Bilrelaterade diskussioner

Cayenne S 4.2 tid, kunskaper? Verkar solida.
Något i bakhuvudet viskar om mycket problem med Porsche, men det kan röra andra modeller. Det lär ju inte vara sämre än Land Rover och Jeep i alla fall.

Jag har dock aldrig ägt en Cayenne även om jag sneglat på dem, men alltid landat i BMW eller Audi istället.

Herrejäklar, jag tyckte det stod "Bibelrelaterade diskussioner".

Nog dags att slita sig från datorn en stund. Det var så kul denna lediga fredag, satt och drack kaffe halva dagen, och nu ser jag syner. Frisk luft för helv.. !

Sånt där räknas sällan i pengar, det där är ren passion och kärlek 😍

Jag jobbade med en snubbe som körde dragracing, när det skulle festas drack han hemgjort vin, och han tog på sig all övertid han kunde, på vintrarna tog han på sig snöskottningen på firman och sov på jobbet...

När man frågade hur mycket dragracingen kostade svarade han att det fanns en formel för det "Allt du tjänar +all sponsring + X" han menade på att det gick an bara man höll "X" litet...

Jag jobbade med en snubbe som körde dragracing, när det skulle festas drack han hemgjort vin, och han tog på sig all övertid han kunde, på vintrarna tog han på sig snöskottningen på firman och sov på jobbet...

När man frågade hur mycket dragracingen kostade svarade han att det fanns en formel för det "Allt du tjänar +all sponsring + X" han menade på att det gick an bara man höll "X" litet...

Ja, det är ju på sätt och vis inte förvånande att många som håller på med racing hamnat på fel sida om lagen.
Jag menar inte att alla gör det utan det är väl fortfarande en bråkdel men racingfolket är klart överrepresenterade. Kanske också bidrar att dom har en högre riskbenägenhet i största allmänhet.

Morgonhumor..

fontR.jpg

Helvete vad det ska säljas pickUps och annat löst skräp på mellandagsrean.. då.
:nicka

promem.jpg

..nåja.

egna.jpg
Men det är väl bra att dom täpper till där det verkligen spelar roll, väl? :rofl
(Utsläpp E85 jämfört med bensin och diesel enl. denna lista är; 0.45%)
..och ja, E85 som produkt/ämne/drivmedel är ovidkommande i detta fall = enbart vad som är beräknat mot vilket.

* Egna

Här i stan är det en firma som säljer pickisar med CNG kit för att få Bonus istället för Malus.

Dom tar 50kkr för gaskittet, ändå är det tydligen lönsamt

..och det sämsta av det sämsta alt. tvi f-n, köra omkring på fis.
Körde begagnad V70 Bi-fuel i många år. Funkade fint. Efter 10 år började gasprylarna krångla lite grand. Det var ju ingen bilfirma som hade fixat ihop den delen. Det gick dock att lösa via en ingenjör från Volvo i Göteborg. 6 månader senare gick dock toppblockspackningen och bilen började samtidigt larma på nätterna. Då sålde vi den.

Körde begagnad V70 Bi-fuel i många år. Funkade fint. Efter 10 år började gasprylarna krångla lite grand. Det var ju ingen bilfirma som hade fixat ihop den delen. Det gick dock att lösa via en ingenjör från Volvo i Göteborg. 6 månader senare gick dock toppblockspackningen och bilen började samtidigt larma på nätterna. Då sålde vi den.
Cylinder 3 brukar brinna upp, t.o.m. logiskt (den mittre).

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år