Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

När jag läste nyligen att (mp)'s ordförande i Malmö är en före detta (c)-politiker som varit ordförande i Palestinska föreningen i Malmö så blir min slutsats att det är troligare att (mp) vill förbjuda alla som inte invandrat från MENA än bensin om några år.
Miljöpartistpolitiker är ofta privat inte så intresserade av miljön.
I varje fall de framgångsrika (mp)-Politikerna.
Jag tänker på Romson med båtfärgen och en känd lokal Miljöpartist i Skåne som istället för att skrota sin SAAB 2-taktare satte in en annons i Sydsvenskan.
Där en uppmärksam läsare fattade vem säljaren var och slog till.
Och sedan ställde ut bilen på en bilmässa i Malmö.
Med historik, med tidigare ägare och info om bilens utsläpp jämfört med på 1990-talet modern bil.
Vilket resulterade i att Miljöpartistpolitikern blev mycket upprörd.
Vilket hamnade i tidningarna. :rofl

En kamrat hade en trecylindrig tvåtaktare och ansåg den vara en miljöbil! :crash
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil så när han inte kunde åka kollektivt tog han "miljöbilen" de få mil som behövdes. :tummenupp
Men de utsläppen var inget jämfört med alla tvåtaktsmopeder som idag körs runt till folk som är för slöa att hämta maten själva. De gör det dessutom till svältlöner men det är inget som man behöver bry sig om... ;)
 
Miljöpartiet i Stockholm har beslutat att förbjuda bensin- och dieselbilar i delar av Stockholms innerstad med början från 2024.
"Området som omfattas är 20 kvarter stort. Det ligger innanför Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Hamngatan och Sveavägen."
"Zonen börjar gälla den 31 december 2024 och sedan ska den utökas i en andra etapp med ett nytt beslut 2025"
 
En kamrat hade en trecylindrig tvåtaktare och ansåg den vara en miljöbil! :crash
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil så när han inte kunde åka kollektivt tog han "miljöbilen" de få mil som behövdes. :tummenupp
Men de utsläppen var inget jämfört med alla tvåtaktsmopeder som idag körs runt till folk som är för slöa att hämta maten själva. De gör det dessutom till svältlöner men det är inget som man behöver bry sig om... ;)
Ironin undgår ingen… att köra ut mat men själv svälta.
Miljöpartiet i Stockholm har beslutat att förbjuda bensin- och dieselbilar i delar av Stockholms innerstad med början från 2024.
"Området som omfattas är 20 kvarter stort. Det ligger innanför Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Hamngatan och Sveavägen."
"Zonen börjar gälla den 31 december 2024 och sedan ska den utökas i en andra etapp med ett nytt beslut 2025"
Tur man kör hoj! Och inte bor i Stockholm!
 
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil

Va f...?

Nä...!

Kom inte här och förstör symbolpolitiken...!

Klart det är bra med förbud mot bensin- och dieselbilar...! Då kommer ju alla att skaffa elbil...! För alla vill väl fortsätta att åka ut till Det Stora Köpcentret och shoppa loss...? Kanske avsluta dagen med att beställa hem lite äkta japansk sushi...? Det funkar ju så smidigt med Foodora-mopparna. Kanske öppna en flaska franskt, bli lite rosiga om kinderna och skratta åt De Smutsiga Lantisarna som gnäller om bensinpriser...?
 
En kamrat hade en trecylindrig tvåtaktare och ansåg den vara en miljöbil! :crash
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil så när han inte kunde åka kollektivt tog han "miljöbilen" de få mil som behövdes. :tummenupp
Men de utsläppen var inget jämfört med alla tvåtaktsmopeder som idag körs runt till folk som är för slöa att hämta maten själva. De gör det dessutom till svältlöner men det är inget som man behöver bry sig om... ;)


Om det var en Wartburg så var den
dessutom ideologiskt oantastlig.


Misstänker att man på allvar kan räkna många gånger på den verkliga miljönyttan med att skrota bort en fungerande Volvo Duett och ersätta den med något som löser samma uppgifter.
 
Birger Schlaug blev återfallsknutte på surhinken cb 650. Han ursäktade sig för att den var en orenad, oljeläckande skitgris men suget att köra var starkare.
Om detta själlösa åbäke dödade intresset äger jag ingen kunskap om.

Någon som känner till huruvida han kört/kör mera och isf på vad?

Edit;
Hittade. Drömmer om vätgasmotorcykel i annat inlägg, (2007). Komplett med lite SD-hat. "Green Angels", håhåjaja.

Elhoj, Birger?

 
Last edited:
Birger Schlaug blev återfallsknutte på surhinken cb 650. Han ursäktade sig för att den var en orenad, oljeläckande skitgris men suget att köra var starkare.
Om detta själlösa åbäke dödade intresset äger jag ingen kunskap om.

Någon som känner till huruvida han kört/kör mera och isf på vad?

Edit;
Hittade. Drömmer om vätgasmotorcykel i annat inlägg, (2007). Komplett med lite SD-hat. "Green Angels", håhåjaja.

