Scootertråden

Aldrig ... Toppbox, där går gränsen. Oavsett ålder. Aldrig toppbox... Hahaha

Säger du nu ja… vänta bara.
emoji23.png

Min har 16” så inte helt jämförbart med 12” på ditt effektmonster :)
Kör på Michelin CityGrip om jag inte missminner mig, säkert 6 år gamla eller äldre.
Inte märkt av några tendenser att bakdäcket släpper vid kraftiga accelerationer 😂
Men helt seriöst så har jag kört i både regn, på grus och lite i skog utan att känna att det är däcken som begränsar upplevelsen 👍

Min har 16” så inte helt jämförbart med 12” på ditt effektmonster :)
Kör på Michelin CityGrip om jag inte missminner mig, säkert 6 år gamla eller äldre.
Inte märkt av några tendenser att bakdäcket släpper vid kraftiga accelerationer 😂
Men helt seriöst så har jag kört i både regn, på grus och lite i skog utan att känna att det är däcken som begränsar upplevelsen 👍
Hehe. Risken för att "det släpper vid acceleration" delar jag med dig och anser vara låg. hehe
Gott, vill framförallt ha bra ostar i regn. Annars duger nog det mesta i den här myskategorin.

Kollade pris på däck! Ytterligare trevligt aspekt med att köra Italiensk Motorini! Billigt.

Två viktiga beställningar till Vespan.

1x Ferrari sticker set
1x Ska åka iväg och köpa en Vintage drickaback (gul) så det blir lite "Saltkråkan" känsla över min custom Toppbox som BARA skall användas vid campingresor. Inte annars...

1749715264733.png

Två viktiga beställningar till Vespan.

1x Ferrari sticker set
1x Ska åka iväg och köpa en Vintage drickaback (gul) så det blir lite "Saltkråkan" känsla över min custom Toppbox som BARA skall användas vid campingresor. Inte annars...

View attachment 516653
Monterade ett rack framtill på en av mina.
Mest för korta serveringsrundor, men rymmer en lite bensindunk, eller en packrulle vid touring.

IMG_1251_resize.jpg

Hyfsat snabb landsväg. Möjlighet att stanna till här och där. Sjö vid sidan om.
153:an mot Ullared?
Yes! Jag trodde 153:an och 154:an skulle vara för "stora" men dessa vägar är ultimata att puttra runt i 80 knyck på. Kommer det upp en lastbil i röven så får han en rejäl surprise när jag drar på turbon och sticker ifrån den jäveln. =)

Yes! Jag trodde 153:an och 154:an skulle vara för "stora" men dessa vägar är ultimata att puttra runt i 80 knyck på. Kommer det upp en lastbil i röven så får han en rejäl surprise när jag drar på turbon och sticker ifrån den jäveln. =)
Du körde alltså förbi Ullared utan topboxen?

Första tanken snart slut. Skulle jag stannat och beundrar utsikten på min Tenere 700? Nej.
Du kör väl i skinnställ med puckar och hela baletten hoppas jag.
edit: den här killen bör följas

Du kör väl i skinnställ med puckar och hela baletten hoppas jag.
edit: den här killen bör följas

Japp, mitt gamla Yamaha Raceställ med puckar på knä och puck på ryggen.

Fan, det var ju drickabackar från 1980 man skulle ha köpt istället för bitcoin!
De är mer sällsynta än kantareller i December och dyrare än guld!

Tradera 350:- i snittpris på backarna. hahah

Behöver lite hjälp. Läser min manual och till min Vespa skall jag ha följande motorolja.

SAE 5W-40 API SL, ACEA A3, JASO MA Synthetic oil.

De flesta Oljorna har MA-2. Vet inte om det spelar roll. Någon får gärna tipsa om bra olja som vi själva använder om ni har en Vespa GTS 300.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon