Frågan blir ju hur många som som ändå hade åkt av med vägen skyltad till 60 km/h jag skulle tro lika många. Skulle inte förvåna mig om det hade varit lika många avåkningar med vägen skyltad till 90 km/h. Skulle vara intressant att se statistik om det är lokalbefolkning eller utsocknes som står för avåkningar.
Hur djärva svårt ska det vara att fatta att man inte måste hålla skyltad hastighet, på de 34 år jag haft körkort har hastighetsbegränsning sänkts överallt men det går nog fortare överlag nu än då speciellt vintertid.
Jag resonerar att det egentligen är fri fart nu då man ska ha en djävla otur att bli tagen av polisen, själv skulle jag hellre se rejält ökade hastighetersbegränsningar och poliser som plockade idioter i trafiken. 120 km/h på sommaren på torr väg i ljus, är nog betydligt säkrare än 60 km/h i halka, regn, saltslask och kolsvart mörker vintertid på samma väg.
Sen måste ni komma ihåg att hon Maria Krafth har ju sagt att dåliga vägar är bra för trafiksäkerheten, detta finns inspelat och är sagt i radio. Då jag hörde detta så slutade det med att jag själv hamnade i radion. Alltså borde ju feldoserade kurvor vara bra och gärna kombinerade med lite, lagningar, spår, sprickor och potthål. Om hon bara sagt att det inte finns pengar till vägunderhåll hade jag inte reagerat så mycket, nu visade hon ju att hon verkligen är dum. Så dum att hon ljuger, ännu värre om hon är så dum att hon verkligen själv tror att nån ska tro på det hon ljuger om och sen ännu mer korkat att säga detta i radio.