Idag är jag förbannad därför att...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag blir förbannad av den typen av service. Jobbar man mot kunder ska man vara tillgänglig.

Startade min firma av just den anledningen. Räcker att svara när det ringer eller mailas så får man jobb. Nu får jag istället samma skit-treatment av många leverantörer. Främst de i Tyskland. Man vill ju inte handla av kineserna men de jag dealar med har galet bra support och priser.

De dryga jävlarna borde gå i konkurs men vissa av dem har så jäkla bra produkter att man måste svansa efter dem ändå.
Tyvärr är det så oavsett bransch enligt min erfarenhet. Har man "rätt namn" behöver man inte bry sig om kunderna. De kommer ändå krypande.
Ska man handla av kineser behöver man ha koll på vem de är. Det är alldeles för lätt att påstå att man gör något och sen lägger man produktionen hos en kompis ena gången och nästa gång är det grannens kusins frus brorsa som får göra det med en annan syn på kvalitet.
Den typen av inställning till produktion har jag inte upplevt i Europa.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det är ändå imponerande att borren var så vass att den inte slant åt sidan på 4 runda ytor.
och att dom sedan lyckades dra in kablar genom hålen.
Nästan så man misstänker att det är arrangerat.
I synnerhet som hålen ser ut att vara borrade från båda hållen
Plattborr (Irwin) kan ju fästa i plasten på rören. Använder man sen hålet i borren för att fästa en FK som dragtråd till resten kan man nog lyckas.

Min spaning iaf...
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
...att jag slösade bort nästan 3 timmar av mitt liv på John Wick 4 som jag inte får tillbaka.
:finger

John Wick är mannen som dödat fler människor än Hitler, Stalin och Pol Pot ihop!
Och detta efter han blivit påkörd av bilar 4136 gånger, trillat ner ifrån ett 4 våningshus, 222 trappsteg och blivit skjuten 981347098 gånger!

Satanigatan vilket skräp!
Är i paritet med Fast & Furious 9 (?) där man sladdar med bil i rymden.....
Geeezuz

:huvet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...att jag slösade bort nästan 3 timmar av mitt liv på John Wick 4 som jag inte får tillbaka.
:finger

John Wick är mannen som dödat fler människor än Hitler, Stalin och Pol Pot ihop!
Och detta efter han blivit påkörd av bilar 4136 gånger, trillat ner ifrån ett 4 våningshus, 222 trappsteg och blivit skjuten 981347098 gånger!

Satanigatan vilket skräp!
Är i paritet med Fast & Furious 9 (?) där man sladdar med bil i rymden.....
Geeezuz

:huvet

Blev hunden dödad igen?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
...att jag slösade bort nästan 3 timmar av mitt liv på John Wick 4 som jag inte får tillbaka.
:finger

John Wick är mannen som dödat fler människor än Hitler, Stalin och Pol Pot ihop!
Och detta efter han blivit påkörd av bilar 4136 gånger, trillat ner ifrån ett 4 våningshus, 222 trappsteg och blivit skjuten 981347098 gånger!

Satanigatan vilket skräp!
Är i paritet med Fast & Furious 9 (?) där man sladdar med bil i rymden.....
Geeezuz

:huvet
Eftersom de första tre filmerna var dramatiska kostymdraman så hade du såklart förväntat dig detsamma av den fjärde?
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...att jag slösade bort nästan 3 timmar av mitt liv på John Wick 4 som jag inte får tillbaka.
:finger

John Wick är mannen som dödat fler människor än Hitler, Stalin och Pol Pot ihop!
Och detta efter han blivit påkörd av bilar 4136 gånger, trillat ner ifrån ett 4 våningshus, 222 trappsteg och blivit skjuten 981347098 gånger!

Satanigatan vilket skräp!
Är i paritet med Fast & Furious 9 (?) där man sladdar med bil i rymden.....
Geeezuz

:huvet
Vissa delar är riktigt bra gjort, med bla skjutteknik som fungerar och magasinbyten, hur han kollar av vapnet mm. Det är i världsklass.

Men det taktiska uppträdandet är ren actionfilmsmörja. I synnerhet om man kikar på motståndarna. Långt ifrån hur professionella skulle uppträda.

Det är ren underhållning bara. Lite som finska filmen Sisu inte är en korrekt återgivning av finska Lappland och soldater i strid
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Vissa delar är riktigt bra gjort, med bla skjutteknik som fungerar och magasinbyten, hur han kollar av vapnet mm. Det är i världsklass.

Men det taktiska uppträdandet är ren actionfilmsmörja. I synnerhet om man kikar på motståndarna. Långt ifrån hur professionella skulle uppträda.

Det är ren underhållning bara. Lite som finska filmen Sisu inte är en korrekt återgivning av finska Lappland och soldater i strid
Sisu var till skillnad mot denna rullen åtminstone underhållande vilket är vad man kan begära av en modern Hollywoodskjutadödaactionsspäckad-produktion av idag som inte manar till större eftertanke.
Men JW4 sög elefantpung de luxe!
JW1 var ju Oscar-material i jämförelse
:fakta


@Bonzo - fair enough :rofl
Se dock svaret ovan, de övriga var åtminstone underhållande i någon utsträckning....
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Nu börjar gnället och sensationshysterin kring I o M
Jag håller med !

Här är Sverige 2022 dog 4 personer på elsparkcykel och drygt 3000 skadades.
Vad tänker vi göra åt det ?

Är dom som kör är medvetna om att det är farligt ?

Visserligen kör folk elsparkcykel frivilligt men det är också farligt för oss andra i trafiken.

Exempel: En gammal vän, född 1943, blev påkörd av en "elsparkare" för ett par år sedan
och blev inte sig själv efter det.
Svårt med balansen tex efter olyckan där han blev påkörd av elsparkare.
Och den 6 maj tappade han balansen i en trappa och föll, död 8 maj.

https://www.familjesidan.se/cases/9426351f-d7b3-47cd-aa39-ed66a5dde86d/funeral-notices

1685566906707.png
Dvs en fjärdedel av olyckorna sker i kollision med andra trafikanter, tex den som drabbade Hans-Henrik Rönnow.


Eller den som drabbade min kusin Stefan i Lund för några år sedan. Stefan cyklande påkörd av en "elsparkare" precis som Hans-Henrik.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag håller med !

Här är Sverige 2022 dog 4 personer på elsparkcykel och drygt 3000 skadades.
Vad tänker vi göra åt det ?

Är dom som kör är medvetna om att det är farligt ?

Visserligen kör folk elsparkcykel frivilligt men det är också farligt för oss andra i trafiken.

Exempel: En gammal vän, född 1943, blev påkörd av en "elsparkare" för ett par år sedan
och blev inte sig själv efter det.
Svårt med balansen tex efter olyckan där han blev påkörd av elsparkare.
Och den 6 maj tappade han balansen i en trappa och föll, död 8 maj.

https://www.familjesidan.se/cases/9426351f-d7b3-47cd-aa39-ed66a5dde86d/funeral-notices

View attachment 484854
Dvs en fjärdedel av olyckorna sker i kollision med andra trafikanter, tex den som drabbade Hans-Henrik Rönnow.


Jag har alltid tyckt dom sett farliga ut med dom där små hjulen. Fast jag har ändå funderat på att köpa en för att ha i firmabilen för att kunna göra små ärenden.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag håller med !

Här är Sverige 2022 dog 4 personer på elsparkcykel och drygt 3000 skadades.
Vad tänker vi göra åt det ?

Är dom som kör är medvetna om att det är farligt ?

Visserligen kör folk elsparkcykel frivilligt men det är också farligt för oss andra i trafiken.

Exempel: En gammal vän, född 1943, blev påkörd av en "elsparkare" för ett par år sedan
och blev inte sig själv efter det.
Svårt med balansen tex efter olyckan där han blev påkörd av elsparkare.
Och den 6 maj tappade han balansen i en trappa och föll, död 8 maj.

https://www.familjesidan.se/cases/9426351f-d7b3-47cd-aa39-ed66a5dde86d/funeral-notices

View attachment 484854
Dvs en fjärdedel av olyckorna sker i kollision med andra trafikanter, tex den som drabbade Hans-Henrik Rönnow.


Inga bekymmer med detta, trafiksäkerhet verket sänker farten med 20 km på alla vägar.. Då rör sig knappt elsparcyklarna i stads miljön 30 km i dag.

O från det ena till det andra så var det garanterat inte mer än en meter mellan min front på bilen o killen i 25-30 års åldern som grenade genom en riktigt snäv vänstersväng för honom med en hög häck som man ej ser över.

90% av bilisterna kryper på tomgång på 1,n genom kröken då det finns små lekande barn i det huset som ibland är på gatan.

Den här elsparkcykel åkande unge hipstern med sin fina axelväska väjde vänster då han var på min sida av vägen rakt in i häcken, elsparkcykel satt fast i ingångshålet i häcken o hipstern satt fast i hund nätet på insidan häcken.

Hade ju redan stannat o valde att fråga hur det gick, jo för fan det gick bra enligt hipstern lite rivet skinn får katten.

Han rycker ut elsparkcykel säger hej o drar vidare på vänster sida vägen, jag får bara bekräftat att folk är dumma på riktigt.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Min vw t5 som stått sen i höstas då den tappade drivningen närmar sig säsong. Efter lite googling hade jag kommit fram till att splinesen ofta ryker till drivaxeln och så långt får man väl glädjas åt alla forum och liknande.
Det finns dessutom på youtube folk som byter drivaxeln.

Men vilken sida ska man börja med att kolla? Jag hamnade ju i en tråd där flera personer sa vänster sida. Så här efteråt gissar jag att det bara var papegojor som repeterade vad den första sagt för när jag väl lossat allt för att dra ut vänster drivaxeln visar det sig att den vänstra sitter inte ens på splines utan är skruvad...
Då har jag dessutom hunnit skada gummibälgen till spindelleden.

Bara att gå över till vänstra sidan och repetera det onödiga jobbet. Och konstatera att drivaxeln är rensad på splines.
Direkt in och beställa nya delar inkl den där jävla spindelleden som knappast blir långlivad med skadat gummi.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Min vw t5 som stått sen i höstas då den tappade drivningen närmar sig säsong. Efter lite googling hade jag kommit fram till att splinesen ofta ryker till drivaxeln och så långt får man väl glädjas åt alla forum och liknande.
Det finns dessutom på youtube folk som byter drivaxeln.

Men vilken sida ska man börja med att kolla? Jag hamnade ju i en tråd där flera personer sa vänster sida. Så här efteråt gissar jag att det bara var papegojor som repeterade vad den första sagt för när jag väl lossat allt för att dra ut vänster drivaxeln visar det sig att den vänstra sitter inte ens på splines utan är skruvad...
Då har jag dessutom hunnit skada gummibälgen till spindelleden.

Bara att gå över till vänstra sidan och repetera det onödiga jobbet. Och konstatera att drivaxeln är rensad på splines.
Direkt in och beställa nya delar inkl den där jävla spindelleden som knappast blir långlivad med skadat gummi.
Beställ bara ny gummi damask om det inte är fel på leden.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top