moment22
Sporthojsnörd
Aldrig ... Toppbox, där går gränsen. Oavsett ålder. Aldrig toppbox... Hahaha
Säger du nu ja… vänta bara.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig ... Toppbox, där går gränsen. Oavsett ålder. Aldrig toppbox... Hahaha
Pirelli... Fint ska de va.Nu vet jag inte vad du har för dim på scootern men dessa monterade jag på min Grom - billiga o helt OK
xlmoto
www.xlmoto.se
Hehe. Risken för att "det släpper vid acceleration" delar jag med dig och anser vara låg. heheMin har 16” så inte helt jämförbart med 12” på ditt effektmonster
Kör på Michelin CityGrip om jag inte missminner mig, säkert 6 år gamla eller äldre.
Inte märkt av några tendenser att bakdäcket släpper vid kraftiga accelerationer
Men helt seriöst så har jag kört i både regn, på grus och lite i skog utan att känna att det är däcken som begränsar upplevelsen![]()
Hyfsat snabb landsväg. Möjlighet att stanna till här och där. Sjö vid sidan om.Första tanken snart slut. Skulle jag stannat och beundrar utsikten på min Tenere 700? Nej.
Monterade ett rack framtill på en av mina.Två viktiga beställningar till Vespan.
1x Ferrari sticker set
1x Ska åka iväg och köpa en Vintage drickaback (gul) så det blir lite "Saltkråkan" känsla över min custom Toppbox som BARA skall användas vid campingresor. Inte annars...
View attachment 516653
Yes! Jag trodde 153:an och 154:an skulle vara för "stora" men dessa vägar är ultimata att puttra runt i 80 knyck på. Kommer det upp en lastbil i röven så får han en rejäl surprise när jag drar på turbon och sticker ifrån den jäveln. =)Hyfsat snabb landsväg. Möjlighet att stanna till här och där. Sjö vid sidan om.
153:an mot Ullared?
Åh fy fan, detta är porr! Så jävla snyggt! Samma färg också, lackade du själv eller var den så från början? Exakt en sådan skall jag ha fast gul/orange.Monterade ett rack framtill på en av mina.
Mest för korta serveringsrundor, men rymmer en lite bensindunk, eller en packrulle vid touring.
View attachment 516657
Racket har jag lackat själv, och farkosten har jag folieratÅh fy fan, detta är porr! Så jävla snyggt! Samma färg också, lackade du själv eller var den så från början? Exakt en sådan skall jag ha fast gul/orange.
Du körde alltså förbi Ullared utan topboxen?Yes! Jag trodde 153:an och 154:an skulle vara för "stora" men dessa vägar är ultimata att puttra runt i 80 knyck på. Kommer det upp en lastbil i röven så får han en rejäl surprise när jag drar på turbon och sticker ifrån den jäveln. =)
Du körde alltså förbi Ullared utan topboxen?
Du kör väl i skinnställ med puckar och hela baletten hoppas jag.Första tanken snart slut. Skulle jag stannat och beundrar utsikten på min Tenere 700? Nej.
Japp. Jag gasade också på som fan när jag såg Gekås närma mig... Usch!Du körde alltså förbi Ullared utan topboxen?
Japp, mitt gamla Yamaha Raceställ med puckar på knä och puck på ryggen.Du kör väl i skinnställ med puckar och hela baletten hoppas jag.
edit: den här killen bör följas
![]()
Vespa Motorsport
Vespa Motorsport is San Diego's exclusive Vespa dealership, specializing in Vespa, Piaggio, and Genuine Scooters. We are also the largest supplier of modern and vintage parts & accessories in the United States through www.SCOOTERWEST.com Visit our showroom while in San Diego: 3955 Pacific Hwy...www.youtube.com
Du kunde ju köpt dig en Kostym! Det är väl plagget man bör bära när man åker Vespa!Japp. Jag gasade också på som fan när jag såg Gekås närma mig... Usch!
Yepp, är ju modernt med vida kläder med axelvaddar idag så varför inte? heheDu kunde ju köpt dig en Kostym! Det är väl plagget man bör bära när man åker Vespa!
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |