Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En random ryss - som dessutom är emot kriget - har väl inte något som helst ansvar för putins handlingar.
Man tar ansvar för sina egna handlingar, inte någon annans.
Här kan man väl säga att jag delar din syn på saken.
Det är inte några medel-Tovaritj som kan skaka fram 5 siffriga belopp - i Dollar! för en flygstol ner till Turkiet, det skall ni ha klart för er! Det är Putinprofitörer, och dom har ingen plats i ett civiliserat samhälle.
Jag tror det kan vara ganska dumt att vänta, för när de stängs helt är det ju inte omögligt att de stängs helt på riktigt. Och att Ryssar inte är särskilt välkomna i länder som värderar frihet.Jag känner två tjejer som sitter fast i StPietr, den ena har studerat utomlands, har utländkt bankkonto och dom har sparat länge på det kontot för att ha råd att flytta utomlands.
Dom har det väl relativt bra, bra jobb, bra lägenhet, StPietr är ju nästan Europa, eller var, tills Europa drog sig ur ryssland.
Dom skulle ha flyttat till Europa ändå, så småningom, men kriget gjorde att dom fick bråttom.
Nu sitter dom bara och väntar på att gränserna ska stängas helt för alla män, så att kvinnor kan åka över till rimliga priser utan att köa i dagar.
Jag tror det kan vara ganska dumt att vänta, för när de stängs helt är det ju inte omögligt att de stängs helt på riktigt. Och att Ryssar inte är särskilt välkomna i länder som värderar frihet.
Deeskalerar inte kriget snart så blir det kaboom. Jag har sagt det hela tiden. Kan dessutom hålla med Musk i hans senaste uttalande. Ukraina vinner inte detta, oavsett vad västmedia säger. Ukraina kommer förlora mer mark.Kärnvapentåg på rull mot Ukraina och en försvunnen ubåt med kärnvapen.
Jävligt avancerat chicken-race nu.
Jag tror faktiskt Putler är förvrängd nog att ge ordern om att trycka på knappen.
Jag bara hoppas att personerna omkring inte är villiga att störta världen in i ett kärnvapenkrig.
Som datorn lär sig i War Games "there is no winning move in thermo nuclear war.". ?
Inte otroligt att du har rätt. ?Deeskalerar inte kriget snart så blir det kaboom. Jag har sagt det hela tiden. Kan dessutom hålla med Musk i hans senaste uttalande. Ukraina vinner inte detta, oavsett vad västmedia säger. Ukraina kommer förlora mer mark.
Det är naivt att tro att de kan mota bort ryssen och återta de annekterade regionerna och krim. Kanske en del men när kriget är slut tror jaäryssland är större och ukraina mindre. Obs, ej rysstroll. Hejar på ukraina men försöker se nyktert på det.
Och det är generalen som har kärnvapnen i sitt kommando som måste beslut att skjuta dem. Herr Presidenten kan önska det, men han har inte sista ordet om användandet till skillnad från USA. Och det var ju en gång under kalla kriget som det var en herre som lät bli att skjuta iväg sin ICBMkärnspets mot USA, och på så vis förhindrade ett kärnvapenkrig, så det finns ju lite tidigare exempel.Jag tror inte att det kommer att sprängas några nukes.
putlerfnask är förvisso inte rätt kopplad, men USA/Nato har ju lovat att svara på en nuke så pass hårt att övriga militärer inser att det är självmord.
Låter omvärlden Ryssarna ta en bit och frysa konflikten så kommer de tillbaka för att ta resten när styrkorna byggts upp igen. Och sedan är det nästa grannes (o)tur. Och nästa.Deeskalerar inte kriget snart så blir det kaboom. Jag har sagt det hela tiden. Kan dessutom hålla med Musk i hans senaste uttalande. Ukraina vinner inte detta, oavsett vad västmedia säger. Ukraina kommer förlora mer mark.
Det är naivt att tro att de kan mota bort ryssen och återta de annekterade regionerna och krim. Kanske en del men när kriget är slut tror jaäryssland är större och ukraina mindre. Obs, ej rysstroll. Hejar på ukraina men försöker se nyktert på det.
Låter omvärlden Ryssarna ta en bit och frysa konflikten så kommer de tillbaka för att ta resten när styrkorna byggts upp igen. Och sedan är det nästa grannes (o)tur. Och nästa.
Jag tror att tillräckligt många nu har fått upp ögonen för att striden måste tas och vinnas någon gång och att det nu är guldläge pga Rysslands otroliga inkompetens. Med omvärldens fortsatta stöd kommer Ukraina kunna driva ut Ryssarna.
Bra!Ingen accepterar en desertör! sade jag till dem, och åkte därifrån.
Kärnvapentåget alla pratar om... Det var ett tåg bestående av skyddstrupper för de nukleära styrkorna. Att man tar av materiel och folk från skyddsstyrkorna är illa nog, men det betyder ju inte att man definitivt har kört fram kärnvapen till fronten.Kärnvapentåg på rull mot Ukraina och en försvunnen ubåt med kärnvapen.
Jävligt avancerat chicken-race nu.
Jag tror faktiskt Putler är förvrängd nog att ge ordern om att trycka på knappen.
Jag bara hoppas att personerna omkring inte är villiga att störta världen in i ett kärnvapenkrig.
Som datorn lär sig i War Games "there is no winning move in thermo nuclear war.". ?
Håller med.Bra!
Som fd officer säger jag, gör er plikt i sveriges tjänst.
Jag känner två tjejer som sitter fast i StPietr, den ena har studerat utomlands, har utländkt bankkonto och dom har sparat länge på det kontot för att ha råd att flytta utomlands.
Dom har det väl relativt bra, bra jobb, bra lägenhet, StPietr är ju nästan Europa, eller var, tills Europa drog sig ur ryssland.
Dom skulle ha flyttat till Europa ändå, så småningom, men kriget gjorde att dom fick bråttom.
Nu sitter dom bara och väntar på att gränserna ska stängas helt för alla män, så att kvinnor kan åka över till rimliga priser utan att köa i dagar.
Kvinnor?Det ingen talar om är vad det skall bli av Ryssland när detta är över.
Faktiskt oavsett hur det slutar.
Ryssland har sedan långt innan kriget ett våldsamt kvinnoöverskott, en usel demografi och katastrofala nativitetstal.
Alla kurvor har pekat åt fel håll under under så många år att utvecklingen är cementerad och nästintill irreversibel.
Och nu skall resten av männen upp på slaktbänken...?
Vem skall befolka landet när detta är över?
Det ingen talar om är vad det skall bli av Ryssland när detta är över.
Faktiskt oavsett hur det slutar.
Ryssland har sedan långt innan kriget ett våldsamt kvinnoöverskott, en usel demografi och katastrofala nativitetstal.
Alla kurvor har pekat åt fel håll under under så många år att utvecklingen är cementerad och nästintill irreversibel.
Och nu skall resten av männen upp på slaktbänken...?
Vem skall befolka landet när detta är över?
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!