Idag är jag förbannad därför att...

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Varje kvinnas skräck inför en dejt med en man.
(Är troligen sant åt andra hållet med)
Då tar man med sig förkläde. Jag har valts ut och varit förkläde .....
Inget konstigt ha med sig en kompis på 1:a dejten .....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det känns ju synd med "victomshaming", och det är absolut inte det jag vill göra.
Det är inte rätt att klappa upp en kvinna bara för att hon inte har vett att lämna dig.

Men det är ändå lite konstigt, eller kanske tragiskt, att det är många som lider av ensamhet, men de som är välkända våldsmän, ofta med fler tribaltatueringar än hjärnceller verkar kunna gå från offer till offer helt problemfritt.
Länsman burar inte in dem, och nya kvinnfolk flyttar in nästan innan den gamla flyttat ut.

Jag hade en gammal kompis som blev ihjälslagen av sin pojkvän som hade försökt slå ihjäl alla sina föregående ex och hade flera kontaktförbud

Jag shamear inte henne (tjänar lite till nu), men hon hade förmodligen varit i livet i dag om hon hade undvikit honom

 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Han kunde inte ha snedparkerat i taxifickan, åtminstone? Säkert Postnords VD.

Polish-20230526-165256431.jpg
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Jag hade en gammal kompis som blev ihjälslagen av sin pojkvän som hade försökt slå ihjäl alla sina föregående ex och hade flera kontaktförbud

Jag shamear inte henne (tjänar lite till nu), men hon hade förmodligen varit i livet i dag om hon hade undvikit honom

Ironiskt namn i sammanhanget, H. Lugn.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
En gammal kompis utbildade sig till TV-reparatör på AMU på 80-talet och när hans egen TV gjorde att säkringen rök tänkte han fixa det själv. Lyckligtvis var jag där och kunde bevittna skådespelet.
Han öppnade baksidan stoppade i sladden och tryckte igång burken. Tyvärr var det svårt att hinna mäta innan det var dags för säkringsbyte så efter några försök var det slut på proppar i lägenheten.

Bra karl reder sig själv så nu lödde han fast ett knippe kardeler på utsidan av en propp.
Det höll lite längre än vanliga säkringar, men tennet i den smala änden smälte så trådarna lossnade. Med en välisolerad tång kunde han få loss säkringen ur skåpet för givetvis stelnade tennet när strömmen bröts.

Det vinnande steget var att ta ut innehållet ur porslinet och ersätta med en skruv. Nu gick strömmen tillräckligt länge för att det skulle brinna av på kretskortet inne i TV:n och då såg man vad felet var. Vad det var minns jag inte, men det kan ha varit överslag i en kondensator.

En gammal kompis utbildade sig till TV-reparatör på AMU på 80-talet och när hans egen TV gjorde att säkringen rök tänkte han fixa det själv. Lyckligtvis var jag där och kunde bevittna skådespelet.
Han öppnade baksidan stoppade i sladden och tryckte igång burken. Tyvärr var det svårt att hinna mäta innan det var dags för säkringsbyte så efter några försök var det slut på proppar i lägenheten.

Bra karl reder sig själv så nu lödde han fast ett knippe kardeler på utsidan av en propp.
Det höll lite längre än vanliga säkringar, men tennet i den smala änden smälte så trådarna lossnade. Med en välisolerad tång kunde han få loss säkringen ur skåpet för givetvis stelnade tennet när strömmen bröts.

Det vinnande steget var att ta ut innehållet ur porslinet och ersätta med en skruv. Nu gick strömmen tillräckligt länge för att det skulle brinna av på kretskortet inne i TV:n och då såg man vad felet var. Vad det var minns jag inte, men det kan ha varit överslag i en kondensator.
Finns proppar svarvade ur solid mässing...

Angående felet så var det förmodligen kortsluten elytkonding.

På utrustning som stått länge men kan vara på nått sätt värdefulla klenoder skall man byta alla elyter på kortet liksom alla kondingar med texten "RIFA"

Annars kan man motionera grejerna geno. Att starta upp dom med nått års mellanrum om dom ligger i malpåse
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Finns proppar svarvade ur solid mässing...

Angående felet så var det förmodligen kortsluten elytkonding.

På utrustning som stått länge men kan vara på nått sätt värdefulla klenoder skall man byta alla elyter på kortet liksom alla kondingar med texten "RIFA"

Annars kan man motionera grejerna geno. Att starta upp dom med nått års mellanrum om dom ligger i malpåse
Det (påstås) ska funka att smygstarta med ett variabelt spänningsagg och starta lågt, eller helt enkelt koppla in en liten stund/koppla ur låt vila, koppla in en liten stund igen osv.