Elhoj, Birger?

 


Ur texten:

PS! MC-tiden är förbi, slutade för ett antal år sedan då jag helt enkelt insåg att jag hade oändligt svårt att hålla hastighetsgränser och lockades att ta kurvor på ett sätt som en person som vill framstå som skapligt klok inte skall göra... Har fått barnbarn också. Vill om möjligt se dom växa upp...

Att säga "jag skulle dö direCkt" utan att säga jag skulle dö direkt...
 
Maria "Flygpendlaren" Wetterstrand...
Åsa "Bottenfärgen" Romson...
Isabella "Businessflygaren" Lövin...

Varför ska man tro på MP's symbolpolitik när de inte ens gör det själva...?
 
"familjen är insnöad."

Jojo, men att basunera ut det i rikstäckande media...

Hur ren är en xantia -99?

Jag anser iofs att prylar ska tjäna ut.
 
Inte för att ta Peter Eriksson i försvar, men det hela bevisar ju bara hur urbota dumt allting blir om man är medlem i ett parti där det är viktigare att hata bilar och framförallt förbränningsmotorer, än att vara miljövänlig på riktigt…

Där Peter Eriksson bor (snudd på väglöst land i nordvästra hörnet av Kalix kommun, ungefär vid Töreälvens källflöden) behövs nog en redig SUV om man överhuvudtaget vill ta sig fram annat än juni till september. Snöröjningen av dom vägarna lär inte vara prioriterad dom första 24 timmarna efter ett stort snöfall (alltså när det kommer 30 cm plus, inte den hufvudstadska definitionen av ”stort snöfall”…).

Vilket väl var en bidragande orsak till att karln till slut tog sitt förnuft till fånga och lämnade MP. Sedan är han ju dessutom jägare, så det där med att äta kött gick väl inte riktigt hem hos fanatikerna i partiets topp…
 
Inte för att ta Peter Eriksson i försvar, men det hela bevisar ju bara hur urbota dumt allting blir om man är medlem i ett parti där det är viktigare att hata bilar och framförallt förbränningsmotorer, än att vara miljövänlig på riktigt…

Där Peter Eriksson bor (snudd på väglöst land i nordvästra hörnet av Kalix kommun, ungefär vid Töreälvens källflöden) behövs nog en redig SUV om man överhuvudtaget vill ta sig fram annat än juni till september. Snöröjningen av dom vägarna lär inte vara prioriterad dom första 24 timmarna efter ett stort snöfall (alltså när det kommer 30 cm plus, inte den hufvudstadska definitionen av ”stort snöfall”…).

Vilket väl var en bidragande orsak till att karln till slut tog sitt förnuft till fånga och lämnade MP. Sedan är han ju dessutom jägare, så det där med att äta kött gick väl inte riktigt hem hos fanatikerna i partiets topp…
Peter Eriksson är väl den i historien mest normala miljöpolitikern som funnits. Inga tendenser till fanatiker utan en stor förståelse för vad som är genomförbart och inte. En stor eloge till honom för att han slutade i partiet, motivet var väl att det hade blivit för extremt... :)
 
Många refererar till att Peter Eriksson lämnat miljöpartiet, men söker jag hittar jag bara att han lämnat riksdagen, inte att han på något sätt tar avstånd till partiet. Någon som kan länka mig rätt?
 
Jag har ärligt talat ingen aning och jag känner inte karln, men jag vet att jag läste en lång intervju i lokaltidningen ungefär då han kastade in handduken. Intervjun antydde väl mer eller mindre att han blivit utmanövrerad av partiets mer radikala falang och att han själv hade svårt att stå för deras åsikter. Vill minnas att han till och med tyckte att partiet gått från att vara ett rent landsbygdsparti till det mest landsbygdsfientliga partiet.
 
Inte för att ta Peter Eriksson i försvar, men det hela bevisar ju bara hur urbota dumt allting blir om man är medlem i ett parti där det är viktigare att hata bilar och framförallt förbränningsmotorer, än att vara miljövänlig på riktigt…

Där Peter Eriksson bor (snudd på väglöst land i nordvästra hörnet av Kalix kommun, ungefär vid Töreälvens källflöden) behövs nog en redig SUV om man överhuvudtaget vill ta sig fram annat än juni till september. Snöröjningen av dom vägarna lär inte vara prioriterad dom första 24 timmarna efter ett stort snöfall (alltså när det kommer 30 cm plus, inte den hufvudstadska definitionen av ”stort snöfall”…).

Vilket väl var en bidragande orsak till att karln till slut tog sitt förnuft till fånga och lämnade MP. Sedan är han ju dessutom jägare, så det där med att äta kött gick väl inte riktigt hem hos fanatikerna i partiets topp…
Dagens miljöpartist är antagligen en som bor och arbetar i Stockholms innerstad. Han vill gärna ta cykeln till jobbet som överbetald reklamare utan att konfronteras med bilister och annat otyg. Stans parker ska vara reserverade för stadsborna och deras avkomma, och det löser man enklast genom att spärra av staden vägar från trafikanter utifrån.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top