Antingen PsyOp, eller så var det ett tungt stödpaket det där sista hemliga paketet vi skickade...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sverige skickade ju ammunition till Archer till Ukraina.Antingen PsyOp, eller så var det ett tungt stödpaket det där sista hemliga paketet vi skickade...
Sverige skickade ju ammunition till Archer till Ukraina.
Och hade väl några Archer som ansågs kunna avvaras. För tillverkaren är det ju intressant att låta systemet testas i en riktig militär situation för att visa att det är bra och fungerar.
Men det är väl rätt tveksamt att Sverige skulle skickat systemet?
Nja, det har ju debunkats några gånger nu när det dyker upp info om att Ukraina har Archer.Antingen PsyOp, eller så var det ett tungt stödpaket det där sista hemliga paketet vi skickade...
Ett möjligt alternativ är väl att Sverige tillåtit BAE att sälja några system till Ukraina, och gått med på att några av de som skulle levererats till Sverige sålts dit istället. Så kan man ju låtsas att Sverige inte skickat några, och inte direkt ljuga... Men jag har ingen aning om vad leveransstatusen på de som skulle skickats till Norge är om det ens skulle gå. Men Sverige har ju varit lite lömskt i utrikespolitiken förr.
Kollade precis, och jo, du har rätt, Sverige har beställt 24 till tydligen. 72 stycken artilleripjäser är mer än vi haft på evigheter.Dom som skulle levereras till norge är väl levererade till Sverige och förrådsställda, Sverige har ju dessutom beställt ytterligare ett antal.
Ja, det ser ut ungefär som M/27'an och Lugern som Morfar hade på väggen från fortsättningskriget på 40-talet...Finns många klipp på just rostiga Aks
Vissa får helt klart bättre material.
Stålhjälm och en Mosint Nagant ?
View attachment 476734
Kollade precis, och jo, du har rätt, Sverige har beställt 24 till tydligen. 72 stycken artilleripjäser är mer än vi haft på evigheter.
nej, vi i väst ska givetvis ge dom all vi har =stoppar kriget snabbareFast på detta viset vinner dom inga krig. Dom blir bara av med alkoholiserade bidragstagare, men så kanske det var planen också.
Jag känner spontant att jag är emot att (om det nu är så) sverige säljer vapen till Ukraina.
Du behöver inte oroa dig, vi säljer inte vapen till Ukraina, vi ger vapen till dem.Fast på detta viset vinner dom inga krig. Dom blir bara av med alkoholiserade bidragstagare, men så kanske det var planen också.
Jag känner spontant att jag är emot att (om det nu är så) sverige säljer vapen till Ukraina.
Hela grejen verkar vara en onödigt slakt. "Kriget" leder ju ingenstans, ingen verkar vinna eller förlora.. , dom bara döda varandra. Är detta en annan Gates-planering att decimera världens befolkning kanske?
Ukraina försvarar sig själva. Ryssland kan stänga av köttkvarnen vilket ögonblick som helst genom att helt enkelt sluta invadera en annan suverän stat.Fast på detta viset vinner dom inga krig. Dom blir bara av med alkoholiserade bidragstagare, men så kanske det var planen också.
Hela grejen verkar vara en onödigt slakt. "Kriget" leder ju ingenstans, ingen verkar vinna eller förlora.. , dom bara döda varandra. Är detta en annan Gates-planering att decimera världens befolkning kanske?
Ukraina har väl rätt att försvara sig även om orcherna skicka fulla soldater. Annars är ju det lösningen på att vinna alla krig, sup ner dina soldater så "får" inte motståndaren skjuta dem.Fast på detta viset vinner dom inga krig. Dom blir bara av med alkoholiserade bidragstagare, men så kanske det var planen också.
Fast är du säker på att det inte tjänas pengar på vapnen, under bordet?, vi säljer inte vapen till Ukraina, vi ger vapen till dem
Foliehattvarning var det på dig om du trodde att ryssland skulle attackera ukraina för så där två år sedan.Och "en annan Gates-planering att decimera världens befolkning" är det ju inte lite foliehattvarning på.
Öh, nej!? de har ju både attackerat Ukraina lågintensivt men konstant sedan 2014. Och hotat ungefär sedan dess. Annekterat Ukrainskt territorium med ryska soldater, Aktivt stött utbrytarrepubliker, skickat in bland annat luftvärn med tillhörande soldater på Ukrainskt territorium under hela den tiden.Foliehattvarning var det på dig om du trodde att ryssland skulle attackera ukraina för så där två år sedan.
Okey, var det rymdödlor eller judar som höll i alla dessa saker som du tror hänger ihop. Eller kanske frimurarna? Ja Gates har du ju redan på något sätt pekat ut, men han är väl inte själv bakom allt?Men håller ni inte med om att allt faller liksom på plats lite för bra här? Med stigande priser på bränset och miljöfjantarnas strävan att få bort bilarna ur samhället, och att äta mindre kött, och nu det här med elen och hur viktigt det är att spara energi, så ryssarnas krig på det. Det verkar klaffa lite väl bra, tycker jag. Eller är det bara en väldigt bekväm tillfällighet?
.. och "pandemin" förra året.
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!