Yamaha XT/XT E/XT Ténéré, TT/TT E och TTR/TTR E-tråden

Har svårt att tro att en luftkyld stånka går att få igenom euro5. Men jag hoppas jag har fel.
 
Jaha, försvarsmakten behöver inte uppfylla EU:s euro5+?!
;)

Nix.
Dom behöver grejer som fungerar.

Deras lastbilsinköp som rullar nu specar Euro 3 som en lämplig nivå på grejerna.

Gråt och tandagnisslan.

Försvarets nya lastbilar har 25 år gamla avgaskrav
FMV har beställt lastbilar för 1,4 miljarder från Volvo och Scania. Samtliga har dieselmotorer enligt Euro III, en avgasnorm med ett kvarts sekel på nacken. Varför är det så?

(Låst, tyvärr)

Självklart bitchas det om att Försvaret inte vill vara "miljöledande i krig".

En sundare reflektion skulle kunna vara följande: varför har vi under 25 år inte lyckats få fram en miljöklassning / åtgärder för lastbilar som ligger på par med den tid dom skall arbeta i - och som faktiskt fungerar i praktiken?

"Limp home mode" är inget framgångsrecept i krig.
Heller...
 
"Alla" fel på nya fordon har något att göra med avgasrening. Hur bra är det att skrota ur fungerande fordon bara för att avgasreningen är för dyr att laga? Känns som ett oerhört slöseri. Nu när jag tänker på det så har avgasrening varit ett problem sedan avgasrening uppfanns.
Min gamla traktor har vevhusventilation rakt ut i atmosfären. Den fungerar än idag. Men nånstans får vi såklart sätta nivån. Alla som bor i stan kan vi ju inte låta förgifta. Antar jag.
 
Yamaha XT250 alltså , kommer detta kanske betyda att den även kommer att säljas på den civila marknaden också i Sverige ?


Om vi säger så här:

Varken Honda eller Kawasaki säljer några jättemängder av sina kvartsliter/300-hojar, så jag tror inte segmentet har plats för ytterligare en variant på temat.

Man får fynda sin egen kronhoj som man alltid gjort: på Överskott.

Om 50 år.
 
Om vi säger så här:

Varken Honda eller Kawasaki säljer några jättemängder av sina kvartsliter/300-hojar, så jag tror inte segmentet har plats för ytterligare en variant på temat.

Man får fynda sin egen kronhoj som man alltid gjort: på Överskott.

Om 50 år.
Inte i EU iallafall. Vi är kubikrasister.
 
Om vi säger så här:

Varken Honda eller Kawasaki säljer några jättemängder av sina kvartsliter/300-hojar, så jag tror inte segmentet har plats för ytterligare en variant på temat.

Man får fynda sin egen kronhoj som man alltid gjort: på Överskott.

Om 50 år.
Ja det är väl tyvärr så , får gå med i FMCK för att få prova den
 
En fråga. Har någon en servicemanual till xt600 tenere 55w från 1985? Jag råkade köpa 2st av manualer till xt600&tt600 1984-1989 tror jag så om någon är intresserad hojta till.
 
En fråga. Har någon en servicemanual till xt600 tenere 55w från 1985? Jag råkade köpa 2st av manualer till xt600&tt600 1984-1989 tror jag så om någon är intresserad hojta till.

df8a3f6c7ceb9fdf2f4e26b43e2d0974.jpg

4d91b5b93b04fe48218b40818eca20d2.jpg

ac35354add6cbfb9a4c33f48d8dc3bf2.jpg

52be2e850d1deaca767f3d830fc1d66d.jpg

6f646d73e1c3b80327795c4a5149e9ea.jpg


Var förbi Lelles i onsdags och kollade lite i Yamahahyllan… en hel del utöver detta så jag skulle slå dem en signal.


Med vänlig hälsning,
 
En fråga. Har någon en servicemanual till xt600 tenere 55w från 1985? Jag råkade köpa 2st av manualer till xt600&tt600 1984-1989 tror jag så om någon är intresserad hojta till.
Kanske slår in öppna dörrar nu, men jag tror faktiskt inte att Teneren fick en egen manual så spara den ena tycker jag. I grova drag är det väl bara tanken och oljekylaren som skiljer den mot en vanlig XT.
 
Kanske slår in öppna dörrar nu, men jag tror faktiskt inte att Teneren fick en egen manual så spara den ena tycker jag. I grova drag är det väl bara tanken och oljekylaren som skiljer den mot en vanlig XT.
Tror att det finns en del annat faktiskt. Stötdämpare både fram och bak, tror även tändningen skiljer sig
 
Tror att det finns en del annat faktiskt. Stötdämpare både fram och bak, tror även tändningen skiljer sig
Jo, borde vara självklart, när Teneren måste bära upp ca femton kilo extra vikt. Nu kan det såklart skilja annat än så, men enligt MCS har 43f åtminstone samma slaglängd som 34l.



Har du inga bilder på din 55w? :)
 
Min xt600 går inte så bra. Jag tror att förgasaren vill inte vara med o leka. Har någon testat konverterings kit till singel carb?
 
Min xt600 går inte så bra. Jag tror att förgasaren vill inte vara med o leka. Har någon testat konverterings kit till singel carb?
Hm..haft en eller tre xt 600 konveriterings kit? Till förgasaren...Sorry mina förgasare vill alltid leka!
 
vilka kit har du använt dig av? Min xt600 är något svårstartad samt går lite ojämnt på vid en jämn gaspådrag säg 60km/h konstant hastighet. Den börjar gå lite oroligt och sedan måste jag gasa lite så blir det bra igen. När jag kommer till en korsning och ska stanna kan den t.ex dö. Tändstift ser så här ut
 

Bifogat

  • att.mdu9qik9fwTXUUHbC8tpbjLY-7J_bxsjYhoKOO16QJ8.jpeg
    att.mdu9qik9fwTXUUHbC8tpbjLY-7J_bxsjYhoKOO16QJ8.jpeg
    138 KB · Visningar: 5
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top