Ska man vara orolig för Ryssland?

Det sägs att Ukraina redan har förlorat kriget.
Det ligger nog nåt i det uttalandet
Frågan är om Nato/USA/EU har råd att förlora det här kriget. Enligt de värsta konspirationsteorierna så har Ryssland för avsikt att återupprätta Sovjetunionen, vilket skulle innebära att man efter en seger mot Ukraina fortsätter att försöka erövra Polen, Baltikum, Rumänien osv. Ett skräckscenario för resten av Europa.
Så USA och EU kommer med största säkerhet att fortsätta pumpa in ekonomiska och militära resurser i kriget, och nya sanktioner mot ett alltmer pressat Ryssland. Man har helt enkelt inget val.

Frågan är om Nato/USA/EU har råd att förlora det här kriget. Enligt de värsta konspirationsteorierna så har Ryssland för avsikt att återupprätta Sovjetunionen, vilket skulle innebära att man efter en seger mot Ukraina fortsätter att försöka erövra Polen, Baltikum, Rumänien osv. Ett skräckscenario för resten av Europa.
Så USA och EU kommer med största säkerhet att fortsätta pumpa in ekonomiska och militära resurser i kriget, och nya sanktioner mot ett alltmer pressat Ryssland. Man har helt enkelt inget val.
Europa har skänkt mest pengar till Ukraina USA på andra plats. Har hört att bägge inte är lika villiga att hjälpa längre.

Vore det inte tråkigt om alla tyckte likadant? "Ryssarna är dumma!". "Putin är en galen dvärg". "Zelensky är en beundransvärt tapper förebild". Någon måste ju säga emot, och nu har jag tagit på mig den uppgiften.
Du trollar bara, nu går ingen på ditt ryska tjafs längre, nu försöker du med ny dynga.

Tror inte du får fart på det här faktiskt.

Putin kanske är en skickligare strateg än många trodde. "Den byxbajsande bunkerdvärgen puttler" vet tydligen exakt vad han håller på med.
I det har ju Herr Troll helt rätt, det finns en väldig barnslig retorik runt Rysslands president. Där du går bort dig är att du lägger det på intäktskontot för att Ryssland egentligen har rätt att invadera ett annat land, på samma sätt som du gör med Zelenskys eventuella, sannolika, tillkortakommanden. Du klarar verkligen inte ett nyanserat resonemang, det kan vara en konsekvens av tablettmissbruk men inte nödvändigtvis.

Du vet vem Mr President Putin är liksom många andra… men vet du vad Mr President Putin är?? Det enda du vet om är vad medhårsmedia har lyckats med att få dig att tro!

Jag vet VAD Mr President Putin är! Därför säger jag som jag sagt tidigare: Putin är en VINNARE och oslagbar! INGEN kommer att kunna bryta ner mot Mr President Putin! Definitivt inte dumskallarna i EU hierarkin!
Sverige stöder Ukraina ekonomiskt med pengar som Sverige inte har råd med! Det vill säga lånade pengar. Du vet… att låna är att leva över sina tillgångar…

Medhårsmedia säger att kriget mellan Israel och Hamas kostar drygt en miljard per dag… hur mycket kostar kriget mellan Ryssland och Ukraina per dag??
Att Miljöpartiet stöder Ukraina och kan köpa mer bomber, missiler och granater etc är lite märkligt… har du funderat på hur stor negativ påverkan det har på miljön.?? speciellt det som odlas i i Ukraina.?
Jag tror att det är vad man kallar ”Radiation” …

Du vet vem Mr President Putin är liksom många andra… men vet du vad Mr President Putin är?? Det enda du vet om är vad medhårsmedia har lyckats med att få dig att tro!
Lizard people...?
Se bara på detta bevis. Finns ingen tvekan om det längre. Det är sant!! ?
1701975862069.png

Jag har förstått det som att gömma sig i en bunker, skicka dubbelgångare på offentliga uppdrag och eventuellt umgås med sin diktatorpolare i Nord Korea
Dubbelgångare?? Umgås med diktator från Nordkorea? Och vad är det EU som önskar mest av allt om inte lidande,umbäranden,olycka som inte tycker som dom??

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...