oops164
Smed
Tro fan att man beställer utomlands. För många år sen så började fruns Vectra B gå sämre. In till grannen och gjorde felsökning. Kamläge och vevaxelgivare som spökade. Förmodligen bara en av de men inget ovanligt med följdfel från en trasig givare. Kollar på Mekonomen 1200 respektive 1800 skulle de ha. Kollar i England och 2-3 dagar senare har jag bägge med frakt hemma för 150 spänn.Man är väl tvungen beställa online om delarna ska bli billiga? Med svenska priser på delar och arbetstid tycker jag inte att det ser orimligt dyrt ut.
Sen hade hon en Vectra C där oljefilterlocket sprack och jag lyckades sabba en av ventilerna i hållaren när jag skulle få ut det trasiga locket.
Opel skulle ha 800 för enbart locket. Ventilen gick inte att köpa utan var tvungen att köpa hela paketet med den integrerade oljekylaren 6000 skulle de ha för det. Från England samma paket 7-800 och då satt det tom ett nytt oljefilter i också
En Mondeo 2.2 TDCi jag hade var det också enorma skillnader på. Remhjulet på vevaxeln, spännare, löphjul och rem mindre än 1000 spänn här hemma kostade bara remhjulet närmare 2500.
Jag stöttar normalt våra inhemska bönder och köper inte brasiliansk oxfilé etc. Då kostar det kanske 50 till 100 % mer för Svenskt kött. Men inte fan betalar jag 2000 % extra! Till saken hör att det var samma tillverkare.
Last edited: