Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fick detta i min app som jag styr min 430X med.
Jag tolkar det som att man även måste pynta för en service för att få uppdateringen gjord...
Någon som kan bekräfta/dementera?
View attachment 510101
Alla kinesiska gräsklippare samverkar och skickar kartbilder i realtid till Kina, dessutom samverkar de i ett nätverk med kinesiska drönare, telefoner och GPS-enheter. Har de dessutom en kamera så ser de när du röker cigarr på altanenÄr i behov av en gräsklippare att ha i stugan. Tänkte, då tekniken nu verkar vara tillräckligt bra, välja en utan begränsningskabel.
I stugan, där jag väljer att ha klippt gräset är det inte direkt villagräsplatt så behovet ligger mot någon med god framkomlighet.
Mammotion Luba 2 AWD uppfyller alla önskemål utom att det är en Kinaklippare. Inte att kvaliteten skulle vara speciellt mycket sämre utan snarare att jag ogillar kinesisk digitalteknik och undviker när jag kan.
Hursomhelst, någon med erfarenhet av denna klippare?

Jag vet. Tur att jag är snygg och bara avnjuter fina cigarrer.Alla kinesiska gräsklippare samverkar och skickar kartbilder i realtid till Kina, dessutom samverkar de i ett nätverk med kinesiska drönare, telefoner och GPS-enheter. Har de dessutom en kamera så ser de när du röker cigarr på altanen![]()

M3:s recension på den var tämligen positivJag vet. Tur att jag är snygg och bara avnjuter fina cigarrer.![]()
Jag kör Luba i första utgåvan. Fungerar bättre än min gamla 450 så jag är nöjd. Har löpande fått grejer skickat då jag var än av de som beställde först, så kundservice är det inget fel på.Är i behov av en gräsklippare att ha i stugan. Tänkte, då tekniken nu verkar vara tillräckligt bra, välja en utan begränsningskabel.
I stugan, där jag väljer att ha klippt gräset är det inte direkt villagräsplatt så behovet ligger mot någon med god framkomlighet.
Mammotion Luba 2 AWD uppfyller alla önskemål utom att det är en Kinaklippare. Inte att kvaliteten skulle vara speciellt mycket sämre utan snarare att jag ogillar kinesisk digitalteknik och undviker när jag kan.
Hursomhelst, någon med erfarenhet av denna klippare?
Hur många timmar per dygn kör du och hur stor gräsmatta har du?Jag kör Luba i första utgåvan. Fungerar bättre än min gamla 450 så jag är nöjd. Har löpande fått grejer skickat då jag var än av de som beställde först, så kundservice är det inget fel på.
Den klipper inte slumpmässigt hit-och-dit som traditionella klippare. Den klipper i rader likt en handklippare. Jag håller på att förstå hur min bäst ska konfigureras och kör den därför var dag med små förändringar, olika zoner etc.Hur många timmar per dygn kör du och hur stor gräsmatta har du?
När jag tittar på specen så har en Luba Mini 1500:
Laddtid: 200 minuter
Klipptid: 165 minuter
Area: 350m2
Så kör man 3 klippcykler, 2 laddcykler så tar det ca 15 timmar att klippa 1050 m2.
Jag vet att den rör sig smartare än hit-och-dit robotar så det kanske räcker med att den klipper halva tomten per dag?

Mammotion Luba mini (38°) eller Yuka mini (24°).Gents, om ni skulle köpa en ny klippare idag, givet all erfarenhet - vad ska man satsa på för en liten gräsyta under 400m2.
2, samma fråga men den även ska klara 30graders lutning... har nämligen en liten sluttning under 50m2 som jag annars får klippa manuellt.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |