Yamaha XT/XT E/XT Ténéré, TT/TT E och TTR/TTR E-tråden

Har svårt att tro att en luftkyld stånka går att få igenom euro5. Men jag hoppas jag har fel.

Jaha, försvarsmakten behöver inte uppfylla EU:s euro5+?!
;)

Nix.
Dom behöver grejer som fungerar.

Deras lastbilsinköp som rullar nu specar Euro 3 som en lämplig nivå på grejerna.

Gråt och tandagnisslan.

Försvarets nya lastbilar har 25 år gamla avgaskrav
FMV har beställt lastbilar för 1,4 miljarder från Volvo och Scania. Samtliga har dieselmotorer enligt Euro III, en avgasnorm med ett kvarts sekel på nacken. Varför är det så?

(Låst, tyvärr)

Självklart bitchas det om att Försvaret inte vill vara "miljöledande i krig".

En sundare reflektion skulle kunna vara följande: varför har vi under 25 år inte lyckats få fram en miljöklassning / åtgärder för lastbilar som ligger på par med den tid dom skall arbeta i - och som faktiskt fungerar i praktiken?

"Limp home mode" är inget framgångsrecept i krig.
Heller...

"Alla" fel på nya fordon har något att göra med avgasrening. Hur bra är det att skrota ur fungerande fordon bara för att avgasreningen är för dyr att laga? Känns som ett oerhört slöseri. Nu när jag tänker på det så har avgasrening varit ett problem sedan avgasrening uppfanns.
Min gamla traktor har vevhusventilation rakt ut i atmosfären. Den fungerar än idag. Men nånstans får vi såklart sätta nivån. Alla som bor i stan kan vi ju inte låta förgifta. Antar jag.

Yamaha XT250 alltså , kommer detta kanske betyda att den även kommer att säljas på den civila marknaden också i Sverige ?

Om vi säger så här:

Varken Honda eller Kawasaki säljer några jättemängder av sina kvartsliter/300-hojar, så jag tror inte segmentet har plats för ytterligare en variant på temat.

Man får fynda sin egen kronhoj som man alltid gjort: på Överskott.

Om 50 år.

Om vi säger så här:

Varken Honda eller Kawasaki säljer några jättemängder av sina kvartsliter/300-hojar, så jag tror inte segmentet har plats för ytterligare en variant på temat.

Om 50 år.
Inte i EU iallafall. Vi är kubikrasister.

Om vi säger så här:

Om 50 år.
Ja det är väl tyvärr så , får gå med i FMCK för att få prova den

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!