Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vi har ett barn, jag anser att det är det bland det mest effektiva ur klimatpåverkan jag kan göra, att inte bidra till att vi blir fler. Omedelbar odiskutabel klimatnytta som inte kostar något.Man kan ha hur många fordon som helst och vara miljöhjälte så länge man jämför sig med folk som ynglat av sig. Det griseriet kommer man aldrig ikapp.
Bra frågor Steffe, ser att Nisse redan kollat med google, och den infon kan mycket väl stämma. Själv är jag aningens skeptisk till det mesta på internet så jag fattar mig kort och effektivt; Ett modernt kärnkraftverk har överlägsen verkningsgrad i förhållande till låt oss säga 100 st vindsnurror uppställda på en höjd eller i ett hav. Det går att räkna på, men jag är alldeles för slö idag. I alla fall borde kostnaden per kwh bli billigare med kärnkraft eftersom det är mer effektivt. Du betalar inte din elförbrukning baserat på elbolagets lån från banken för att bygga kärnkraftverket, utan det läggs ut på en längre tids budget som på sikt betalar för maskineriet. Elpriset idag sätts via "marknaden" med allt det innebär, dock är ett faktum att ju fler sämre (lågeffektiva) generatorer man använder dessto mindre el får vi i förhållande mot investerade pengar, hyra för yta / uppställningsplats, mekanisk service, driftstid, mm, vilket skulle höja priset på elen. Billigaste elen blir nog med reaktorer, jag har inte hört att något annat sätt vore mer effektivt senaste 50 åren.hur stort kärnkraftverk hade vi fått för samma summa som alla vindkraftverk har kostat?
Och hade det kunnat leverera samma mängd energi som bästa vindåret?
Det saknas tyvärr "investeringskostnader" i AI's svar, produktionskostnad i vindkraft är ju ganska försumbar till skillnad mot kärnkraft men livslängden är ju kortare så man får kanske dubbla vindkraftskostnaden.Bra frågor Steffe, ser att Nisse redan kollat med google, och den infon kan mycket väl stämma. Själv är jag aningens skeptisk till det mesta på internet så jag fattar mig kort och effektivt; Ett modernt kärnkraftverk har överlägsen verkningsgrad i förhållande till låt oss säga 100 st vindsnurror uppställda på en höjd eller i ett hav. Det går att räkna på, men jag är alldeles för slö idag. I alla fall borde kostnaden per kwh bli billigare med kärnkraft eftersom det är mer effektivt. Du betalar inte din elförbrukning baserat på elbolagets lån från banken för att bygga kärnkraftverket, utan det läggs ut på en längre tids budget som på sikt betalar för maskineriet. Elpriset idag sätts via "marknaden" med allt det innebär, dock är ett faktum att ju fler sämre (lågeffektiva) generatorer man använder dessto mindre el får vi i förhållande mot investerade pengar, hyra för yta / uppställningsplats, mekanisk service, driftstid, mm, vilket skulle höja priset på elen. Billigaste elen blir nog med reaktorer, jag har inte hört att något annat sätt vore mer effektivt senaste 50 åren.
Ja. Helst kanske 4-5 oberoende ekonomer som gräver i var sin ände. Det blir lätt vinklat annars.Jag skickar in en tydligare fråga till nån tidning så får nån ekonomijournalist söka svaren
En liten undran, hur stort kärnkraftverk hade vi fått för samma summa som alla vindkraftverk har kostat?
Och hade det kunnat leverera samma mängd energi som bästa vindåret?
Det var en klarsynt analogi. Tackar Guwen.Så du måste tredubbla antalet vindmöllor för att komma upp i vad kärnkraften levererar, fast då lyser bara lampan ibland

www.dn.se
Kärnkraft kräver stora investeringar, sedan är tydligen bränslet ganska billigt. Jämfört med kol.Exakt din fråga ger ett långt svar på GPT och det betonas att det är en grov uppskattning för att till slut landa i nedanView attachment 524770

Hur korta koder har folk till BankID egentligen?View attachment 524814
![]()
nytt bank-id bedrägeri – Qwant Search
Fast, reliable answers and still in trust: Qwant does not store your search data, does not sell your personal data and is hosted in Europe.www.qwant.com
Hur lång kod kräver BankID ?Hur korta koder har folk till BankID egentligen?
Om du inte har bank-id hur kommer du åt bankmedel, sjukvård, Tradera, Blocket m.fl. - låter krångligt eftersom min bild av att inte ha bank-id är att man måste dyka upp personligen med id-kort.Hur lång kod kräver BankID ?
Räcker det med enbart siffror ?
(Har själv inte BankID, BankID verkar ju vara tjuvarnas digitala bräckjärn)
Hur korta koder har folk till BankID egentligen?
Hur lång kod kräver BankID ?
Minimum 6 siffror men det funkar med att koppla till fingeravtryckssensorn också. Lantbanken (swedbank) kan man t.ex logga in med fingeravtrycket men man måste verifiera transaktioner med kod.Hur lång kod kräver BankID ?
Som nån skrev minst 6 tecken. Det är nummer tangentbordet men varje siffra har ju några bokstäver så man kan ju själv bokstaverar ihop ett långt ord. Sälv har jag nu 13. För att öppna appen BankID i mobilen har jag ytterligare en kod på 6 tecken. Så även om nån håller i min mobil upplåst så kan de inte ens öppna appen. Jag byter koderna 2-4 ggr per år.Hur lång kod kräver BankID ?
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem
WP har länge varit synonymt... |