Idag är jag förbannad därför att...

🤮😡
Då inför ägaren Schibsted sin nya tjänst annonsval, som innebär att du måste betala för att slippa datainsamling.

Strider inte det not eudirektiv?

Det beror väl på om man måste tillhandahålla data till allmänheten eller inte. Det finns en frivillighet i att betala eller inte.
I min värld är de flesta riktade annonser erbarmligt utformade. Man söker efter nånting och sen plågas man av annonser i några dagar. Antingen handlade jag direkt eller också kommer det inte hända. Annonser efter att jag bestämt mig påverkar inte så mycket.

EU suger igen, gör det inte valbart, utan gör vissa data helt enkelt olagliga att samla in. Pungt, ingen gråzon, skall även gälla typ FRA och statliga organ, samt EU självt som organisation.
Fängelsestraff obligatoriskt för ansvarsperson, inga böter som man kan skjuta vidare till kund/skattebetalare.

Att det kan vara så svårt.

I min värld är de flesta riktade annonser erbarmligt utformade. Man söker efter nånting och sen plågas man av annonser i några dagar. Antingen handlade jag direkt eller också kommer det inte hända. Annonser efter att jag bestämt mig påverkar inte så mycket.

Det finns en ståupp komiker som har gjort en bit om det.
Han köpte en ny toasits på E-bay och fastnade i reklam om toasitsar för evigt.
"Det var ett engångsköp, det är inte en hobby jag har eller en fetish att samla på toasitsar, man byter kanske toasits var 10e år, kan ni pausa reklamen i minst 9 år tack"

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back