Dagens bild

Äntligen gett lillhojen lite förtjänad kärlek 🧡
Pillat med lite rost, samt putsat till galamiddagar.
Helt genomgången hoj, fick till det slutligen med förgasarna nu på semestern.
Och ventilerna fixades för några år sedan (fast den har bara gått några få hundra mil sedan dess).
Lirar hur snyggt som helst nu.
Däcken har inte gått långt heller och är bara några år gamla.
Stötdämparna är lite åt det softa hållet, men det funkar helt rätt till denna lilla och lätta hoj, den går fint i kurvorna ändå utan att bli nervös.
Lätt och smidig hoj, perfekt som extra hoj.
Dessutom pigg, om än inte stark och snabb som moderna stora hojar…
Man får köra den aktivt med växlar och gas så är den trevlig och hänger någorlunda med större moderna hojar (så länge de kör lite lagom sansat).

Vad säger experterna här på Sporthoj, får den godkänt på putsen? 😎

Bifogat

• IMG_3856.jpeg
    IMG_3856.jpeg
    7 MB · Visningar: 32
  • IMG_3857.jpeg
    IMG_3857.jpeg
    7.6 MB · Visningar: 32
  • IMG_3861.jpeg
    IMG_3861.jpeg
    3.5 MB · Visningar: 27
  • IMG_3866.jpeg
    IMG_3866.jpeg
    7.6 MB · Visningar: 31
Blev en kvällskörning upp på berget för mig och junioren, första gången för i år för mig. Testade också den nyköpta Aoocci C3 skärmen. Hade faktiskt också nytta av att kunna fälla in backspeglarna vilket jag kom på på tillbaka vägen att jag nu kan göra med Doubletake kopiorna då vägen upp växt igen väldigt mycket sista åren.

20250825_185516.jpg20250825_185732.jpg

Går det inte att montera vanliga ventiler och skita i däcktrycket om du inte ens vet i vilken meny du eventuellt har däcktrycken? Eller blir det nåt systemfel med en massa felmeddelande och lysande lampor då?

Går det inte att montera vanliga ventiler och skita i däcktrycket om du inte ens vet i vilken meny du eventuellt har däcktrycken? Eller blir det nåt systemfel med en massa felmeddelande och lysande lampor då?

Du kan ge dig den på att moderna hojar får någon varning om sådant inte fungerar.
Fungerade dock klockrent på min röda F800S trots att den var från 2006.

Med vänlig hälsning,

Det var precis vad vi kom fram till att göra. @steffe hade vanliga ventiler, men det var fel diameter för hålet i fälgen. Lyckligtvis hade jag misstänkt att det kunde vara så och köpt en med mig från Lelles.

Jag har inte monterat hjulet än.

Det var precis vad vi kom fram till att göra. @steffe hade vanliga ventiler, men det var fel diameter för hålet i fälgen. Lyckligtvis hade jag misstänkt att det kunde vara så och köpt en med mig från Lelles.

Jag har inte monterat hjulet än.
8,3mm fälghål för ventilen istf 11mm, kul med olika standards.
Dessutom tpms på kotten.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back