Det blev en tur till i verkstaden i dag också.
View attachment 522085
Stöd, med kontakt, monterades.
View attachment 522087
Kedjeskyddet var grått och dassigt. Lite ATF-olja fick tillbaka lite svärta.
View attachment 522088
En styrdämpare kan ju inte vara fel. Det var tight, men den fick plats.
View attachment 522089
Kutsen är nylackad, och provades för första gången. Lite nyansskillnad, men mindre än väntat. Inget som stör.
View attachment 522090
Notera lagningarna! Kutsen är från min första gammelgixxer, 85:a köpt 1990. Kutsen har varit med om många klotningar och har hållits vid liv mha aluminiumplåt, epoxi m.m. Kutsar till speciellt 85:an är hårdvaluta. De är näst intill omöjliga att få tag i.
View attachment 522091
Växelpinnens kulleder glappar ofta i sina infästningar. Så även denna. Kulledernas infästningar nitades om och sitter nu riktigt tight.
View attachment 522092
Tanken på plats! Tanklocket har fått samma lås som tändningslås och hjälmlås. Endast en nyckel behövs. Tanken är i ok skick, men kommer att lackas om.
View attachment 522097
Ute ur garaget för första gången på över ett år.
View attachment 522098
Uppstartsdags!
Uppstart!
Klappeti-klappeti-klapp! Flatslides!
Hojen provkördes och allt fungerade.
View attachment 522099
Efter provkörning kollades allt. Inga läckage, allt sitter fast.
Nästa steg är besiktning, för sista gången! Den kommer att besiktigas utan sido- och magkåpor. Jag vill ha koll på ev. läckage o.d.