Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
När jag läste nyligen att (mp)'s ordförande i Malmö är en före detta (c)-politiker som varit ordförande i Palestinska föreningen i Malmö så blir min slutsats att det är troligare att (mp) vill förbjuda alla som inte invandrat från MENA än bensin om några år.
Miljöpartistpolitiker är ofta privat inte så intresserade av miljön.
I varje fall de framgångsrika (mp)-Politikerna.
Jag tänker på Romson med båtfärgen och en känd lokal Miljöpartist i Skåne som istället för att skrota sin SAAB 2-taktare satte in en annons i Sydsvenskan.
Där en uppmärksam läsare fattade vem säljaren var och slog till.
Och sedan ställde ut bilen på en bilmässa i Malmö.
Med historik, med tidigare ägare och info om bilens utsläpp jämfört med på 1990-talet modern bil.
Vilket resulterade i att Miljöpartistpolitikern blev mycket upprörd.
Vilket hamnade i tidningarna. :rofl

En kamrat hade en trecylindrig tvåtaktare och ansåg den vara en miljöbil! :crash
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil så när han inte kunde åka kollektivt tog han "miljöbilen" de få mil som behövdes. :tummenupp
Men de utsläppen var inget jämfört med alla tvåtaktsmopeder som idag körs runt till folk som är för slöa att hämta maten själva. De gör det dessutom till svältlöner men det är inget som man behöver bry sig om... ;)
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Miljöpartiet i Stockholm har beslutat att förbjuda bensin- och dieselbilar i delar av Stockholms innerstad med början från 2024.
"Området som omfattas är 20 kvarter stort. Det ligger innanför Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Hamngatan och Sveavägen."
"Zonen börjar gälla den 31 december 2024 och sedan ska den utökas i en andra etapp med ett nytt beslut 2025"
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
En kamrat hade en trecylindrig tvåtaktare och ansåg den vara en miljöbil! :crash
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil så när han inte kunde åka kollektivt tog han "miljöbilen" de få mil som behövdes. :tummenupp
Men de utsläppen var inget jämfört med alla tvåtaktsmopeder som idag körs runt till folk som är för slöa att hämta maten själva. De gör det dessutom till svältlöner men det är inget som man behöver bry sig om... ;)
Ironin undgår ingen… att köra ut mat men själv svälta.
Miljöpartiet i Stockholm har beslutat att förbjuda bensin- och dieselbilar i delar av Stockholms innerstad med början från 2024.
"Området som omfattas är 20 kvarter stort. Det ligger innanför Kungsgatan, Birger Jarlsgatan, Hamngatan och Sveavägen."
"Zonen börjar gälla den 31 december 2024 och sedan ska den utökas i en andra etapp med ett nytt beslut 2025"
Tur man kör hoj! Och inte bor i Stockholm!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil

Va f...?

Nä...!

Kom inte här och förstör symbolpolitiken...!

Klart det är bra med förbud mot bensin- och dieselbilar...! Då kommer ju alla att skaffa elbil...! För alla vill väl fortsätta att åka ut till Det Stora Köpcentret och shoppa loss...? Kanske avsluta dagen med att beställa hem lite äkta japansk sushi...? Det funkar ju så smidigt med Foodora-mopparna. Kanske öppna en flaska franskt, bli lite rosiga om kinderna och skratta åt De Smutsiga Lantisarna som gnäller om bensinpriser...?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
En kamrat hade en trecylindrig tvåtaktare och ansåg den vara en miljöbil! :crash
Det kostar miljön att skrota en bil och det kostar miljön att tillverka en bil så när han inte kunde åka kollektivt tog han "miljöbilen" de få mil som behövdes. :tummenupp
Men de utsläppen var inget jämfört med alla tvåtaktsmopeder som idag körs runt till folk som är för slöa att hämta maten själva. De gör det dessutom till svältlöner men det är inget som man behöver bry sig om... ;)


Om det var en Wartburg så var den
dessutom ideologiskt oantastlig.


Misstänker att man på allvar kan räkna många gånger på den verkliga miljönyttan med att skrota bort en fungerande Volvo Duett och ersätta den med något som löser samma uppgifter.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Birger Schlaug blev återfallsknutte på surhinken cb 650. Han ursäktade sig för att den var en orenad, oljeläckande skitgris men suget att köra var starkare.
Om detta själlösa åbäke dödade intresset äger jag ingen kunskap om.

Någon som känner till huruvida han kört/kör mera och isf på vad?

Edit;
Hittade. Drömmer om vätgasmotorcykel i annat inlägg, (2007). Komplett med lite SD-hat. "Green Angels", håhåjaja.

Elhoj, Birger?

 
Last edited:

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Birger Schlaug blev återfallsknutte på surhinken cb 650. Han ursäktade sig för att den var en orenad, oljeläckande skitgris men suget att köra var starkare.
Om detta själlösa åbäke dödade intresset äger jag ingen kunskap om.

Någon som känner till huruvida han kört/kör mera och isf på vad?

Edit;
Hittade. Drömmer om vätgasmotorcykel i annat inlägg, (2007). Komplett med lite SD-hat. "Green Angels", håhåjaja.

Elhoj, Birger?

 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.


Ur texten:

PS! MC-tiden är förbi, slutade för ett antal år sedan då jag helt enkelt insåg att jag hade oändligt svårt att hålla hastighetsgränser och lockades att ta kurvor på ett sätt som en person som vill framstå som skapligt klok inte skall göra... Har fått barnbarn också. Vill om möjligt se dom växa upp...

Att säga "jag skulle dö direCkt" utan att säga jag skulle dö direkt...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Maria "Flygpendlaren" Wetterstrand...
Åsa "Bottenfärgen" Romson...
Isabella "Businessflygaren" Lövin...

Varför ska man tro på MP's symbolpolitik när de inte ens gör det själva...?
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
"familjen är insnöad."

Jojo, men att basunera ut det i rikstäckande media...

Hur ren är en xantia -99?

Jag anser iofs att prylar ska tjäna ut.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Inte för att ta Peter Eriksson i försvar, men det hela bevisar ju bara hur urbota dumt allting blir om man är medlem i ett parti där det är viktigare att hata bilar och framförallt förbränningsmotorer, än att vara miljövänlig på riktigt…

Där Peter Eriksson bor (snudd på väglöst land i nordvästra hörnet av Kalix kommun, ungefär vid Töreälvens källflöden) behövs nog en redig SUV om man överhuvudtaget vill ta sig fram annat än juni till september. Snöröjningen av dom vägarna lär inte vara prioriterad dom första 24 timmarna efter ett stort snöfall (alltså när det kommer 30 cm plus, inte den hufvudstadska definitionen av ”stort snöfall”…).

Vilket väl var en bidragande orsak till att karln till slut tog sitt förnuft till fånga och lämnade MP. Sedan är han ju dessutom jägare, så det där med att äta kött gick väl inte riktigt hem hos fanatikerna i partiets topp…
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Inte för att ta Peter Eriksson i försvar, men det hela bevisar ju bara hur urbota dumt allting blir om man är medlem i ett parti där det är viktigare att hata bilar och framförallt förbränningsmotorer, än att vara miljövänlig på riktigt…

Där Peter Eriksson bor (snudd på väglöst land i nordvästra hörnet av Kalix kommun, ungefär vid Töreälvens källflöden) behövs nog en redig SUV om man överhuvudtaget vill ta sig fram annat än juni till september. Snöröjningen av dom vägarna lär inte vara prioriterad dom första 24 timmarna efter ett stort snöfall (alltså när det kommer 30 cm plus, inte den hufvudstadska definitionen av ”stort snöfall”…).

Vilket väl var en bidragande orsak till att karln till slut tog sitt förnuft till fånga och lämnade MP. Sedan är han ju dessutom jägare, så det där med att äta kött gick väl inte riktigt hem hos fanatikerna i partiets topp…
Peter Eriksson är väl den i historien mest normala miljöpolitikern som funnits. Inga tendenser till fanatiker utan en stor förståelse för vad som är genomförbart och inte. En stor eloge till honom för att han slutade i partiet, motivet var väl att det hade blivit för extremt... :)
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Många refererar till att Peter Eriksson lämnat miljöpartiet, men söker jag hittar jag bara att han lämnat riksdagen, inte att han på något sätt tar avstånd till partiet. Någon som kan länka mig rätt?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Jag har ärligt talat ingen aning och jag känner inte karln, men jag vet att jag läste en lång intervju i lokaltidningen ungefär då han kastade in handduken. Intervjun antydde väl mer eller mindre att han blivit utmanövrerad av partiets mer radikala falang och att han själv hade svårt att stå för deras åsikter. Vill minnas att han till och med tyckte att partiet gått från att vara ett rent landsbygdsparti till det mest landsbygdsfientliga partiet.
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Inte för att ta Peter Eriksson i försvar, men det hela bevisar ju bara hur urbota dumt allting blir om man är medlem i ett parti där det är viktigare att hata bilar och framförallt förbränningsmotorer, än att vara miljövänlig på riktigt…

Där Peter Eriksson bor (snudd på väglöst land i nordvästra hörnet av Kalix kommun, ungefär vid Töreälvens källflöden) behövs nog en redig SUV om man överhuvudtaget vill ta sig fram annat än juni till september. Snöröjningen av dom vägarna lär inte vara prioriterad dom första 24 timmarna efter ett stort snöfall (alltså när det kommer 30 cm plus, inte den hufvudstadska definitionen av ”stort snöfall”…).

Vilket väl var en bidragande orsak till att karln till slut tog sitt förnuft till fånga och lämnade MP. Sedan är han ju dessutom jägare, så det där med att äta kött gick väl inte riktigt hem hos fanatikerna i partiets topp…
Dagens miljöpartist är antagligen en som bor och arbetar i Stockholms innerstad. Han vill gärna ta cykeln till jobbet som överbetald reklamare utan att konfronteras med bilister och annat otyg. Stans parker ska vara reserverade för stadsborna och deras avkomma, och det löser man enklast genom att spärra av staden vägar från trafikanter utifrån.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top