Jag har startat upp några gamla radios med variabelt spänningsagg, och några med koppla in/koppla ur med lyckat resultat, men jag har fått byta kondingar ibland också.

Just RIFA kondingarna var ju av en dålig konstrktion dessutom, men det är ju fortfarande idag, snart 100 år senare vanligt att elektronik dör på grund av kondensatorer som ger upp, så dom kanske var före sin tid bara?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vi skulle shoppa lite brädor på Byggmax, typ 25 löpmeter 22x95 tryckt trall, 6 brädor man lastar på någon minut. Vi rullar in en kvart innan stängning, och möts av en arg man som säger att vi inte får handla, för han ska stänga om 5 minuter. När vi påpekar vad klockan är säger han att han är själv, och då stänger han 17:50. Jag lackar ur och upplyser om att det är en jävla tur att Bauhaus ligger i närheten.

På vägen ut blir vi stoppade av hans kollega, den som inte fanns enligt den första tomten. Han ville kolla i bilen, men han backade när han såg mig.

En gång i tiden var dom hjälpsamma, nu blir dom bara sura för att man stör dom på arbetstid.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vi skulle shoppa lite brädor på Byggmax, typ 25 löpmeter 22x95 tryckt trall, 6 brädor man lastar på någon minut. Vi rullar in en kvart innan stängning, och möts av en arg man som säger att vi inte får handla, för han ska stänga om 5 minuter. När vi påpekar vad klockan är säger han att han är själv, och då stänger han 17:50. Jag lackar ur och upplyser om att det är en jävla tur att Bauhaus ligger i närheten.

På vägen ut blir vi stoppade av hans kollega, den som inte fanns enligt den första tomten. Han ville kolla i bilen, men han backade när han såg mig.

En gång i tiden var dom hjälpsamma, nu blir dom bara sura för att man stör dom på arbetstid.
Ändå åker man först till stället som är billigast.....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hände mig på återvinningen, kom dit en tjugominuterenkvart innan stängning med ett trasigt kylskåp på en hyrd släpvagn och blev inte insläppt för att det var för nära stängning, varpå jag körde till deras utfart och lastade av det trasiga kylskåpet så det blockerade utfarten.

Sedan åkte jag och lämnade tillbaka släpvagnen som skulle vara återlämnad samma tid som återvinningen stängde.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vi skulle shoppa lite brädor på Byggmax, typ 25 löpmeter 22x95 tryckt trall, 6 brädor man lastar på någon minut. Vi rullar in en kvart innan stängning, och möts av en arg man som säger att vi inte får handla, för han ska stänga om 5 minuter. När vi påpekar vad klockan är säger han att han är själv, och då stänger han 17:50. Jag lackar ur och upplyser om att det är en jävla tur att Bauhaus ligger i närheten.

På vägen ut blir vi stoppade av hans kollega, den som inte fanns enligt den första tomten. Han ville kolla i bilen, men han backade när han såg mig.

En gång i tiden var dom hjälpsamma, nu blir dom bara sura för att man stör dom på arbetstid.

Jag slutade gå dit när dom blev kontantlösa.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu börjar gnället och sensationshysterin kring I o M

Jag kan väl delvis hålla med, det är farligt och jag rekomenderar ingen att köra det.

Men dom som kör är medvetna om att det är farligt och dom har redan folk som ber dom att avstå, så det är ganska överflödigt.

Folk kör det frivilligt, och det är inte farligt för oss som ser det på TV
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag försöker boka service på min MT-09, men en hemsida visar att min förfrågan inte går hem, telefonen svarar ingen på och jag har inte vägarna förbi. Jag missade att svara när verkstan ringde tillbaka eftersom min chef ville prata med mig just då.
Efter 7,5 minut av "Ditt samtal besvaras i turordning, Tut-Tut" blev det "lämna ett meddelande".

Innan nån svarar "serva själv ditt lata helvete" så misstänker jag att min egen stämpel, "Tummens storebror" är värd mindre än märkesverkstans oavsett hur mycket kärlek jag lägger i att byta olja.
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Nu är det bokat om bara några veckor.
Jag blir förbannad av den typen av service. Jobbar man mot kunder ska man vara tillgänglig.

Startade min firma av just den anledningen. Räcker att svara när det ringer eller mailas så får man jobb. Nu får jag istället samma skit-treatment av många leverantörer. Främst de i Tyskland. Man vill ju inte handla av kineserna men de jag dealar med har galet bra support och priser.

De dryga jävlarna borde gå i konkurs men vissa av dem har så jäkla bra produkter att man måste svansa efter dem ändå.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top