Biltemas olja?

Sverige är väl fullt av exempelvis gubbar i 60 -årsåldern, kanske förtidspensionärer men som älskar hojåka och fräser runt på sin Bandit som fungerat bra i alla år med Biltemas olja.
Sen kommer det sprättgökar och kallar dem dumsnåla.
Nu kände jag mig lite träffad, för jag är 60+ och kör en Bandit. Jag är dock inte förtidspensionär utan jobbar fortfarande med hyfsat bra lön, så jag tror jag skulle ha råd med "finare" olja än den Biltema säljer, om den kvalitetsskillnaden skulle göra nån skillnad på en 17 år gammal hoj. Jag inväntar med spänning slutdomen för Biltemas olja i den här tråden. Ett oljebyte ligger på göralistan. Även eventuellt ett kedjebyte, för bakaxeln är oroväckande nära slutet på svingen.

Nu kände jag mig lite träffad, för jag är 60+ och kör en Bandit. Jag är dock inte förtidspensionär utan jobbar fortfarande med hyfsat bra lön, så jag tror jag skulle ha råd med "finare" olja än den Biltema säljer, om den kvalitetsskillnaden skulle göra nån skillnad på en 17 år gammal hoj. Jag inväntar med spänning slutdomen för Biltemas olja i den här tråden. Ett oljebyte ligger på göralistan. Även eventuellt ett kedjebyte, för bakaxeln är oroväckande nära slutet på svingen.
Jag hoppas du tog det på ett bra sätt. Det var menat så och att alla kanske inte är gjorda av pengar och har hittat ett fungerande koncept.
Som sagt, jag körde länge på Biltemas MC-delsyntet. Svårslagen i pris samt att jag byter varje höst oavsett mil, och det blir inte så många nuförtiden.

Aldrig några problem med den. Och då lär den nog ha kommit från ett antal olika leverantörer.

Askan! Akta er för askan!
Nu har jag inte varit aktiv här så värst länge, så jag måste fråga er mer seniora medlemmar: Bara i denna tråden så är det 2 st figurer som har kommit in & hävdat en massa villfarelser, för att sen bara försvinna när han/hon/den får mothugg.
Händer detta ofta?

Nu har jag inte varit aktiv här så värst länge, så jag måste fråga er mer seniora medlemmar: Bara i denna tråden så är det 2 st figurer som har kommit in & hävdat en massa villfarelser, för att sen bara försvinna när han/hon/den får mothugg.
Händer detta ofta?
Bilar har askkopp och därför så har biloljor aska i sig, HD (alla feta cruisers oxå) röker ju annat än tobak men det ger också aska och för att sporthojare inte ska känna sig utanför så finns det aska även i raceoljor, men ca 0,3% mindre. :fakta

Händer detta ofta?
Jag tror att det är en generationsfråga. Många yngre tål inte att någon säger emot och blir tjurig/krängt istället för att kunna diskutera. Gäller inte bara här utan i samhället i stort.

Igår köpte jag en stor dunk Biltema Classic rak 50 mineral som tidigare har haft både bil och MC-symbol på förpackningen, nu bara en bil. Vad säger expertpanelen, kommer min Triumph från 1965 flyga i bitar nu?
(Jag chansar dock då som alla messerschmidt vet så har jag separat och olika oljor i motor, växellåda och transmission)
Im a fuckin daredevil!

Igår köpte jag en stor dunk Biltema Classic rak 50 mineral som tidigare har haft både bil och MC-symbol på förpackningen, nu bara en bil. Vad säger expertpanelen, kommer min Triumph från 1965 flyga i bitar nu?
(Jag chansar dock då som alla messerschmidt vet så har jag separat och olika oljor i motor, växellåda och transmission)
Im a fuckin daredevil!
Fi fan va dem e modig, aSkAn kåmer att döda dems 😳

Jag tror att det är en generationsfråga. Många yngre tål inte att någon säger emot och blir tjurig/krängt istället för att kunna diskutera. Gäller inte bara här utan i samhället i stort.
Det är inte bättre med äldre. Det är ju bara se på riksdagen.
Fullt med gamla stofiler som stiftade Lagen om hets mot folkgrupp för bli kvitt antisemitisk propaganda Efter 2:a världskriget.
Efter 1:a Världskriget bildade Sverige Statens Institut för Rasbiologi efter en motion som skrevs av den socialdemokratiske riksdagsmannen Wilhelm Björk.
Tiderna förändras, enligt mig till det bättre !

Im a fuckin daredevil!
De brukar rasa oavsett 😄. Dock väldigt sympatiskt med olika oljor i motor, låda och koppling.
Själv åkte jag BSA med A10-motorn som hade glidlager på registersidan. De som inte tror de finns dåliga oljor borde testa IC's Superex. Min levde typ 45 minuter efter oljebytet. Förresten, kanske alla inte är bekanta med att OK hette IC på sextiotalet.

Bilägarnas Inköpscentral om vi ska vara noga :) För övrigt anser jag att 99,99% av alting är bättre idag än vad det var förr.

Det är inte bättre med äldre. Det är ju bara se på riksdagen.
Fullt med gamla stofiler som stiftade Lagen om hets mot folkgrupp för bli kvitt antisemitisk propaganda Efter 2:a världskriget.
Efter 1:a Världskriget bildade Sverige Statens Institut för Rasbiologi efter en motion som skrevs av den socialdemokratiske riksdagsmannen Wilhelm Björk.
Tiderna förändras, enligt mig till det bättre !
Iaf för antisemiter.

jag undrar :va ... motoroljan på lidl är det en dom gör själv, eller är
det biltema olja på andra dunkar :va

det här med för mycket aska i oljan.
det har ju biltema själv lösningen på
montera ett askafilter

Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT