TMax500
Kör alla sorters hojar. Live and let live.
- Gick med
- 20 Apr 2009
- Hoj
- Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det låter som att du använt Harpic tidigare. (Gäller det dig också @Björn F? Använt det förr?)Harpic är faktiskt ännu bättre än så, det kan användas mot grövre rost också.
Det kan givetvis inte rädda en yta med gravrost, men tydligt reducera den synbara rosten på relativt rostiga ytor och t.o.m. få bort begränsad rost på ställen som avgassystemet.
Ge det lite mer tid att verka och borsta ytorna med en kraftigare borste.
Kanske upprepa behandlingen.
Autosol kan användas efteråt och förbättra det en aning till.
Men tack för tipset om att man kan köpa det i Normal butiker!
Verkade annars inte att gå och få tag på i Sverige.
Jag lyckades bara få tag på det online via en webbshop.
Törs man använda det då? Verkar ju vara rena dynamiten. Såg en YT-film som varnade, det påstods bryta ned och förstöra ytskiktet på t ex avgaskrökar. Samt skada aluminium och plast (innehåller väl saltsyra, så det är inte så konstigt).
Vad säger ni Harpic-veteraner? Bra grej eller minfält av risker?















