549kr hos Carspect i Malmö. Tror det är 50kr rabatt med SMC och då är man under 500 iaf. 719kr känns magstarkt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
549kr hos Carspect i Malmö. Tror det är 50kr rabatt med SMC och då är man under 500 iaf. 719kr känns magstarkt!
ok kör på lågfrekventa ljud. Funkar. Du kan säga "runt hörbarhetsgränsen"Tack, känner till infraljudfrågan. Vi kommer dock inte lägga störst tyngd på det argumentet därför att forskningsläget är osäkert och det lättare kan avfärdas av myndigheterna med tanke på nuvarande miljölagstiftning. Däremot trycker vi på lågfrekventa ljud (det begreppet är väletablerat), amplitudmodulation och försiktighetsprincipen.
Finns väl inte kvar?.. jag inte begriper reglerna för skrotbilspremien 2026.
Gäller den enbart i byte mot elbil, eller går det att få något betalt för att skrota en gammal bil utan att köpa en annan?
- Motköp mot elbil finns väl kvar? Men annars är det bara att kasta bilen på skroten alltså?Finns väl inte kvar?
Sista oktober 2025 försvann möjligheten till premie.
![]()
Nej, det var just den möjligheten som försvann oktober 2025.- Motköp mot elbil finns väl kvar? Men annars är det bara att kasta bilen på skroten alltså?
Nej, det var just den möjligheten som försvann oktober 2025.
Lär komma någon ny premie förr eller senare. Du får väl behålla härket tills dess om du vill ha några stålar.
Det där var nyheter för mej. När jag sökte hittade jag bara info om gamla elbilspremien som gick ut förra året.Det är just precis vad det redan beslutats om, en extremt förmånlig premie.
Upp till 46800kr plus 18000 kr om man har låg lön, alltså i vissa fall upp till 64800kr.
Ja tycker det är sinnessjukt stora bidrag men jag har en bil som kommer gå till skroten och jag har låga inkomster så det är väl bara att tacka och ta emot.
Om jag förstår rätt skulle jag i princip inte behöva betala mer än min skrotbil ifall jag hittar en elbil för max 64800kr. Skattebetalarna står för resten.
Jag är väl mest rädd för att premien kommer driva upp priserna på begagnatmarknaden.
Jag spanade in en elbil igår för 115kkr men den har ägts av två privatpersoner på kort tid och jag misstänker att någon av dessa redan nyttjat det gamla elbilsbidraget på den och därmed är risken att jag skulle stå där och inte få nåt bidrag.
![]()
Frågor och svar om elbilspremien
Här får du svar på de vanligaste frågorna om elbilspremien.www.naturvardsverket.se
Det där var nyheter för mej. När jag sökte hittade jag bara info om gamla elbilspremien som gick ut förra året.
Fick brev från ett vindkraftsföretag som meddelade att de vill bygga två st 285 meter höga vindkraftverk 1 km från mitt hus. Det är grannkommunen som fått för sig att det är en lämplig plats alldeles på gränsen till min kommun.
Dags att inventera högafflar, facklor och hagelgevär!
Har kollat upp och det kommer i praktiken handla om några futtiga tusenlappar per år i ersättning, med utbetalning först när verken är på plats. Alltså fullkomligt värdelöst förslag och givetvis helt oacceptabelt, då potentiella värdeminskningen (enligt stor studie som KTH gjort) snarare handlar om minst 20%, troligen mer pga den enorma storleken på verken, och den effekten påverkar marknaden redan nu när planerna är kända hos allmänheten. Det handlar alltså om hundratusentals eller miljontals kronor i tappat värde för de som bor inom 2 km, vilket är många.Kanske en klen tröst, men ett nytt förslag från regeringen kan ge dig lite inkomster som plåster på såren.
![]()
Bli granne med vindkraftverk – tjäna 38 000 om året
Nytt förslag från regeringen.www.sydsvenskan.se
Bli granne med vindkraftverk – tjäna 38 000 om året13 mars 2026 10:00Den som bor nära ett vindkraftverk ska kunna få upp till 38 000 kronor om året i ersättning, föreslår regeringen.– Vi vill att det ska byggas fler vindkraftverk på land, och därför ska det löna sig att ha ett vindkraftverk som granne, säger vikarierande klimat- och miljöminister Johan Britz (L).[...]För den som bor i södra Sverige, i elprisområde 4, kan ersättningen bli upp till 38 400 kronor om året skattefritt, enligt regeringens beräkningar. För den som bor i norra Sverige, i elprisområde 1, handlar det om 19 400 kronor.[...]För att omfattas av rätten till ersättning ska huset ligga inom nio vindkraftverkshöjder från en snurra, alltså högst 2,25 kilometer ifrån om verket är 250 meter högt. Ju närmare verket, desto högre ersättning. De nya reglerna föreslås börja gälla den 1 juli i år.
Å andra sidan verkar svärfars vindkraftverk (90m) mest vara en förlustaffär så frågan är hur mycket vinst det blir att dela på.
Lycka till med det där, aldrig en trevlig upplevelse.För någon verkar ha kapat mitt PayPal konto, så jag kan inte återställa lösenordet för även om det är min mailadress så går också en länk isf till ett utländskt telefonnummer och det står att mitt namn är Ashley Martinez....
Deras kundtjänst är inte öppen förrän i morgon bitti. Usch vilken stressjag orkar faan inte med den digitala världen, eller den riktiga heller för den delen. Jag har alldeles för mycket pågående bajskanon rakt i fejset för att orka sån här extra stress just nu. Har iaf spärrat alla kort jag har tillfälligt tills det är löst. Max stresspåslag
![]()
Hoppas du inte nyser för mycket. Det är oangenämt.Ryggskott och pollenallergi är verkligen ingen lyckad kombination...
De var väl på fel adress!Jag trodde Early Bird var sämst av alla men City Mail tar nog priset i alla fall.
"Paketet kunde inte levereras eftersom namnet saknas på adressen"
Namnet står på porttelefon, i porten och på dörren![]()
Säkert eller också bara sket dom i det....De var väl på fel adress!
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |