Dagens bild

Tack för svar.
Får testa på något ofarligt, som t ex det smårostiga styret på min trampcykel, innan jag ger mig på anfrätta delar av avgassystemet (oxid, fastbränd smuts).
Som @Björn F skriver, jag har sett lite olika videos om Harpic.
Notera att det finns olika versioner, någon kanske är svagare och någon med full styrka (kanske mildare nordisk blandning jmf EU soppa).
Jag har testat det på några ställen på en vanlig cykel vilket var nemas problemas.
Sedan testade jag det på GPZ500’ans svartkromade avgassystem.
Inga problem, gravrost gick inte bort helt, men decimerades.
I övrigt blir ytorna klart snyggare och rostfriare.
För hugade spekulanter så kan man polera med Autosol också efteråt.
Det ger en bättre polerad yta som i teorin borde hålla borta rost lite längre än bara kemisk rengöring med Harpic.
Med kvarstående gravrost så var det inte värt att lägga tid på.
Ytorna som var mest exponerade blev fina iaf.
Jag sprayade istället på keramiskt vax på avgassystemet.
Tänkte att med begränsad användning så kanske den hinnan skyddar utan att bli helt bortbränd.
 
*/ ?>
Nyheter
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Back
Top