Rockmorsan
Långsamtgående fordon
Varje kvinnas skräck inför en dejt med en man.En del människor ska man passa sig för och några vet man inte vilka det är föränn det är för sent.
(Är troligen sant åt andra hållet med)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varje kvinnas skräck inför en dejt med en man.En del människor ska man passa sig för och några vet man inte vilka det är föränn det är för sent.
Säkert bra, det finns många bra tillverkare där ute, men inte som har trippelA/L2/när mig så jag kan prova.Kolla John Doe. Visserligen kan man behöva komplettera med L2 i skyddsväg. Men de finns i en massa storlekar likt jeans i längd och vidd.
Det är konstigt, att de männen sällan är ensamma.Varje kvinnas skräck inför en dejt med en man.
Det är konstigt, att de männen sällan är ensamma.
Inte helt ovanligt att brudarna gärna startar slagsmål åt sin karl heller.Näe, trashiga brudar dras till dom som flugor till en färsk komocka.
Dom är ju "spännande", jo men klaga inte då när din "spännande-karl" spöar dig när han inte hittar någon annan klen person att spöa, det är ju spännande ju.
Det känns ju synd med "victomshaming", och det är absolut inte det jag vill göra.Näe, trashiga brudar dras till dom som flugor till en färsk komocka.
Dom är ju "spännande", jo men klaga inte då när din "spännande-karl" spöar dig när han inte hittar någon annan klen person att spöa, det är ju spännande ju.
Då tar man med sig förkläde. Jag har valts ut och varit förkläde .....Varje kvinnas skräck inför en dejt med en man.
Det känns ju synd med "victomshaming", och det är absolut inte det jag vill göra.
Det är inte rätt att klappa upp en kvinna bara för att hon inte har vett att lämna dig.
Men det är ändå lite konstigt, eller kanske tragiskt, att det är många som lider av ensamhet, men de som är välkända våldsmän, ofta med fler tribaltatueringar än hjärnceller verkar kunna gå från offer till offer helt problemfritt.
Länsman burar inte in dem, och nya kvinnfolk flyttar in nästan innan den gamla flyttat ut.
Ironiskt namn i sammanhanget, H. Lugn.Jag hade en gammal kompis som blev ihjälslagen av sin pojkvän som hade försökt slå ihjäl alla sina föregående ex och hade flera kontaktförbud
Jag shamear inte henne (tjänar lite till nu), men hon hade förmodligen varit i livet i dag om hon hade undvikit honom
![]()
Det här vet vi om 42-åringen
Mörk kriminell historia av kvinnovåld - det här vet vi om honom.www.vk.se
En gammal kompis utbildade sig till TV-reparatör på AMU på 80-talet och när hans egen TV gjorde att säkringen rök tänkte han fixa det själv. Lyckligtvis var jag där och kunde bevittna skådespelet.
Han öppnade baksidan stoppade i sladden och tryckte igång burken. Tyvärr var det svårt att hinna mäta innan det var dags för säkringsbyte så efter några försök var det slut på proppar i lägenheten.
Bra karl reder sig själv så nu lödde han fast ett knippe kardeler på utsidan av en propp.
Det höll lite längre än vanliga säkringar, men tennet i den smala änden smälte så trådarna lossnade. Med en välisolerad tång kunde han få loss säkringen ur skåpet för givetvis stelnade tennet när strömmen bröts.
Det vinnande steget var att ta ut innehållet ur porslinet och ersätta med en skruv. Nu gick strömmen tillräckligt länge för att det skulle brinna av på kretskortet inne i TV:n och då såg man vad felet var. Vad det var minns jag inte, men det kan ha varit överslag i en kondensator.
Finns proppar svarvade ur solid mässing...En gammal kompis utbildade sig till TV-reparatör på AMU på 80-talet och när hans egen TV gjorde att säkringen rök tänkte han fixa det själv. Lyckligtvis var jag där och kunde bevittna skådespelet.
Han öppnade baksidan stoppade i sladden och tryckte igång burken. Tyvärr var det svårt att hinna mäta innan det var dags för säkringsbyte så efter några försök var det slut på proppar i lägenheten.
Bra karl reder sig själv så nu lödde han fast ett knippe kardeler på utsidan av en propp.
Det höll lite längre än vanliga säkringar, men tennet i den smala änden smälte så trådarna lossnade. Med en välisolerad tång kunde han få loss säkringen ur skåpet för givetvis stelnade tennet när strömmen bröts.
Det vinnande steget var att ta ut innehållet ur porslinet och ersätta med en skruv. Nu gick strömmen tillräckligt länge för att det skulle brinna av på kretskortet inne i TV:n och då såg man vad felet var. Vad det var minns jag inte, men det kan ha varit överslag i en kondensator.
Vi hade såna när jag jobbade på SEMKO.Finns proppar svarvade ur solid mässing...
Det (påstås) ska funka att smygstarta med ett variabelt spänningsagg och starta lågt, eller helt enkelt koppla in en liten stund/koppla ur låt vila, koppla in en liten stund igen osv.Finns proppar svarvade ur solid mässing...
Angående felet så var det förmodligen kortsluten elytkonding.
På utrustning som stått länge men kan vara på nått sätt värdefulla klenoder skall man byta alla elyter på kortet liksom alla kondingar med texten "RIFA"
Annars kan man motionera grejerna geno. Att starta upp dom med nått års mellanrum om dom ligger i malpåse
Ändå åker man först till stället som är billigast.....Vi skulle shoppa lite brädor på Byggmax, typ 25 löpmeter 22x95 tryckt trall, 6 brädor man lastar på någon minut. Vi rullar in en kvart innan stängning, och möts av en arg man som säger att vi inte får handla, för han ska stänga om 5 minuter. När vi påpekar vad klockan är säger han att han är själv, och då stänger han 17:50. Jag lackar ur och upplyser om att det är en jävla tur att Bauhaus ligger i närheten.
På vägen ut blir vi stoppade av hans kollega, den som inte fanns enligt den första tomten. Han ville kolla i bilen, men han backade när han såg mig.
En gång i tiden var dom hjälpsamma, nu blir dom bara sura för att man stör dom på arbetstid.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |