Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Vespan blev räddningen som gör att jag fortsätter med två hjul.Jag läste i en annan tråd att du körde 16 mil med Vespan idag!! Nu jävlar är du på G![]()
Jag tänkte lite oförskämt att jag faktiskt redan är där. Många blickar från kvinnor när man kör Vespa.Du vet att snart är det dags att återgå till rötterna och skaffa den där drömtvåhjulingen och se cool ut igen....
View attachment 517025
Känner igen mig i det där och upplevde samma sak när jag köpte min CS125 härom året. Jag har gått från sporthoj via touring/adventure till att börja fundera på långturer med moppe eller scooter.Ja, Vespan blev räddningen som gör att jag fortsätter med två hjul.Älskar mer det smidiga och cruising samt att vara connected med naturen idag. Det är lite annat än tung MC där man oftast uppskattar själva körningen och cykelns kapacitet.
Jag är helt enkelt en moppesnubbe idag jämfört med raceputte för 20 år sedan.![]()
Gör det!till att börja fundera på långturer med moppe eller scooter.
Låter som lite samma resa som mig. Kan du inte bygga något specialfäste och ta en box eller låda som passar hunden. Den vil kanske åka där fram före bakom husse?Känner igen mig i det där och upplevde samma sak när jag köpte min CS125 härom året. Jag har gått från sporthoj via touring/adventure till att börja fundera på långturer med moppe eller scooter.
Om jag bara kunde hitta ett bra sätt att få med mig hunden på CS’en så skulle den dock användas mer. Han är okej med att åka i korg på cykeln, men jag har inte hittat något bra sätt att fästa den på scootern.
Jo, jag tror både han och jag skulle föredra om han satt framför mig så att jag kan hålla ett öga på honom. På cykeln har jag en väska som är fäst i styret, men den passar inte på scootern så det får bli någon speciallösning.Låter som lite samma resa som mig. Kan du inte bygga något specialfäste och ta en box eller låda som passar hunden. Den vil kanske åka där fram före bakom husse?
Fan va episkt att åka på långtrip med scooter och även få med sig människans bästa fyrbente vän. Touche!
Ja, det är på fel sida för hunden så att säga, men har du pakethållare på din CS?Jo, jag tror både han och jag skulle föredra om han satt framför mig så att jag kan hålla ett öga på honom. På cykeln har jag en väska som är fäst i styret, men den passar inte på scootern så det får bli någon speciallösning.
Japp, jag har samma pakethållare som du men jag är rätt säker på att han inte skulle gilla at sitta där bakom. Jag funderar på någon form av väska som jag kan ha på bröstet, men jag har inte hittat något som känns helt 100 ännu.Ja, det är på fel sida för hunden så att säga, men har du pakethållare på din CS?
View attachment 517208
Så oerhört klantigt och inte kolla storleken på pluggen!Så jäval tröttsamt. Största hylsan på 3/8 kittet som jag köpte går till 22mm. Jag behöver 24mm... Suck...
Murphys Law. Hittade en förstoringstapp så nu är allt under kontroll. Det stod i manualen också att de rek att fylla med 1L olja och sedan tappa upp så nu är alla frågor besvarade. =)Så oerhört klantigt och inte kolla storleken på pluggen!
Men jag hade ju inte heller förväntat mig den storleken, det borde ju innebära typ 500l olja i motorn.![]()
Kör samma setup som du.Får ge min Knox Urbane Pro Jacka lite beröm. Nu när det är sommar och när man inte behöver något över den så är den faktiskt riktigt smidig.
Får de ner ytterligare vikt kring axlar med microlock eller något även där så är det snart ingen skillnad mot en vanlig tröja. Just nu är den liiite för tung enligt mig.
Men idag körde jag iväg med Vespan med mina MC-Sneakers och Knox Jackan samt Integralhjälm + handskar. Får jag tag på ett par tunna sköna kevlarjeans så är man ju helt plötsligt fullkittad gällande skyddsutrustningen...
Får testa någon Single-Layer Jeans variant...
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |