Dagens bild

Blev en kvÀllskörning upp pÄ berget för mig och junioren, första gÄngen för i Är för mig. Testade ocksÄ den nyköpta Aoocci C3 skÀrmen. Hade faktiskt ocksÄ nytta av att kunna fÀlla in backspeglarna vilket jag kom pÄ pÄ tillbaka vÀgen att jag nu kan göra med Doubletake kopiorna dÄ vÀgen upp vÀxt igen vÀldigt mycket sista Ären.

20250825_185516.jpg20250825_185732.jpg

GÄr det inte att montera vanliga ventiler och skita i dÀcktrycket om du inte ens vet i vilken meny du eventuellt har dÀcktrycken? Eller blir det nÄt systemfel med en massa felmeddelande och lysande lampor dÄ?

GÄr det inte att montera vanliga ventiler och skita i dÀcktrycket om du inte ens vet i vilken meny du eventuellt har dÀcktrycken? Eller blir det nÄt systemfel med en massa felmeddelande och lysande lampor dÄ?

Du kan ge dig den pÄ att moderna hojar fÄr nÄgon varning om sÄdant inte fungerar.
Fungerade dock klockrent pÄ min röda F800S trots att den var frÄn 2006.

Med vÀnlig hÀlsning,

Det var precis vad vi kom fram till att göra. @steffe hade vanliga ventiler, men det var fel diameter för hÄlet i fÀlgen. Lyckligtvis hade jag misstÀnkt att det kunde vara sÄ och köpt en med mig frÄn Lelles.

Jag har inte monterat hjulet Àn.

Det var precis vad vi kom fram till att göra. @steffe hade vanliga ventiler, men det var fel diameter för hÄlet i fÀlgen. Lyckligtvis hade jag misstÀnkt att det kunde vara sÄ och köpt en med mig frÄn Lelles.

Jag har inte monterat hjulet Àn.
8,3mm fÀlghÄl för ventilen istf 11mm, kul med olika standards.
Dessutom tpms pÄ kotten.

Om nÄn undrar vad som hÀnder utan TPMS-givare pÄ en KTM 1290 Super Adventure S 2019 sÄ kan man se det i infoskÀrmen.
View attachment 520261
Inga varningar.
Antar de dÀr sensorerna Àr förbrukningsvara och att man förvÀntas byta hela komponenten, inklusive sensor, batteri och ventil ibland? NÀr jag hade hoj med dÀcktrycksövervakning har jag för mig att sensorn satt separat frÄn ventilen pÄ insidan av fÀlgen. Minns inte om det dÄ fanns rekommendation om att den skulle bytas i samband med dÀckbyte, men hur som helst borde vÀl batteriet till sensorn ta slut efter ett tag, sÄvida den inte drivs av kinetisk energi?

För övrigt undrar jag varför inte fler hojar upplyser föraren om Bluetooth-kretsens temperatur under körning? đŸ˜Č

Antar de dÀr sensorerna Àr förbrukningsvara och att man förvÀntas byta hela komponenten, inklusive sensor, batteri och ventil ibland? NÀr jag hade hoj med dÀcktrycksövervakning har jag för mig att sensorn satt separat frÄn ventilen pÄ insidan av fÀlgen. Minns inte om det dÄ fanns rekommendation om att den skulle bytas i samband med dÀckbyte, men hur som helst borde vÀl batteriet till sensorn ta slut efter ett tag, sÄvida den inte drivs av kinetisk energi?

För övrigt undrar jag varför inte fler hojar upplyser föraren om Bluetooth-kretsens temperatur under körning? đŸ˜Č
Om det Àr som pÄ BMW sÄ hÄller batteriet ca 6-7 Är. Sedan byter man hela enheten för ca 2500:- x 2
Finns piratsensorer men Àr osÀker pÄ hur bra de funkar
Finns Àven en del filmer pÄ youtube hur man öppnar sensorn o byter batteri (ingjutet med lödflikar)

Om det Àr som pÄ BMW sÄ hÄller batteriet ca 6-7 Är. Sedan byter man hela enheten för ca 2500:- x 2
Finns Àven en del filmer pÄ youtube hur man öppnar sensorn o byter batteri (ingjutet med lödflikar)
Aha, förklarar varför frÄgan aldrig blev aktuell pÄ min förra hoj (BMW).

6-7 Ă„r kĂ€nns lĂ„gt. Min 2007 Ă„rs F800S funkade utmĂ€rkt efter 15 Ă„r och R1200GSA-n funkade utmĂ€rkt efter Ă„tta Ă„r och 8300 mil. Å andra sidan sĂ„ har kompisens bakre lagt av pĂ„ 2020 Ă„rs R1250GS sĂ„ det kan nog handla om ojĂ€mnhet ocksĂ„. Eller misshandel vid byte. Eller nĂ„got annat.

Med vÀnlig hÀlsning,

6-7 Ă„r kĂ€nns lĂ„gt. Min 2007 Ă„rs F800S funkade utmĂ€rkt efter 15 Ă„r och R1200GSA-n funkade utmĂ€rkt efter Ă„tta Ă„r och 8300 mil. Å andra sidan sĂ„ har kompisens bakre lagt av pĂ„ 2020 Ă„rs R1250GS sĂ„ det kan nog handla om ojĂ€mnhet ocksĂ„. Eller misshandel vid byte. Eller nĂ„got annat.

Med vÀnlig hÀlsning,
BÄda började sega inom ett Ärs mellanrum - fungerade sporadiskt, ibland slocknade den bakre och ibland var nÄgon av dem seg att komma igÄng (2017 Ärs modell - började strula 2023). Vad jag kan se finns tvÄ olika typer - en bananformad (som jag hade) och en mindre/plattare modell. Valde bort det pÄ min nya, men saknar ibland att det var enkelt att kolla med jÀmna mellanrum

Sensorn inklusive ventil hade ett pris pÄ 350:- om jag minns rÀtt. Mycket pengar om man aldrig kollar vÀrdet. Annars Àr det vÀl avrundning pÄ alla andra kostnader för att köra.

Jag har telefonen kopplad till cykeln för att anvÀnda nÄn KTM My Ride-pryl, men tröttnade innan jag begrep hur det funkar. DÀrför lyser BT-symbolen.

En bild frÄn igÄr dÄ bÀgge rÄkade vara pÄ samma stÀlle samtidigt (stadsbo, garagebryderier). Den relativt nyinköpta Fizzern var i behov av en del omvÄrdnad, men rÀvögonen hade mig vid hallÄ. För snygg att inte tas omhand. Ett antal garagekvÀllar senare flög den igenom besiktningen. TDR:en rullar oförtrutet vidare, Àven den besktigad i augusti. Tillförlitligheten sjÀlv. ;)
yam_jam.jpg

Blev en kvĂ€llskörning för att testa hur det funkar att navigera med Aoocci C3 skĂ€rmen och OsmAnd. Tog en avstickare ner mot ÄngesĂ„n och blev lite fiskesugen nu.

20250827_173152.jpg

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I Är var det 52a gÄngen Cus...

Gotland Ring Bike Week Ž26 gÄr mot deltagarrekord!

Med en mÄnad kvar Àr det gl...

FrĂ„n familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor vĂ€xlar upp

I motorvÀrlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ÀndÄ?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show pÄ lördag!

PĂ„ Sveriges nationaldag, nu...

Bilder frÄn DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-mĂ€rke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, vÀlbokat trots turbulens i bolaget!

Det Àr med glÀdje vi pratar...

Back