Vem bryr sig om motorn? Jag har ägt en KTM 1190, den var visserligen rolig upp till 240 men vilken nytta gör man över 120 annat än att ta sig snabbt från A till B? -Ingen om jag får säga vad jag tycker.Motorn är trevligare än i exempelvis T7.
Nä motorn är nog det sista jag kollar på när jag köper hoj. Mycket viktigare att hojen har bra väghållning och att den inte känns otymplig att köra på blandat underlag, kan ju låta lite rolig att jag kör en Tiger när jag söker dessa parametrar men där handlar det mest om att det var väldigt mycket hoj för pengarna och den kommer jag köra i graven.
T7 är lite av en drömhoj för mig, ingen stånka men ändå smidig och grusvänlig, för asfalt utgör ändå bara 1-2% av Sveriges vägnät och lär man sig köra med bredsladd så är det en jävla go känsla tills man möter en timmerbil. ABS är aldrig fel att ha på framhjulet heller, körde 200 på grus med min 1190 och nöp frambromsen stenhårt med flit, vissa söker svar den tuffa vägen men allt gick galant

1-2% kan låta lite, bara en uppskattning, egentligen tror jag det är mindre med hänvisning till: https://nvdbpakarta.trafikverket.se/map (välj "Slitlager" och zooma)
Last edited: