Skynet
Gudomlig sporthojare
Stämmer, den har elstart. Bara jag som försökte rulla igång den när jag ändå hade lite fart.En 660 har elstart.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer, den har elstart. Bara jag som försökte rulla igång den när jag ändå hade lite fart.En 660 har elstart.
Jodå, förstod det. Ville bara berätta för Tammer som hatar hojar för fullvuxna.Stämmer, den har elstart. Bara jag som försökte rulla igång den när jag ändå hade lite fart.

Ännu en nackdel med en storstånka, det är inget man rullar igång. Lyckas man inte kicka igång den finns inget alternativ. En 250cc är därför ett bättre val för de flesta, betydligt smidigare att ha att göra med i alla sammanhang.
Typ välja rätt växel.Utifall någon tittar in här om några år och faktiskt tror på det du skriver:
Jo, det går alldeles utmärkt att rulla igång en storstånka. Man behöver veta vad man håller på med och ha lite träning - så går det geschwint.
Det är en bra idé att öva på att rullstarta sin hoj när den är frisk och fin så man vet hur det skall kännas när allt lirar. Då blir det lättare att känna vad som är fel den gången man står där i vätan, blåsten och mörkret och svär för att hålla gastarna borta.

De där gamla storstånkorna är extrema produkter, framtagna för att möta den kubikfixerade marknaden i USA på 70-talet. Både Honda och Yamaha hade problem att få materialet i kolvar och vevstakar att hålla för de varvtal man behövde för att nå de eftertraktade 32hp. Man var också tvungen att införa dekompressionsventiler och nivåfönster för kolven för att ö h t kunna kicka igång dem. Alla dessa problem slipper man med färre kubik. Yamaha ersatte sin SR500 med den betydligt trevligare SR400 av samma skäl.Utifall någon tittar in här om några år och faktiskt tror på det du skriver:
Jo, det går alldeles utmärkt att rulla igång en storstånka. Man behöver veta vad man håller på med och ha lite träning - så går det geschwint.
Det är en bra idé att öva på att rullstarta sin hoj när den är frisk och fin så man vet hur det skall kännas när allt lirar. Då blir det lättare att känna vad som är fel den gången man står där i vätan, blåsten och mörkret och svär för att hålla gastarna borta.
De där gamla storstånkorna är extrema produkter, framtagna för att möta den kubikfixerade marknaden i USA på 70-talet. Både Honda och Yamaha hade problem att få materialet i kolvar och vevstakar att hålla för de varvtal man behövde för att nå de eftertraktade 32hp. Man var också tvungen att införa dekompressionsventiler och nivåfönster för kolven för att ö h t kunna kicka igång dem. Alla dessa problem slipper man med färre kubik. Yamaha ersatte sin SR500 med den betydligt trevligare SR400 av samma skäl.
Nu får du sluta fantisera. Ge oss källan till "brustna kolvar och vevstakar". Både här och i Tyskland berodde SR400 enbart på försäkringsmatematik. I Sverige p.g.a. 400-gränsen och i Tyskland på 27-hk-gränsen. Alltså bara tramsiga regler som tog livet av en frisk 500.De där gamla storstånkorna är extrema produkter, framtagna för att möta den kubikfixerade marknaden i USA på 70-talet. Både Honda och Yamaha hade problem att få materialet i kolvar och vevstakar att hålla för de varvtal man behövde för att nå de eftertraktade 32hp. Man var också tvungen att införa dekompressionsventiler och nivåfönster för kolven för att ö h t kunna kicka igång dem. Alla dessa problem slipper man med färre kubik. Yamaha ersatte sin SR500 med den betydligt trevligare SR400 av samma skäl.
Ännu en nackdel med en storstånka, det är inget man rullar igång. Lyckas man inte kicka igång den finns inget alternativ. En 250cc är därför ett bättre val för de flesta, betydligt smidigare att ha att göra med i alla sammanhang.
Ja, för tusan!Köpläge?
Möjligt att Tammer hinner plocka den innan mig.Ja, för tusan!
Möjligt att Tammer hinner plocka den innan mig.
Oj, ibland bara händer det..... ?Köpläge?
På FB Marketplace är allt automatväxlat... wow, nu blir jag också svag för den modellen. Men är den verkligen automatväxlad? Det vill man väl inte ha på en motorcykel?
Va!?På FB Marketplace är allt automatväxlat.
Det finns åtminstone en massa hojar till salu där. Alla som säljer verkar inte se att man försöker kontakta dem eller också har de annonser ute för att partnern ska tro att man försöker sälja.Va!?
.. måste kolla på det. Så det går att köpa hojar på facebook?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |