter.
Skamligt att förstöra för andra, bara för att man vill föra fram sin åsikt. Aktivister ska vi hantera hårdare! Limma fast sig på vägar tex.

Anton Karlsson är tidigare kommunpolitiker för Vänsterpartiet i Alingsås och har suttit i den tekniska nämnden. Under påsken i fjol deltog han i en aktion vid Landvetter flygplats där man bland annat flög drönare för att störa flygtrafiken, något Alingsås Tidning först rapporterade om.​
Han beskriver det som ett sätt att uppmärksamma torvbrytning i Sverige, som han menar är mycket skadlig för klimatet.​
Nej men alla vet ju att flygplan drivs med torv i tankarna ! :)
Även om jag själv har en annan åsikt så respekterar jag deras.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back