Lite mer praktisk Bushoj

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det är ju lite det som är synd, att det verkar finnas gott om saker till nya hojar, men efter 4-5 år verkar eftermarknaden försvinna. Att leta tillbehör till en hoj som är 15-20 år verkar smått hopplöst, fast det fanns när det begav sig.

Då är det lättast att leta ett exemplar som har allt klart. Men då faller utbudet ganska snabbt.

F800 är kanske ett bra tips egentligen. En S i så fall, både lättare och snyggare än ST.
Enda bekymret är att kollegan har en "R" (ful så helvitte) och jag kan ju inte ha en likadan som honom..... egentligen så måste jag ju ha något häftigare.... :Fredde :hihi
R9T - kanske lite dyrare än du tänkt, men väskutbudet finns och du har en (tycker jag) rätt så läcker hoj
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jaha, när man då ligger soffbunden med benet i paket så finns det tid att fundera.
Tror att jag måste inse att denna säsongen är i sopkorgen.

Ktm smt såklart! Vi kan stänga tråden
...

Testkörde en 990/ SMT häromveckan.
Egentligen perfekt hoj, för min användning, fantastisk motor också!
MEN alldeles för trång för mig, sätet är djupt skålat och jag blir fast att sitta alldeles för nära styret, till den grad att det påverkar känslan av kontroll över hojen. Konstigt för en hoj som ändå är stor och hög fysiskt. :(
Skulle ju gå att leka runt med annat styre och en plattare smr sits, men jag tror att det är för långt borta helt enkelt, skulle önska 10cm till mellan styre och arsule.

Men det bekräftar åtminstone vad jag letar efter, stor twin i ett lätt-ish naket chassie med mycket utrymme. +Någonstans att surra lite skit. :/
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Street Triple om du ska vara under 50000:-
Iofs aldrig kört den med packning, så där kanske den är värdelös?

Men håller med dig, radfyra är för tråkigt, precis som tunga motorcyklar.
Haft både vtr1000f och sprint st 1050 som du nämner, och street Triple är överlägset roligare än dessa två.
Sprinten är mysig, men för tung. Firestormen är kul, men street Triplen är så mycket smidigare. Tyvärr aldrig provat speed Triple
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Jaha, när man då ligger soffbunden med benet i paket så finns det tid att fundera.
Tror att jag måste inse att denna säsongen är i sopkorgen.



Testkörde en 990/ SMT häromveckan.
Egentligen perfekt hoj, för min användning, fantastisk motor också!
MEN alldeles för trång för mig, sätet är djupt skålat och jag blir fast att sitta alldeles för nära styret, till den grad att det påverkar känslan av kontroll över hojen. Konstigt för en hoj som ändå är stor och hög fysiskt. :(
Skulle ju gå att leka runt med annat styre och en plattare smr sits, men jag tror att det är för långt borta helt enkelt, skulle önska 10cm till mellan styre och arsule.

Men det bekräftar åtminstone vad jag letar efter, stor twin i ett lätt-ish naket chassie med mycket utrymme. +Någonstans att surra lite skit. :/

Om du gillade hojen får du väl kika på en släkting?

Tänker mig att körställningen skiljer sig ordentlig jmf med SMT.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Street Triple om du ska vara under 50000:-
Iofs aldrig kört den med packning, så där kanske den är värdelös?

Men håller med dig, radfyra är för tråkigt, precis som tunga motorcyklar.
Haft både vtr1000f och sprint st 1050 som du nämner, och street Triple är överlägset roligare än dessa två.
Sprinten är mysig, men för tung. Firestormen är kul, men street Triplen är så mycket smidigare. Tyvärr aldrig provat speed Triple
Det är ju inte att radfyra i sig är tråkigt, men det brukar gå onödigt fort innan de blir roliga. Beror ju på var och hur man kör, på bana så är ju inte det ett problem direkt.

Har aldrig kört en trea (även om ZX9:an gått på tre ibland). Absolut värt att testa om man skulle hitta ett objekt som jag inte behöver åka allt för långt för att tryna på.
Lite "rädd" att de inte ska kännas lika råa som en stor twin dock.
 

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Lite "rädd" att de inte ska kännas lika råa som en stor twin dock.

Det gör dom inte, varken 675 eller 1050. Hur tripplarna var innan vet jag inte.
Så är det den råa twinkänslan du är ute efter skulle jag tittat på en tuono eller superduke 990. Tänk på att superduken innan 07 hade väldigt liten bensintank.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Möjligt, med kanske lutar mer åt superduke i så fall.
Någon som har koll på ergonomin på en sådan?
Jag tycker jag satt riktigt gott på den. Även om jag älskar min betydligt nyare tuono V4 så har superduken lämnat ett tomrum efter sig. Fantastiskt rolig och rå hoj. Köpte en Kriega 20 väska till sadeln.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Blir det en 990 SMT/SMR så har jag en fästplatta och en toppbox du kan få. Fick med när jag köpte min hoj, aldrig monterat av mig och ser oanvänt ut om jag minns rätt. Står bara och samlar damm någonstans. Har en SMR -2011 gissar att den passar SMT också.

Eller om någon annan vill ha så är kostnaden densamma, dvs gratis.
 

mandarin

Medlem
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt 07 moto cage -14
Yamaha mt modellerna är bra. Köpte min 2015 och är fortfarande väldigt nöjd. Använder den till/från jobbet mest.
Många olika tillbehör och alternativ när det gäller packning. Billig försäkring.
Hade en yamaha xj6 innan som jag oxå var nöjd med.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
KTM 990 SMT. 2500:- helförsäkring helår också :cool:
Synd att de är byggda för pygméer bara.

Halvt sugen på att buda på en gammal polishoj nu, faktiskt, mycket hoj för pengarna (även om miltalet är högt). Men vet inte hur jag ska få hem den, nu när jag ligger på soffan med benet i bur. :(
Antar att jag får lägga det på is lite grann.... :(
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Synd att de är byggda för pygméer bara.

Halvt sugen på att buda på en gammal polishoj nu, faktiskt, mycket hoj för pengarna (även om miltalet är högt). Men vet inte hur jag ska få hem den, nu när jag ligger på soffan med benet i bur. :(
Antar att jag får lägga det på is lite grann.... :(
Halva nöjet är ju att leta hoj?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Synd att de är byggda för pygméer bara.


Antar att jag får lägga det på is lite grann.... :(
Nja, stämmer det verkligen? Jag hade iofs en SMR, men mycket är detsamma och jag körde ofta med en sadel från SMT (lägre och bredare) och jag kände aldrig att hojen var för liten.
Nu är jag iofs bara 187 cm en bra dag, men om du får plats på nuvarande sporthoj (ZX9?) så ser jag inte riktigt problemet.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top