Dagens bild

Finalrundan – SuperBikeMag på Bira International Circuit & Honda Cup 🏁
Vilken helg! Jag jagade en god vän (#4) nästan hela loppet och slutade på en stark 4:e plats.
Med det säkrade jag 3:e plats totalt i SuperBikeMag-mästerskapet 2025 i Honda Cup-klassen!

578667199_800340426324559_1003181557720596452_n.jpg578072762_800340322991236_6179395063727905167_n.jpg578632726_800340449657890_480662999566219666_n.jpg579860586_800340352991233_971825192635884210_n.jpg579930005_800340356324566_5110386205354335528_n.jpg578988901_800340552991213_6538184161845749127_n.jpg

577790014_800355052989763_5573399400363343212_n.jpg
Så stolt över min son! Han glänste i sitt allra första race och knep en grym 2:a plats i 200cc SuperSport! 🏆🔥
Att se honom förbereda sig, ge sig ut på banan och kämpa sig upp till pallen – ett ögonblick jag aldrig glömmer.
 
SuperBikeMag SuperSport 700cc – Runda 3 🏁

Dubbelracehelg: Honda Cup ✅ SuperSport 700cc ✅
Samma resultat: P4 i båda!
Inte bäst, men sjukt kul! 😎 Nästa år är vi tillbaka – med en hel säsong av far & son-racing.

580788710_800841802941088_365136349617122239_n.jpg581242385_800841626274439_7934670467290648716_n.jpg581675606_800841569607778_1205762790796038077_n.jpg579348029_800841682941100_2765491010865891315_n.jpg579104634_800841532941115_5759775099481189957_n.jpg

578413136_800841509607784_4994113673032456643_n.jpg577004097_800841849607750_4551112868455434364_n.jpg577849515_800841959607739_689636967709927174_n.jpg
581561455_800841709607764_2833460358496011406_n.jpg
579493085_800843322940936_4755297441521313396_n.jpg
 
Last edited:
Hjulpyssel.
Rostiga ekrar och nipplar masseras med olja, värme, tid och tålamod. Nära 40 år gamla.
Nytt lager zink och de blir som nya.
Till en fälg som jag kanske aldrig behöver eftersom jag har en uppsättning till på min DR600. Ja ja.
Det TKC80-däcket sitter numera på min KLE så hjulet stod utan däck. Perfekt terapi.

IMG_2326.jpeg
38 ekrar och 38 nipplar.

IMG_2325.jpeg
Raka ekrar behöver ett lagom stort skruvstäd med en aluminiumskoning. Annars snurrar ekrarna bara. Man vill ju inte ha märken från en tång.

Ni vet känslan när man återmonterar sina hemmaförzinkade ekrar? Med en droppe klibbig olja i bägge ändar. 🙂 Inte?
 
Vinter i garaget. Frost och halt utomhus. Hojarna har gått i ide. Visserligen väl upplyst och tempererat, men ändock ett ide.

Får hoppas att det blir plusgrader, sol och torra vägar någon dag i december så att jag kan ta årets sista tur. Har kört 22 månader i sträck och vill gärna komma upp i 23 och sedan 24 i januari. Meningslöst mål? Jadå. Fast en del som man gör har kanske inte så mycket mening, men kan vara kul ändå!

1764169833597.jpeg
 
Last edited:
9,4 grader nu efter nattens regn. Hojväder!

Fast jag har inte tvättat hojen på flera veckor, endast spolat av grus och lera en gång.
Putsbög-rehab.

Så idag vill man ju ha en ren och fin hoj i finvädret. Ner och tvätta!

IMG_2334.jpeg
Rostfritt avgaseri efter avfettning och diskborste. Hm.

IMG_2335.jpeg
Lite Harpic på pensel och vänta en stund. Spola av. Mycket bättre.
(Harpic köpte jag i en Normal-butik. Bra på missfärgat rostfritt.)

IMG_2336.jpeg
Backa några steg - som ny!

 
Konstig helg var det förra veckan…

Det var Honda Trophy med race både på lördagen och söndagen.

Och gissa vad? Jag lyckades kamma hem DNF båda dagarna – snacka om konsekvens!

Men söndagen bjöd ändå på en överraskning… Jag blev ärad med en speciell VIP-transport tillbaka till depån. Det är inte varje förare som får den typen av lyxservice! 😂

Allt som allt, en helg att minnas… eller kanske glömma.

