Ska man vara orolig för Ryssland?

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Människor har funnits i flera miljoner år. Och Homo sapiens ända sedan begynnelsen…
Idag vill många hävda att vi har blivit klokare, vet mera och blivit mer toleranta. Vilken livslögn!
Faktum är att vi har blivit dummare för att vi inte använder vår kunskap till att göra vad gott är. Istället använder vi vår kunskap till vad ont är. jfr massförstörelsevapen.

Mer toleranta?? Faktum är är att vi struntar i alla andra… människor har ett dåligt omdöme, hänsyn och ansvar för andra.

Ter sig som det ENDA rätta är vad jag tycker och tänker. Allt annat är fel.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Du vet vem Mr President Putin är liksom många andra… men vet du vad Mr President Putin är?? Det enda du vet om är vad medhårsmedia har lyckats med att få dig att tro!

Jag vet VAD Mr President Putin är! Därför säger jag som jag sagt tidigare: Putin är en VINNARE och oslagbar! INGEN kommer att kunna bryta ner mot Mr President Putin! Definitivt inte dumskallarna i EU hierarkin!
Sverige stöder Ukraina ekonomiskt med pengar som Sverige inte har råd med! Det vill säga lånade pengar. Du vet… att låna är att leva över sina tillgångar…

Medhårsmedia säger att kriget mellan Israel och Hamas kostar drygt en miljard per dag… hur mycket kostar kriget mellan Ryssland och Ukraina per dag??
Att Miljöpartiet stöder Ukraina och kan köpa mer bomber, missiler och granater etc är lite märkligt… har du funderat på hur stor negativ påverkan det har på miljön.?? speciellt det som odlas i i Ukraina.?
Jag tror att det är vad man kallar ”Radiation” …
Herregud... Dina permisar blir allt mer frekventa. Sverige är i förfall.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
I det har ju Herr Troll helt rätt, det finns en väldig barnslig retorik runt Rysslands president. Där du går bort dig är att du lägger det på intäktskontot för att Ryssland egentligen har rätt att invadera ett annat land, på samma sätt som du gör med Zelenskys eventuella, sannolika, tillkortakommanden. Du klarar verkligen inte ett nyanserat resonemang, det kan vara en konsekvens av tablettmissbruk men inte nödvändigtvis.
Putin hånas på många fronter, en del med rätt och andra med orätt. Han har invaderat ett annat land, absolut, även om det inte är första gången i världshistorien som nåt sånt sker. Men är han verkligen en galen despot som löper amok, eller vet han vad han håller på med?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Putin hånas på många fronter, en del med rätt och andra med orätt. Han har invaderat ett annat land, absolut, även om det inte är första gången i världshistorien som nåt sånt sker. Men är han verkligen en galen despot som löper amok, eller vet han vad han håller på med?
Jag tror inte att jag har hela bilden, han har säkert någorlunda rationella skäl som GuW mfl har svårt att ta till sig, men det förändrar inte saken för mig - Ryssland, eller andra länder, skall inte starta krig på de premisser som Ryssland anger, om de ens erkänt numera att de startat ett krig.

Det du kollrat bort dig fullständigt i är att du tycker det är ganska okej att han gjort det, fullt förståeligt, egentligen USAs fel och så vidare.

Sedan vet vi båda två att ungefär hälften av det du skriver tycker du inte ens, du har din roll, du gillar reaktionen och diskussionen osv, det är fine men det är teater och du behöver nog uppdatera repertoaren en aning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
"Rysslands president Vladimir Putin meddelar på fredagen att kommer att ställa upp i vårens val, rapporterar den statliga ryska nyhetsbyrån Tass"

Didn't see that one coming eller nått.... :rolleyes:
Kommer nån annan att ställa upp öht?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Lite förvånad över att de tänker hålla ett val?
Även NordKorea håller "val", och Fat-Kim är ju puttlers bästis just nu, så han kan ju inte vara sämre.

Håller man inga val kan man ju inte fira att man har vunnit genom att bygga sig ett nytt palats eller köpa sig en ny båt att ankra i turkiet...
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Jag tror inte att jag har hela bilden, han har säkert någorlunda rationella skäl som GuW mfl har svårt att ta till sig, men det förändrar inte saken för mig - Ryssland, eller andra länder, skall inte starta krig på de premisser som Ryssland anger, om de ens erkänt numera att de startat ett krig.

Det du kollrat bort dig fullständigt i är att du tycker det är ganska okej att han gjort det, fullt förståeligt, egentligen USAs fel och så vidare.

Sedan vet vi båda två att ungefär hälften av det du skriver tycker du inte ens, du har din roll, du gillar reaktionen och diskussionen osv, det är fine men det är teater och du behöver nog uppdatera repertoaren en aning.
Om man inte är kompis med Putin och kan fråga vad han egentligen tänker så blir allt bara spekulationer, mer eller mindre realistiska. Men ett av de tänkbara möjligheterna är ändå att Nato faktiskt provocerat fram detta krig, genom utvidgningen i öst. Just Ukraina har nästan varit en del av Ryssland, med ryska som språk och en stor rysk befolkning. Samarbete i övrigt, att Ryssland arrenderat Sevastopol är ett tecken på det. Att erbjuda Ukraina medlemskap i Nato och EU är givetvis en provokation mot Ryssland, det är svårt att se det på något annat sätt. Att Biden dessutom på ett tidigt stadium sa att USA inte skulle ingripa i konflikten kan också ha setts som ett tyst klartecken av Putin. Putin missbedömde läget och klev i den fällan, och har ny fått (nästan) hela världen emot sig.
Ett annat scenario är att Putin missbedömde Rysslands militära kapacitet och verkligen tänkte erövra Ukraina. Han måste ju ändå ha kunnat förutse omvärldens reaktioner, ett nytt krig i Europa går ju inte spårlöst förbi.
 
Last edited:
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top