Lite mer praktisk Bushoj

Det finns pakethållare att ersätta passagerarsadeln med. Hepco-becker vill jag minnas gör dem. Hade en till min 765a, kalasbra grej!

Edit:
Ja, fast den är för 2016 och uppåt, 2005-10 verkar ha hellimpa.
Egentligen så tycker jag att första Speed Triple är den som är snygg, 1994. Men blir det så är det nog första generationen 1050 som ligger bäst till.
 
Ja, fast den är för 2016 och uppåt, 2005-10 verkar ha hellimpa.
Egentligen så tycker jag att första Speed Triple är den som är snygg, 1994. Men blir det så är det nog första generationen 1050 som ligger bäst till.
Ah, så är det ju naturligtvis.

Får jag föreslå en annan lösning?
https://www.givi.it/givi-products/s...d-scooters/motorcycle-tank-bags/s430-seatlock

Kombinera med en givi tankväska av valfri storlek. Kanske en ring kring tanklocket och en tankväska på tanken också.
 
Flera som gillar.

Och med lite kilometer finns de under budget, till och med med färdig baggagelösning.
Men de är inte lite som andra Japanska radfyror då alltså? Silkeslen gång och effekten kommer någonstans när man borde gett upp för länge sedan?

SV 1000 då, liten tank, men enligt spec skall den rulla på 0.55, bättre räckvidd än Firestorm?
Skoj eller bojsänke?
Finns ju mkt skrivet om dessa i forumet.
Men visst, effekten kommer högt och vill minnas att den gör 140 på ettan. Så dreva om är väl klokt för att få fram busigheten.

Men fort går den och ett mysigt ljud även med originalsystemet på. Trivdes mkt bra med min.
 
Flera som gillar.

Och med lite kilometer finns de under budget, till och med med färdig baggagelösning.
Men de är inte lite som andra Japanska radfyror då alltså? Silkeslen gång och effekten kommer någonstans när man borde gett upp för länge sedan?

SV 1000 då, liten tank, men enligt spec skall den rulla på 0.55, bättre räckvidd än Firestorm?
Skoj eller bojsänke?

En bekant hade en SV650 för några år sedan och han var nöjd med den så tror att en SV1000 är ok. Har inte hört något negativt
 
Om du redan varit inne på Falco så ligger väl första generationens RSV1000 (Mille) eller Tuono rätt nära till hands? Väldigt mycket hoj för pengarna och dessutom pengar över att köpa någon form av packväskor för.

T.ex.: Tuono 2003
eller: Mille
 
KTM SMT990. Har den grymma LC8 motorn, grym wheeliemaskin, bekväm, går att montera väskor. En sådan får du under 50tkr
 
Dorsoduro 1200? Verkar finnas eftermarknadssidoväskor i ren äventyrsstorlek till den.
Hade ju kunnat säga Shiver, men den är absolut inte busig. Ska försöka busa till min lite nästa kedjebyte med annan drevning.
 
Dorsoduro 1200? Verkar finnas eftermarknadssidoväskor i ren äventyrsstorlek till den.
Hade ju kunnat säga Shiver, men den är absolut inte busig. Ska försöka busa till min lite nästa kedjebyte med annan drevning.
Finns Motard varianten med samma maskin som Shiver 750. Nog en skoj hoj som går att få billigt.
 
, Hade själv en Shiver 750 , nej motorn är faktiskt ganska trött men mulligt ljud och fint vrid, tänker mig att den gör sig bättre i Motarden.
Mjoh, den drar jämt vid rödljusrace med min polares M1800R, så den skäms ju inte direkt.
Har läst lite om att byta till 15/46 drevning, och den blir tydligen påtagligt mer busig men med originaldrevning höjer den ju inte pulsen direkt.
Men Dorsoduro 750 är ju inom budget iaf, så kanske kan vara värt en titt iaf.
 
Om du redan varit inne på Falco så ligger väl första generationens RSV1000 (Mille) eller Tuono rätt nära till hands? Väldigt mycket hoj för pengarna och dessutom pengar över att köpa någon form av packväskor för.

T.ex.: Tuono 2003
eller: Mille

Provkörde en Mille för någon vecka sedan, och ja, det var väl så jag snöade in mig på Falco lite. Just det exemplaret var ett riktigt vrak (smakat gata, eller något).
Trevlig hoj, men för extrem som enda hoj när jag kör nästan bara nyttokörning, när/om jag kommer till en livssituation där det finns utrymme för nöjesturer på tomma vägar, och kanske någon bandag så skall jag ha en!

Jag tänker att jag med en Falco skulle få det jag gillar i Millen utan att ge upp fööör mycket någonstans, 10hk & 3kg (torr) skiljer, fortfarande sportigt lite mer avslappnat chassie, stor tank, finns orginal väsksystem. Och nästan gratis.
Men svårt att hitta _rätt_ objekt.

1 Gen Tuono tänker jag att har samma problem som RSV, för att, ja, det är samma hoj?

Dorsoduro 1200? Verkar finnas eftermarknadssidoväskor i ren äventyrsstorlek till den.
Hade ju kunnat säga Shiver, men den är absolut inte busig. Ska försöka busa till min lite nästa kedjebyte med annan drevning.
Funderat på dorso fast den är gränsfall dyr.
Tung trots pytteliten tank dock. :/
Synd att de aldrig gjorde en Shiver/Falco med 1200 klumpen.
 
Funderat på dorso fast den är gränsfall dyr.
Tung trots pytteliten tank dock. :/
Synd att de aldrig gjorde en Shiver/Falco med 1200 klumpen.
Jo, jag tittade lite på att helt enkelt köpa en Dorsoduro 1200-motor och byta i min Shiver ett tag, men det är antagligen inte en rakt av swap, om inte annat så passar inte tanken längre även om bultmönstret är samma på båda motorerna.
 
MT07/09 eller Tracer 7/900
Hypermotard (valfri)
990 SM/T
Multistrada 1200
S1000R
Tuono V4
Etc etc. bara välja och vraka!
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top