Skärmbild 2025-11-29 063320.png

586440219_809577908734144_3573737713320171363_n.jpg586530107_809578015400800_9134083209667172446_n.jpg586642797_809578075400794_8596400307391445828_n.jpg586449577_809578138734121_3036949172917759932_n.jpg586406780_809578045400797_1181674841840243011_n.jpg586235990_809577975400804_6560243936478230846_n.jpg
586389859_809578122067456_1531481157099464956_n.jpg
 
Stort tack till Yamaha Thailand för den fantastiska chansen att prova Yamaha YZF-R9 på Chang International Circiut och även få en tilldelning av en Yamaha R9!

Nu längtar jag efter att få hojen i mina händer och börja ladda inför racingsäsongen 2026. Verkligen uppskattat, Yamaha! 🙏

Men ingen vila — redan samma vecka var det Yamaha R1 Cup, så väntan blev inte lång!

584106780_4269650529916064_1975914484489317101_n.jpg583506295_4269650476582736_5427555545285636041_n.jpg583288685_4269650379916079_3566000621127866185_n.jpg584349975_4269650439916073_3247097731262094215_n.jpg584438205_4269650406582743_4209032996853026061_n.jpg
 
Sista racet för säsongen 2025 — Yamaha R1 Cup på Buriram International Circuit 🏁

Kvalet gick inte riktigt som jag hoppats och jag startade från P9.
I racet hade vi nästan full startgrid med 21 hojar, och jag lyckades inte riktigt hitta det tempo jag ville, men kämpade mig ändå upp till P7. Fortfarande glad över att avsluta säsongen på en positiv ton!

Ett stort tack till Yamaha för den fina organisationen under hela säsongen 2025, och ett ännu större tack till alla som har hjälpt och stöttat mig i år. Jag uppskattar det verkligen 🙏

586346277_809590685399533_425126738946536800_n.jpg
586558879_809590728732862_1101652789817550993_n.jpg
586559004_809591015399500_1927717091166350966_n.jpg586537026_809591482066120_7605561711257603921_n.jpg586442540_809591405399461_3705476364394397952_n.jpg586437567_809591548732780_632497868297818381_n.jpg586394633_809591668732768_9194564858069624330_n.jpg586431651_809591652066103_218232449597248007_n.jpg
588432807_809591695399432_2729191523078644551_n.jpg
586517146_809591742066094_6014808640264045574_n.jpg
 
9,4 grader nu efter nattens regn. Hojväder!

Fast jag har inte tvättat hojen på flera veckor, endast spolat av grus och lera en gång.
Putsbög-rehab.

Så idag vill man ju ha en ren och fin hoj i finvädret. Ner och tvätta!

View attachment 523305
Rostfritt avgaseri efter avfettning och diskborste. Hm.

View attachment 523306
Lite Harpic på pensel och vänta en stund. Spola av. Mycket bättre.
(Harpic köpte jag i en Normal-butik. Bra på missfärgat rostfritt.)

View attachment 523307
Backa några steg - som ny!

Harpic är faktiskt ännu bättre än så, det kan användas mot grövre rost också.
Det kan givetvis inte rädda en yta med gravrost, men tydligt reducera den synbara rosten på relativt rostiga ytor och t.o.m. få bort begränsad rost på ställen som avgassystemet.
Ge det lite mer tid att verka och borsta ytorna med en kraftigare borste.
Kanske upprepa behandlingen.
Autosol kan användas efteråt och förbättra det en aning till.
Men tack för tipset om att man kan köpa det i Normal butiker! 👍
Verkade annars inte att gå och få tag på i Sverige.
Jag lyckades bara få tag på det online via en webbshop.
 
Miggen var lite stressad och ledsen och kunde inte sova, bästa Xj6a till räddning
:giggle:
20251128_095553.jpg

Novemberruskets temperatur var det inget fel på, lite blött/lerigt kanske, men det är delvis hastighetsberoende :tungan


14.jpg


15.jpg

16.jpg

Dök såklart upp en reinkarnerad mc bombare, alternativt spitfire pilot, och skulle visa miggen vad som gällde :hihi


18.jpg

22.jpg

23.jpg

I den sista bilden kan man se den riktiga bombaren i höger spegel medan chicken miggen duckar :yoparty

Efter hänsynslöst luftangrepp av vingar och klor tog miggen till panikartad flykt, en flykt genom gräs, snö, äng och skog som kändes allt för långsam med tanke på rådande nödsituation :mattias

25.jpg

Saknar sporthojssäsongen, men den som väntar på nått gott :tummenupp
 
Blev en kort sväng idag med grabbens CRF100F för att köra den varm inför vinterförvaringen. Snöröjde skogsvägen igår och idag är det blida så mitten hade tinat fram.

20251129_165307.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top