Ska man vara orolig för Ryssland?

Lavrov är gammal i spelet så det kan mycket väl vara så att andra personer faller ut genom fönster...
21 år som utrikesminister i ett land där viktigt folk ramlar ut från fönster och dricker poloniumté är ju ändå lite imponerande. Ska man vara lite konspiratorisk så ser han mer ut som snubben som håller i trådarna och säger vad Putin ska hitta på från ett säkert avstånd.

Dags för Ungern att byta från diktatur till demokrati...
Du känner inga Ungrare va? :crash

Här är ett roligt tankeexperiment, tror du majoriteten i Ungern vill ha ett rinkeby?

Har man mer eller mindre skjutningar och sprängningar i Ungern eller Sverige? Har man mer eller mindre dödligt våld i Ungern eller Sverige? Har man mer eller mindre gängkriminalitet i Ungern eller Sverige? Dessa enkla frågor kan leda till slutsatsen att Ungrare inte delar din uppfattning om "demokrati" överhuvudtaget. Om du ska förespråka demokrati för andra och sitter med rinkeby i bakfickan och termosbomber i bilen, jadu... :rofl

Psst, det finns en ny mc relaterad tråd oxå, så man slipper diskutera krig och död hela tiden :tummenupp

Du känner inga Ungrare va? :crash

Här är ett roligt tankeexperiment, tror du majoriteten i Ungern vill ha ett rinkeby?

Har man mer eller mindre skjutningar och sprängningar i Ungern eller Sverige? Har man mer eller mindre dödligt våld i Ungern eller Sverige? Har man mer eller mindre gängkriminalitet i Ungern eller Sverige? Dessa enkla frågor kan leda till slutsatsen att Ungrare inte delar din uppfattning om "demokrati" överhuvudtaget. Om du ska förespråka demokrati för andra och sitter med rinkeby i bakfickan och termosbomber i bilen, jadu... :rofl

Psst, det finns en ny mc relaterad tråd oxå, så man slipper diskutera krig och död hela tiden :tummenupp
Intressant nog så är Sverige lite mittfälts i mordligan i EU.
1762625083136.png
Sverige har blivit lite värre sen dess, och Ungern har blivit lite bättre, men det är inte någon enorm skillnad, och som synes så har invandring ganska lös koppling till våldsbrott.

Intressant nog så är Sverige lite mittfälts i mordligan i EU.
View attachment 522789
Sverige har blivit lite värre sen dess, och Ungern har blivit lite bättre, men det är inte någon enorm skillnad, och som synes så har invandring ganska lös koppling till våldsbrott.

Här är en simpel länk men siffrorna för 2023 verkar stämma vad jag kan se,

Sverige hade 2023 cirka 50% mer dödligt våld än Ungern

Man kan kolla hur mycket sprängningar och skjutningar Sverige har haft fram tills 2010 och sen själv avgöra om man tycker det bara blivit "lite värre" sedan dess, alternativt hur mycket eller lite det kan ha med misslyckad invandring att göra :tummenupp

Sveriges skjutvapenvåld var 2023 minst det dubbla av europeiska genomsnittet. Min uppfattning är att det oftast inte är Tomas Persson som skjuter folk, men jag kan ha fel :hihi

Jag anser att 50% högre dödligt våld jämfört med ett annat land är en enorm skillnad.
Jag anser att över dubbla skjutvapenvåldet jämfört med europeiska genomsnittet är en enorm skillnad.

Men olika åsikter är bara bra :krama har någon sett brooklyn? Saknar min favoritpingvin :(

Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”