Sverige idag..

Ja, priset är ju en skitbra metod att lösa alla bristproblem. Med tillräckligt högt pris försvinner ju efterfrågan totalt. Följden blir lite nedlagda industrier, bagerier och gärna stopp för hybrisstålet.
Och sen kan man ha negativt pris när ingen behöver strömmen så blir våra grannländer glada.

Ingen intern kritik har bubblat upp vad jag hört i intervjuer, bara bestörtning och djup besvikelse att hon lämnar.
Så ja, trakasserier och hot är det troliga. Som hon även sagt själv.

5dbfd34d11afbf63529c3e44eebb1856.jpg

Till och med SD erkänner att de var för hårda mot Annie Lööf. Trollfabriker och annat som de inte tar ansvar för. De har fortsatt och vad gäller Hatt ville hon inte peka ut någon/några specifikt då debatten i så fall skulle handla om vilka istället för varför.

Tittar vi på USA så ser vi hur snett det kan gå. Där har det ju ballat ur fullständigt. Så får vi inte ha det i Sverige i alla fall.

Bra av Mattias Karlsson förresten, han skall ha cred för det.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

5dbfd34d11afbf63529c3e44eebb1856.jpg

Till och med SD erkänner att de var för hårda mot Annie Lööf. Trollfabriker och annat som de inte tar ansvar för. De har fortsatt och vad gäller Hatt ville hon inte peka ut någon/några specifikt då debatten i så fall skulle handla om vilka istället för varför.

Tittar vi på USA så ser vi hur snett det kan gå. Där har det ju ballat ur fullständigt. Så får vi inte ha det i Sverige i alla fall.

Bra av Mattias Karlsson förresten, han skall ha cred för det.

Var de hårda mot Hatt?

Ja alltså, vi har vattenkraft som kan lagra hyfsat mycket elektricitet. Den står i dagsläget för ca 65% av Sveriges elbehov.

Befintlig kärnkraft kommer att köra något decennium till.

Sol- och vindkraft skall givetvis ses som del av systemet, inte hela systemet.

Tillkommer pris/konsumtion och import/export.

Vi ha nada vattenkraft att tala om i söder. Det är som att dra kabel från Alperna till Sveriges sydsida att tala om vattenkraft. Bara slösaktigt.

Vi ha nada vattenkraft att tala om i söder. Det är som att dra kabel från Alperna till Sveriges sydsida att tala om vattenkraft. Bara slösaktigt.

Därför måste man

1. Öka produktionen snarast i SE4
2. Bygga ut överföringskapaciteten
3. Bygga in lagringslösningar i nätet

Elområdena finns till för att överföringskapaciteten är begränsad. SVK gör vinst på ”flaskhalsintäkter” och gjorde ett resultat på 27 miljarder 2024.

Vindkraften åläggs exempelvis nätavgift, avgift för balanskraft och reglerkraft, kostnader för nätförluster och fastighetsskatt på taxeringsvärdet. Så det är inte korrekt att den är särskilt gynnad, tvärtom. Oavsett detta så är vindkraft det som idag är tillgängligt för att öka produktionen.

Fortfarande har ingen lyckats förklara varför det är en bra idé att satsa 5-600 miljarder på en reaktor i SE3 som kanske blir klar 2040 och kommer att binda elpriset på en tredubbelt så hög nivå som idag i 40 år framåt. :va

Satsa på produktion som kan byggas idag, investera i nät och smarta lösningar.

Vill du bli partiledare i Sverige ?
I så fall är det bara kontakta Centerpartiet dom söker någon som är villig ta jobbet !

Därför måste man

1. Öka produktionen snarast i SE4
2. Bygga ut överföringskapaciteten
3. Bygga in lagringslösningar i nätet

Elområdena finns till för att överföringskapaciteten är begränsad. SVK gör vinst på ”flaskhalsintäkter” och gjorde ett resultat på 27 miljarder 2024.

Vindkraften åläggs exempelvis nätavgift, avgift för balanskraft och reglerkraft, kostnader för nätförluster och fastighetsskatt på taxeringsvärdet. Så det är inte korrekt att den är särskilt gynnad, tvärtom. Oavsett detta så är vindkraft det som idag är tillgängligt för att öka produktionen.

Fortfarande har ingen lyckats förklara varför det är en bra idé att satsa 5-600 miljarder på en reaktor i SE3 som kanske blir klar 2040 och kommer att binda elpriset på en tredubbelt så hög nivå som idag i 40 år framåt. :va

Satsa på produktion som kan byggas idag, investera i nät och smarta lösningar.

Prefekt. Bara att brandskatta SVK och putta in i projekt känkraft. Problem solved. Dessutom minskar kärnkraften flaskhalsar då det gynnar överföringen, så det blir en dubbelvinst.
Det som vindkraften åläggs är samma som för andra; såvida de inte bidrar med det..
Vad gäller fastighetsskatt så är den 0,5% av taxeringsvärdet, som för alla andra. Men de hade en lägre skattesats tidigare, 0,2. Det fick Sverige smisk av från EU, eller nåt.
Den har dock varit gynnad, precis som mycket annat med grön stämpel, för att kunna bjuda in det med armbågen. Det hade inte byggts mycket från början utan dessa, för att inte glömma elcertifikat..

Att däremot öka produktionen av sådant som redan finns i överflöd är inte till någon hjälp. Kraften som byggs behöver vara oberoende av vädret.

Last edited:
Angående centern. Denna gamla händelsen är ju på ämnet hat;

Finns nog ändå inget parti som fått ta emot så mycket hat som SD och fortfarande så.
Hela tiden anklagas dom för att vara fascister och nazister av samtliga övriga partisympatisörer.

Finns nog ändå inget parti som fått ta emot så mycket hat som SD och fortfarande så.
Hela tiden anklagas dom för att vara fascister och nazister av samtliga övriga partisympatisörer.

Att man kallar en spade för en spade är något annat än det som omnämns i tråden. Hatsvansarna, dreven på sociala medier och liknande. I stort sett enbart härrörande från vänsterns och högerns ytterkanter där demokrati inte sitter i ryggraden.

Att man kallar en spade för en spade är något annat än det som omnämns i tråden. Hatsvansarna, dreven på sociala medier och liknande. I stort sett enbart härrörande från vänsterns och högerns ytterkanter där demokrati inte sitter i ryggraden.

Ok, jag ska komma ihåg att du tycker allt är i sin ordning bara man kallar en spade för en spade. Du brukar ju inte gilla det vanligtvis.

• Gilla
Reaktioner: GuW
Ok, jag ska komma ihåg att du tycker allt är i sin ordning bara man kallar en spade för en spade. Du brukar ju inte gilla det vanligtvis.

Det var inte vad jag skrev.

Tillmälen hör inte hemma någonstans, men hoten och haten i samhället kommer från mobben ute på ytterkanterna.

Nyheter
Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

KTM är tillbaka!

Dags för ”Tracking” med fot...

Stark Varg SM – Världens starkaste supermoto!

Det har tisslats och tassla...

ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h