Ska man vara orolig för Ryssland?

Status
Ej öppen för fler svar.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Det sägs att Ukraina redan har förlorat kriget.
Det ligger nog nåt i det uttalandet
Frågan är om Nato/USA/EU har råd att förlora det här kriget. Enligt de värsta konspirationsteorierna så har Ryssland för avsikt att återupprätta Sovjetunionen, vilket skulle innebära att man efter en seger mot Ukraina fortsätter att försöka erövra Polen, Baltikum, Rumänien osv. Ett skräckscenario för resten av Europa.
Så USA och EU kommer med största säkerhet att fortsätta pumpa in ekonomiska och militära resurser i kriget, och nya sanktioner mot ett alltmer pressat Ryssland. Man har helt enkelt inget val.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Frågan är om Nato/USA/EU har råd att förlora det här kriget. Enligt de värsta konspirationsteorierna så har Ryssland för avsikt att återupprätta Sovjetunionen, vilket skulle innebära att man efter en seger mot Ukraina fortsätter att försöka erövra Polen, Baltikum, Rumänien osv. Ett skräckscenario för resten av Europa.
Så USA och EU kommer med största säkerhet att fortsätta pumpa in ekonomiska och militära resurser i kriget, och nya sanktioner mot ett alltmer pressat Ryssland. Man har helt enkelt inget val.
Europa har skänkt mest pengar till Ukraina USA på andra plats. Har hört att bägge inte är lika villiga att hjälpa längre.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vore det inte tråkigt om alla tyckte likadant? "Ryssarna är dumma!". "Putin är en galen dvärg". "Zelensky är en beundransvärt tapper förebild". Någon måste ju säga emot, och nu har jag tagit på mig den uppgiften.
Du trollar bara, nu går ingen på ditt ryska tjafs längre, nu försöker du med ny dynga.

Tror inte du får fart på det här faktiskt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Putin kanske är en skickligare strateg än många trodde. "Den byxbajsande bunkerdvärgen puttler" vet tydligen exakt vad han håller på med.
I det har ju Herr Troll helt rätt, det finns en väldig barnslig retorik runt Rysslands president. Där du går bort dig är att du lägger det på intäktskontot för att Ryssland egentligen har rätt att invadera ett annat land, på samma sätt som du gör med Zelenskys eventuella, sannolika, tillkortakommanden. Du klarar verkligen inte ett nyanserat resonemang, det kan vara en konsekvens av tablettmissbruk men inte nödvändigtvis.
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Du vet vem Mr President Putin är liksom många andra… men vet du vad Mr President Putin är?? Det enda du vet om är vad medhårsmedia har lyckats med att få dig att tro!

Jag vet VAD Mr President Putin är! Därför säger jag som jag sagt tidigare: Putin är en VINNARE och oslagbar! INGEN kommer att kunna bryta ner mot Mr President Putin! Definitivt inte dumskallarna i EU hierarkin!
Sverige stöder Ukraina ekonomiskt med pengar som Sverige inte har råd med! Det vill säga lånade pengar. Du vet… att låna är att leva över sina tillgångar…

Medhårsmedia säger att kriget mellan Israel och Hamas kostar drygt en miljard per dag… hur mycket kostar kriget mellan Ryssland och Ukraina per dag??
Att Miljöpartiet stöder Ukraina och kan köpa mer bomber, missiler och granater etc är lite märkligt… har du funderat på hur stor negativ påverkan det har på miljön.?? speciellt det som odlas i i Ukraina.?
Jag tror att det är vad man kallar ”Radiation” …
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Du vet vem Mr President Putin är liksom många andra… men vet du vad Mr President Putin är?? Det enda du vet om är vad medhårsmedia har lyckats med att få dig att tro!
Lizard people...?
Se bara på detta bevis. Finns ingen tvekan om det längre. Det är sant!! ?
1701975862069.png
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo, och Kurtock hittade en löst Sudoku när han letade pantburkar i en soptunna idag och tolkade siffrorna, så han vet med säkerhet vad som kommer att hända i framtiden
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Jag har förstått det som att gömma sig i en bunker, skicka dubbelgångare på offentliga uppdrag och eventuellt umgås med sin diktatorpolare i Nord Korea
Dubbelgångare?? Umgås med diktator från Nordkorea? Och vad är det EU som önskar mest av allt om inte lidande,umbäranden,olycka som inte tycker som dom??
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top